Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ale wracając do tematu przyczep rolniczych to jestem na etapie zmiany D-47 z ciężarowej na rolniczą i z tym też nie ma żadnych problemów.

Napisz jak się do tego zabrać, bo mam z tym problem.

Opublikowano

Wydział rejestracji odsyła na stacje, diagnosta mówi że ta niemożliwe, na innej stacji odsyła do rzeczoznawcy, ten mówi że nic takiego nie może zrobić

Opublikowano

a możesz podpowiedzieć nam co masz napisane w Dowodzie Rejestracyjnym oraz na tabliczce znamionowej?

Numer ramy w Dowodzie i na tabliczce jest taki sam?

Możesz wrzucić gdzieś skan/zdjęcie Dowodu Rejestracyjnego (swoje dane zamaż jakimś programem graficznym)?

Opublikowano (edytowane)

Wydział rejestracji odsyła na stacje, diagnosta mówi że ta niemożliwe, na innej stacji odsyła do rzeczoznawcy, ten mówi że nic takiego nie może zrobić

I wszyscy mają racje,oprócz pana diagnosty bo rzeczoznawca nie jest tutaj wogóle potrzebny.

Zacznij od firmy która wystawi zaświadczenie że przystosowała przyczepę do holowania za ciągnikiem rolniczym.Firma musi posiadać odpowiedni wpis PKWiU w swojej działalności.

Z tym dokumentem od przedsiębiorcy i przyczepą udajesz się na Okręgową Stację Kontroli Pojazdów po potwierdzenie że pojazd po zmianach konstrukcyjnych spełnia warunki techniczne.

Z tymi dokumentami od przedsiębiorcy i diagnosty z OSKP idziesz do wydziału komunikacji.

Edytowane przez asharot
Opublikowano

wystarczy zwykły blacharz/lakiernik samochodowy, ważne aby w kodzie PKD swojej działalności miał odpowiednie cyferki.

 

WK nie może Ci wtedy odmówić bo to są zmiany konstrukcyjne.

 

Choć ja bym połaził po diagnostach i podpytał czy nie da się inaczej bo to D47 a one były w wersji A i B ale często literki ginęły w trakcie wymiany dowodu ;)

Opublikowano

ojciec byl niedawno przerejestrować d55 bo miała ciężarową w dowodzie, pojechał na przegląd, pan diagnosta popatrzył, spytał czy jest zaczep do ciągniecią drugiej przyczepy, (stwierdził ze to główny warunek do zarejestrowania na rolniczą), dał świstek za 70 czy 80 zł i z tym do WK i wymiana dowodu :)

Opublikowano

Ja mam D50 bez tylnego zaczepu i jest rolnicza, wystarczy przejrzeć oferty na allegro i tam jest dużo przyczep rolniczych bez zaczepów z tyłu. Kilka lat temu rozmawiałem na ten temat z diagnostą, który robił mi przegląd, dlaczego taka sama przyczepa może być rolniczą lub samochodową, tłumaczył mi, że zależy od przystosowania, od rolniczej wymaga się trójkąta odblaskowego oznaczającego pojazd wolnobieżny, a samochodowa musi mieć opony przystosowane do poruszania się z prędkością powyżej 60km/h. Ale czy to prawda?

Opublikowano

Nie chce mi się czytać więc opiszę jak to wygląda u mnie. W dowodzie mam wbite D-47A więc jest zaznaczone że ciężarowa. Pojechałem do Wydziału komunikacji powiedziałem Pani co i jak chcę zrobić i wysłała mnie do OSKP. Tam diagnosta powiedział że "no problem" przyjedź i wszystko załatwimy a całość z przeglądem 270zł. Zapytałem jakie przyczepa musi spełnić warunki to usłyszałem tak. Zaczep i komplet mediów do holowania drugiej przyczepy i reszta go nie interesuje oczywiście musi być sprawna technicznie bo za tym idzie od razu przegląd. Zapytałem co z kołami czy muszę zmienić na balonówki to mi odpowiedział że nie bo nigdzie nie jest napisane że rolnicza nie może być na tamtych kołach ale odwrotnie już nie.

Opublikowano

Ciekawe, dlaczego upierają się, co do zaczepu do drugiej przyczepy. W dokumentach mojego ciągnika jest wpis o Dopuszczalnej Masie Całkowitej ciągnionej przyczepy i jest to 11 ton z groszami, jeśli mam przyczepę 8 ton, to DMC jest ponad 10 ton. Po co zaczep do drugiej przyczepy, jeśli nigdy nie będę mógł go użyć i jaki wpływ ma tylny zaczep na to, że ciągana jest przez samochód czy ciągnik.

Opublikowano

Ciekawe, dlaczego upierają się, co do zaczepu do drugiej przyczepy. W dokumentach mojego ciągnika jest wpis o Dopuszczalnej Masie Całkowitej ciągnionej przyczepy i jest to 11 ton z groszami, jeśli mam przyczepę 8 ton, to DMC jest ponad 10 ton. Po co zaczep do drugiej przyczepy, jeśli nigdy nie będę mógł go użyć i jaki wpływ ma tylny zaczep na to, że ciągana jest przez samochód czy ciągnik.

