Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
2 minuty temu, Roki212 napisał:

A gdzieś ktoś napisał że to mój i o mnie chodzi 🤔 bo jakoś wybiegasz sporo przed szereg. Słyszy się że tak jest to i mam prawo o tym napisać że bywają i takie przypadki. Nie bądźmy już tacy prawilni pod tym względem bo wiadomo jak jest bo są różni diagnosci i dziwnym trafem sporo złomu ma przegląd mimo braku nawet siłowników na osiach więc wiesz. Jak szukałem przyczepy wcześniej sobie do kupienia to brak instalacji elektrycznej, pneumatycznej a o dziwo świeża pieczątka w dowodzie, to niby skąd się ona tam wzięła...

A jeśli chodzi o mnie to ja nie oszukuje na przeglądzie przyczepy bo po prostu go nie robię i tyle. Koło domu tylko się kręcę jest zarejestrowana opłacona hamulce ma sprawne bo podpinam ale przeglądu nie robię od kilku lat. Mój świadomy wybór bo z przyczepą muszę jechać na przegląd do okręgówki 40 km w jedną stronę, ciągniki maja przegląd bo stacja podstawowa 7 km od domu. Ile mnie kontrolowali to tylko dowód od ciągnika brał od przyczepy nie, jak kiedy zabiorą i zaczną cisnąć to się zrobi, a może coś w przeglądach się jeszcze zmieni czas pokaże 😉

Mnie raczej chodziło o to żeby unikać rad stanowiących łamanie prawa. Ogólnie rzecz biorąc Policja rolników nie chce "przetrzepywać" i oby tak dalej. 

Opublikowano

Co do łamania prawa zgadza się. No i oby nie trzepała tych rolników jak najdłużej, bo nawet nie wiem po co te przeglądy w tych przyczepach... Aby kasę wyciągać chyba... Osoba świadoma dbająca o swoje bezpieczeństwo i innych nawet w takiej bez rejestracji czy samoróbce na oświetlenie i hamulce. Ale właśnie u nas liczy się jakaś pieczątka co jak widać nie ma za wiele wspólnego z faktycznym stanem pojazdu 

Opublikowano

I bardzo dobrze że chcą mieć sprawne bo to podstawa, tylko właśnie w razie W choć masz przyczepę lux sprawna bo dbasz ale bez rejestracji  ktoś ma zarejestrowaną z pieczątka co daleko ma do sprawności to właśnie i tak patrzą na te przeglądy. Oby ktoś kiedyś poszedł po rozum do głowy i zniósł je lub tak jak tam kiedyś chcieli zrobić aby diagnosta mógł zrobić u rolnika. Wtedy znalazło by się z kilka osób aby w jednym czasie można było ogarnąć aby koleś nie jechał do jednej osoby. 

Opublikowano
1 minutę temu, Roki212 napisał:

zniósł je lub tak jak tam kiedyś chcieli zrobić aby diagnosta mógł zrobić u rolnika.

Metodykę badań musiano by opracować inaczej dalej były by picem na wodę. 

Opublikowano

Przegląd wykonuje się według punktów, pierwszym problemem jak na miejscu u rolnika sprawdzić skuteczność układu hamulcowego. Bo oświetlenie czy ogólny stan ramy to jest do wykonania. 

Opublikowano

Witam jest do kupienia przyczepa samorobka wykonana w latach 80tych przyczepa nie zarejestrowana jednak sprzedajacy w latach 80 załatwił nabicie nr ramy plus ten przegląd "zerowy" jednak jej nie zarejestrował w wk bo przestała być taka potrzeba, te wszystkie dokumenty ma idzie ja teraz na tej podstawie zarejestrować? 

Opublikowano
1 godzinę temu, dzikidaniel napisał:

Umowa kupna sprzedaży z Holendrem, przegląd z OSK i z tym idziesz do wydziału komunikacji, ewentualnie możesz iść pierw do wydziału, dostać próbne tablice i wtedy na przegląd.

Ale to taka trochę lewizna bo jak wyjdzie że o takich nr VIN  przyczepa była kiedyś zarejestrowana w pl jest problem więc poco pchać się w taka lewizne 

Opublikowano
6 godzin temu, astrahxenon napisał:

Witam jest do kupienia przyczepa samorobka wykonana w latach 80tych przyczepa nie zarejestrowana jednak sprzedajacy w latach 80 załatwił nabicie nr ramy plus ten przegląd "zerowy" jednak jej nie zarejestrował w wk bo przestała być taka potrzeba, te wszystkie dokumenty ma idzie ja teraz na tej podstawie zarejestrować? 

