Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja się spotkałem ze stwierdzeniem znajomego diagnosty że nie ma już obecnie możliwości zmiany przeznaczenia pojazdu. Znowu ludzie tutaj na forum twierdzą że wciąż można zmienić przyczepę ciężarowa na ciężarową rolniczą. Podobno teraz rządzi CEPiK, dane w nim zawarte są nie do ruszenia.

Opublikowano

@Kaszlak79 tak twierdzi też babka w okienku bo przyczepa jest ciężarowa i ch*j, co nigdzie nie jest jednoznacznie napisane. Druga osoba która pracuje w WK mówiła, że kiedyś im było obojętne jaka była przyczepa i w DR pisali co chcieli. Diagnosta chętnie by mi to wyprostowal w oparciu o katalog its, byle WK na to przystał. Ale WK Sieradz jest taki oporny że twierdzi nawet, że przebudowa przyczepy jest nielegalna.

Opublikowano
11 godzin temu, Kaszlak79 napisał:

Ja się spotkałem ze stwierdzeniem znajomego diagnosty że nie ma już obecnie możliwości zmiany przeznaczenia pojazdu. Znowu ludzie tutaj na forum twierdzą że wciąż można zmienić przyczepę ciężarowa na ciężarową rolniczą. Podobno teraz rządzi CEPiK, dane w nim zawarte są nie do ruszenia.

patrz a mi prostowali dane w 2 dowodach od przyczep a na dwóch robili zmiany konstrukcyjne i zero problemów z CEPiKiem.

Opublikowano
13 godzin temu, Buszmen11 napisał:

WK Sieradz jest taki oporny że twierdzi nawet, że przebudowa przyczepy jest nielegalna.

Jeśli zrobi to firma co ma odpowiednie PKWiU to dlaczego ma być nie legalne ? Zanosisz taki papier do diagnosty ten robi przegląd po zmianach konstrukcyjnych i z papierem od niego do WK i musi to przejść.

Opublikowano

dokładnie, WK nie ma tutaj nic do gadania. Firma za 100zł dosłownie dokręci jedną śrubkę w przyczepie (żeby nie było że fikcja) i wystawi kwit o zmianie, potem diagnosta na podstawie tego potwierdzi z opisem zmian fakt że jest to rolnicza i wtedy też warto zrobić nowe badanie już na 2 lata. (dostaniesz od diagnosty dwa kwity jednen z dbt-zk a drugi z obt) i to do WK.
WK może się zaprzeć i powiedzieć NIE tak jak u mnie - żaden diagnosta nie podbije panu zmian konstrukcyjnych a diagnosta zażądał skierowania na dbt po zmianach konstrukcyjnych z WK. W WK powiedziałem że przyczepa już nie stoi w naszym powiecie a nie mam obowiązku robić badania po zmianach  na konkretnej stacji gdzie widzę że macie jawny układ WK-stacje kontroli pojazdów i szybciej CBA wam tu naślę na kontrole. Pani z wielkim fochem zaczęła pisać kwitek gdzie po złości podałem naszą lokalną stację. Gość na stacji diagnostycznej był zaskoczony że takie coś wydano (podobno nie jest to wymagane tak naprawdę ale u mnie robili za pierwszym razem ostro pod górę).  Ogólnie w temacie przerobienia przyczepy na rolniczą poczytaj na tym forum i na forum norcom - jest wszystko.

Opublikowano
Nikita_Bennet napisał:

https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/5305-autosan-d-44a/ tutaj pytaj. Jeżeli nie chcą jako rolniczą to zmiany konstrukcyjne - poszukaj mego tematu o przyczepie szap gkb - opisane krok po kroku.

Temat z 2010 roku...

asharot napisał:

Zmian konstrukcyjnych w pojazdach i przyczepach można nadal dokonywać, tylko diagnosta coś nie douczony albo wystraszony.

Ja piszę o zmianie przeznaczenia pojazdu. Trzech diagnostów wystraszonych??

Buszmen11 napisał:

@Kaszlak79 tak twierdzi też babka w okienku bo przyczepa jest ciężarowa i ch*j, co nigdzie nie jest jednoznacznie napisane. Druga osoba która pracuje w WK mówiła, że kiedyś im było obojętne jaka była przyczepa i w DR pisali co chcieli. Diagnosta chętnie by mi to wyprostowal w oparciu o katalog its, byle WK na to przystał. Ale WK Sieradz jest taki oporny że twierdzi nawet, że przebudowa przyczepy jest nielegalna.

Bo ciężarowa to z zasady ta która ma być ciągnięta autem ciężarowym, inne wymagania co do rolniczej. Przyczepa ciężarowa może być ciągnięta przez samochód ciężarowy oraz przez ciągnik rolniczy, ciężarowa rolnicza tylko przez ciągnik rolniczy.

Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, Kaszlak79 napisał:

Bo ciężarowa to z zasady ta która ma być ciągnięta autem ciężarowym, inne wymagania co do rolniczej. Przyczepa ciężarowa może być ciągnięta przez samochód ciężarowy oraz przez ciągnik rolniczy, ciężarowa rolnicza tylko przez ciągnik rolniczy.