 

Mam starą D50 bez zaczepu z tyłu, w dowodzie było wpisane typ: nie pamiętam dokładnie czy tylko "przyczepa" czy "przyczepa ciężarowa". Jak się skończyły miejsca na pieczątki to gość na stacji diagnostycznej (nawet NIE okręgowej) zrobił przegląd i na zaświadczeniu napisał, że to przyczepa ciężarowa-rolnicza. W starostwie w nowym dowodzie też tak wpisali. Teraz przegląd co 2 lata :) Cała przeróbka wyniosła 0zł bo za przegląd i zmianę zapłaciłem tyle co za zwykły przegląd + wymiana dowodu rejestracyjnego.

Opublikowano (edytowane)
To, że samochodowa niema zaczepu to rozumiem, ale dlaczego rolnicza musi mieć zaczem, tego nie rozumiem, jeśli DMC nie pozwala zapiąć dwóch przyczep do mojego ciągnika.

nie musi mieć zaczepu. Diagnosta nie ma racji. Poczytaj forum norcom bo temat tam wałkowany, zresztą na tym forum też parokrotnie o tym pisałem. Sporo czeskich przyczep nie miało zaczepów bo tam ponoć można jedną przyczepę za ciągnikiem ciągnąć a jak je ściągają to są rejestrowane jako ciężarowe-rolnicze.

Po prostu zmień diagnostę.

Edytowane przez Nikita_Bennet
Opublikowano

Kilkanaście lat temu kupiłem przyczepę taką ruską 3 osiową, oczywiście wszystko legalnie tzn miałem dowód rejestracyjny i umowę kupna-sprzedaży, jednak z uwagi iż była ona używana tylko w obrębie gospodarstwa nigdzie tego nie zgłaszałem. Teraz jednak chciałbym ją zarejestrować ale jest pewien problem ponieważ gdzieś przepadła ta umowa, stary dowód rejestracyjny mam. Jak to zrobić bez tej umowy bo WK będzie się domagało potwierdzenia z US. Może by samemu napisać taką umowę bo to było kupowane w nie istniejącym już PGR? Domyślam się, że mandat w US mnie i tak nie ominie bo kiedyś dostałem za parę dni zwłoki, a tu z 15lat jest już :blink:. No i pozostaje kwestia OC czy aby tez mi nie dowalą paru tys mandatu za przerwę w OC choć w latach 90 nie było jeszcze tego systemu komputerowego. Da sie to jakoś mądrze zrobić aby po tylu latach to jakoś zarejestrować?

Opublikowano

O OC nie martw sięz US też nie będzie raczej problemu, masz problem z umową kupna-sprzedaży, możesz napisać, i nie pisać że nie masz tabliczki znamionowej, bo to dopiero jazda.

Kolega teraz rejestrował ciągnik z ostatnią datą w 79r, ale miał umowy, wszystko ok, ale z tabliczką była jazda.

Opublikowano

Jak nie znajdę tej umowy to chyba napisze na jakieś starej kartce za datą sprzed 15 lat i tyle tego PGR już i tak nie ma, innego wyjścia nie widzę. Dlaczego myślisz, że nie dowalą mi mandatu w US? MI już raz za tydzień spóźnienia 200zł dowalili

Opublikowano

Pierwsza rzecz to sprawdź co masz w dowodzie. Jeśli przyczepa jest zarejestrowana na firmę (PGR) to Umowę możesz sobie podarować gdyż musisz mieć fakturę inaczej nikt Ci tego nie zarejestruje. Natomiast Jeśli w dowodzie istnieje jakiś Kowalski to pisz umowę i tak Ci nic nie udowodnią. O Tabliczkę znamionową się absolutnie nie martw. Idziesz do WK zgłaszasz zniszczenie tabliczki i wydają Ci pismo o wydanie tabliczki znamionowej zastępczej. U mnie koszt 36zł.

Opublikowano

Jak będziesz mieć w dowodzie wpisanego właściciela PGR to lepiej nie kombinuj z własnoręcznym napisaniem umowy.

Napewno urzędnik zweryfikuje taką umowę z urzędem gdzie była wyrejestrowana.

Jak kolego wcześniej napisał musi być faktura i pieczątki.

Opublikowano

Ja moją kupiłem z PGR-u i dostałem fakturę, jeśli dobrze pamiętam to w US nie płaciłem nic, rejestrowałem ją po dwóch latach, w wydziale komunikacji powiedziałem że była uszkodzona i ją remontowałem a do rejestracji potrzebny jest przegląd że jest sprawna i nie było problemu, dali papier o wykonanie nowej tabliczki znamionowej, diagnosta przynitował tabliczkę i zarejestrowana, jedyne co miałem to OC opłacone od pierwszego dnia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v