Obawiam się, że nie da się jej zarejestrować, bo decyduje data pierwszej rejestracji. W 2013 roku skończyła się rejestracja nowych pojazdów typu SAM i wprowadzono dopuszczenie jednostkowe ale to już dużo załatwiania i spore koszta.

Opublikowano
8 godzin temu, dzikidaniel napisał:

Umowa kupna sprzedaży z Holendrem, przegląd z OSK i z tym idziesz do wydziału komunikacji, ewentualnie możesz iść pierw do wydziału, dostać próbne tablice i wtedy na przegląd.

Weryfikują to jakoś z danymi z zagranicy? Jebnac się w vinie, który ma np. 8 cyfr na taki jaki już w po jest to trzeba mieć szczęście 😁

Opublikowano
Dnia 8.04.2023 o 16:45, astrahxenon napisał:

Ale to taka trochę lewizna bo jak wyjdzie że o takich nr VIN  przyczepa była kiedyś zarejestrowana w pl jest problem więc poco pchać się w taka lewizne 

astrahxenon, ja kupując ciągnik miałem taki sam VIN jak 3 inne pojazdy zarejestrowane w PL, myślisz że miałem problem z rejestracją? Żaden. Do puki nie wprowadzono długich VINów do póty się powtarzały.

piotrek12413, a z czym mają weryfikować? Jak w Holandii nie ma papierów skoro nie trzeba rejestrować?

Opublikowano

Witam, mam możliwość  kupić  przyczepy które były ściągnięte 15 lat temu z Niemiec, oczywiście  bez dokumentów .  Jest umowa Niemiec-obecny właściciel.  Obecny właściciel nie chce ich rejestrować "bo mu to niepotrzebne", czy takie przyczepy  uda się  zarejestrować jeśli będzie  ciągłość  umów?

Czy ktoś  rejestrował  przyczepę  Autosana sciągniętą z DE😁? Czy zawsze są  to przyczepy Ifa HL/HW.?

Opublikowano

Mam pytanie. Jest do kupienia przyczepa. Z dokumentów do niej jest tylko dowód rejestracyjny-taki stary w którym nie ma tych danych, które są w obecnych dowodach. Nie ma tablicy i tabliczki. Obecny właściciel odkupił ją dwa lata temu od sąsiada i nie zarejestrował na siebie, ale ma umowę k-s z sasiadem. Nie posiada przeglądu ani ubezpieczenia. Z tego co mówi nie była wyrejestrowana. Jest sens to kupować? Da się zarejestrować na mnie? 

Opublikowano
3 godziny temu, dzbanek23 napisał:

Mam pytanie. Jest do kupienia przyczepa. Z dokumentów do niej jest tylko dowód rejestracyjny-taki stary w którym nie ma tych danych, które są w obecnych dowodach. Nie ma tablicy i tabliczki. Obecny właściciel odkupił ją dwa lata temu od sąsiada i nie zarejestrował na siebie, ale ma umowę k-s z sasiadem. Nie posiada przeglądu ani ubezpieczenia. Z tego co mówi nie była wyrejestrowana. Jest sens to kupować? Da się zarejestrować na mnie? 

Pierwsze  co to sprawdź  ją  w cepik, ale pewnie jej tam nie będzie.  Zarejestrujesz jeśli posiadasz ciągłość  umów , przerabiałem to miesiąc temu. Tablica i tabliczka,hmm jak masz dowód  to trzeba dobrze poszukać  a się  znajdą;) Z dniem kupna wykupisz oc, potem na przegląd,  jesli to ciężarowa to odrazu zmiana konstrukcyjna,(diagnosta  musi wprowadzić  ją  do Cep,  jesli  będzie  leniwy to wyśle  Cię do WK), potem  komplet  dokumentów  i z wnioskiem o rejestrację do WK .

Opublikowano (edytowane)

jw. jeśli jest ciągłość umów to bez problemu to rejestrujesz
dwa dowiedz się czy z pewnością jest zarejestrowana, w przypadku maszyn rolniczych nie ma to znaczenia, ale jeśli samochodowa to nie ma możliwości ponownej rejestracji

Edytowane przez izydor6280

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v