Jest jeszcze jeden ważny aspekt. Podatek od środków transportu. Któremu rolnicza nie podlega a ciężarowa tak. Jakiś czas temu u mnie w powiecie była afera. Jedna z firm używająca wcześniej ciągników siodłowych z naczepami wpadła na pomysł by zakupić samochody ciężarowe z przyczepami. Z ty, że nowe przyczepy dealer rejestrował im jako rolnicze. I tak jeździli kilka lat. Aż w końcu nie pamiętam dokładnie na jednej ze stacji diagnosta się uparł czy w starostwie się domacali. Ale sprawa wypłynęła.

Co do mojej przyczepy niestety nie mam teraz czasu by udać się do WK strasznie dużo innych zajęć.

Mam do niej fakturę jak pisałem na ojca. Na fakturze nazwa przyczepy d 47b.,numer rejestracyjny, numer ewidencyjny SKR, data produkcji. Nie ma na fakturze numeru ramy. Jak pisałem jest tablica rejestracyjna. Numer ramy spróbuje jutro odczytać bo z tego co przelotnie spojrzałem jakiś tam jest. Numer ewidencyjny jest napisany na burcie ale to chyba nie istotne. Brak tabliczki znamionowej i dowodu rejestracyjnego. Jak już będę miał czas udać się do WK napiszę co i jak. Tak na marginesie cena na fakturze to 4 800 000 zł.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano (edytowane)

Zakład dokonujący przebudowy może być ten sam co robi przebudowy w autach osobowych? Kiedyś wywalalem kratkę z opla i zmieniałem na osobowy, postekali w WK i przeszło. 

Zdjęcie tabliczki

IMG_20190713_070659.jpg Edytowane przez Buszmen11
Opublikowano
5 godzin temu, hubertuss napisał:

Jest jeszcze jeden ważny aspekt. Podatek od środków transportu. Któremu rolnicza nie podlega a ciężarowa tak.

Do podatku drogowego to chyba nie ma znaczenia czy rolnicza czy ciężarowa. Może być TIR tylko należy złożyć oświadczenie w gminie że pojazd jest użytkowany na potrzeby własnego gospodarstwa, usług nie można wykonywać takim pojazdem.

Opublikowano
hubertuss napisał:

18 godzin temu, Kaszlak79 napisał:

Bo ciężarowa to z zasady ta która ma być ciągnięta autem ciężarowym, inne wymagania co do rolniczej. Przyczepa ciężarowa może być ciągnięta przez samochód ciężarowy oraz przez ciągnik rolniczy, ciężarowa rolnicza tylko przez ciągnik rolniczy.

Jest jeszcze jeden ważny aspekt. Podatek od środków transportu. Któremu rolnicza nie podlega a ciężarowa tak. Jakiś czas temu u mnie w powiecie była afera. Jedna z firm używająca wcześniej ciągników siodłowych z naczepami wpadła na pomysł by zakupić samochody ciężarowe z przyczepami. Z ty, że nowe przyczepy dealer rejestrował im jako rolnicze. I tak jeździli kilka lat. Aż w końcu nie pamiętam dokładnie na jednej ze stacji diagnosta się uparł czy w starostwie się domacali. Ale sprawa wypłynęła.

Co do mojej przyczepy niestety nie mam teraz czasu by udać się do WK strasznie dużo innych zajęć.

Mam do niej fakturę jak pisałem na ojca. Na fakturze nazwa przyczepy d 47b.,numer rejestracyjny, numer ewidencyjny SKR, data produkcji. Nie ma na fakturze numeru ramy. Jak pisałem jest tablica rejestracyjna. Numer ramy spróbuje jutro odczytać bo z tego co przelotnie spojrzałem jakiś tam jest. Numer ewidencyjny jest napisany na burcie ale to chyba nie istotne. Brak tabliczki znamionowej i dowodu rejestracyjnego. Jak już będę miał czas udać się do WK napiszę co i jak. Tak na marginesie cena na fakturze to 4 800 000 zł.

Dziwne że podczas kontroli Policji albo ITD nikt się nie przyczepił że przyczepa rolnicza jest ciągnięta przez samochód ciężarowy - niedopuszczalne...

Opublikowano

Generalnie firma znana w regionie, flota nowa, wyjazdy w nocy trasa do 200 km w jedną stronę. Trasa na której itd nigdy nie kontroluje. Jakoś się udawało. Nie pamiętam jak sprawa wypłynęła ale była afera.

Opublikowano
3 godziny temu, hubertuss napisał:

Czy ktoś może wkleić linka czy zdjęcie jak wygląda tabliczka znamionowa przyczepy d 47 ?. Bo chyba są różne. Moja zginęła i dokładnie nie wiem jakiej mam szukać.

Zapewne wygląda tak samo jak w D46 tylko przy oznaczeniu D46B czy D46A i tak samo D47 A lub B będą inne masy wpisane jak ciężar własny, ładwonośc oraz prędkość max

Masz zdjęcie tabliczki z mojej starej przyczepy

458a004ea1a6eb73med.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v