Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
 

A czy ktoś z Was ma namiar na taki zakład który wystawi zaświadczenie o przerobieniu przyczepy? 

Pytałem w kilku u mnie i nie chcą się zgodzić.

Najlepiej woj mazowieckie. 

 

Pierwszy lepszy zakład blacharski robiący auta wystawi Ci takie zaświadczenie, ja musiałem jednak pojechać aby gość obejrzał przyczepę. Ważne aby ten co wystawia ten kwit miał odpowiednie PKD. Poszukaj moich wypowiedzi jak przerabiana była D-633.

 

 

 

Jak wygląda procedura rejestracji przyczepy w przypadku kiedy kupuje od handlarza przyczepe ściągniętą ze niemiec, co będzie mi potrzebne? Czy potrzebuje umowe kupna sprzedarzy z bezpośrednio człowiekiem na którego przyczepa zarejestrowana jest w niemczech?

A pytałeś w swoim wydziale komunikacji? Co Ci tam powiedzieli?

 

 

Trochę z innej beczki.

Jak to jest z przyczepami tandem?

Wymagają rejestracji czy nie?

Np taka sprowadzona z zachodu?

 

A na podstawie czego uważasz, że nie wymagają rejestracji lub nie wymagały?

Opublikowano

Nie uważam, że nie wymagają, tylko handlarz który chce mi ją sprzedać tak uważa, myślę że to bzdura więc zasięgam opinii.

Z tym pierwszym lepszym zakładem to się nie zgodzę, byłem w dwóch które mają odpowiednie uprawnienia i żaden nie chciał mi wystawić takiego dokumentu, ale może mam tylko pecha.

A swoją drogą ten mój handlarz to straszna świnia, przyczepa była za 8900 (kupił pewnie jeszcze taniej, ja nie zdążyłem jechać) a teraz chce ją sprzedać za 13 500.

Rozumiem, prawo rynku i interesu ale jednak uważam, że świnia. 

Opublikowano

Chodzi o to że to zakład ma przebudować przyczepę i wystawić stosowne zaświadczenie no i mieć odpowiedni kod PKD działalności tak więc samo wystawienie zaświadczenia może nie każdemu zakładowi się opłacać ;)

 

Poszukaj OSKP która ma kogoś w tym temacie, ja po swoich bojach z zamianą na rolnicza na terenie mojego powiatu znalazłem w sąsiednim powiecie OSKP która załatwia wszystko od "przebudowy" po badanie po zmianach (gdzie w moim powiecie musiałem wszystko robić oddzielnie i szukać).

Opublikowano

Kilka lat temu załatwiałem coś takiego dla mojej D50. Całą sprawę załatwił diagnosta, u którego robi się przeglądy, wypisał jakiś druk, było na nim, że ogranicza dopuszczalną prędkość poruszania się pojazdu do 30 czy 40 km|h już nie pamiętam dokładnie i że zostały wprowadzone zmiany kwalifikujące przyczepę jako rolniczą. Z tym papierem do wydziału komunikacji i tyle. Zmiany, które zostały wprowadzone to demontaż podłużnych tablic odblaskowych z tyłu przyczepy i przykręcenie trójkąta odblaskowego, nic więcej nie było robione.

Opublikowano (edytowane)

Potrzebna  umowa  pośrednika  z  właścicielem  i Twoja  z  pośrednikiem ,plus zaświadczenie  o prowadzeniu  działalności gospodarczej .

 Zasada  taka  sama  jak  w  krajowych, musi być  ciągłość  umów 

 

O  przerabianiu na  rolnicze,  było już  chyba  wszystko pisane , wystarczy poszukać , a nie  od nowa  wałkować  temat  :P

Edytowane przez mariuszd93
Opublikowano

a zrobiłeś to co Ci powiedziałem? Zadzwoniłeś do SWEGO Wydziału Komunikacji i spytałeś? No właśnie. Pewnie nie dzwoniłeś a akurat urzędnik powinien Ci udzielić takich informacji bo to jego robota.

 

 

Druga sprawa to to czy handlarz ma działalność czy sprzeda Ci pojazd z "umową na Niemca"? Ustaliłeś to z nim? Pytałeś jakie kwity od niego dostaniesz?

Opublikowano

Mam w gospodarstwie przyzepę, która zarejestrowana jest na ojca. Ojciec już rencista. I teraz chciałbym tą przyczepę przerejestrować na siebie bo konieczna jest wymiana dowodu,ponieważ nie ma już miejsca na wbicie przeglądu. Nowy dowód rej. chciałbym mieć już na siebie. I teraz pytanie jak najłatwiej i najtaniej przerejestrować tą przyczepe?

Opublikowano

To tak podsumowując jeśli chciał bym zrobić powiedzmy przyczepę 8t na tandemie od podstaw z większości nowych części (ramy burty podłoga osie elektryka) to nie da rady jej sprzedać bo bez homologacji i potem tylko problem z rejestracją? 

Opublikowano (edytowane)

Powinna być ciągłość umów lub faktur.

Jeśli na fakturze kupującym jest PGR to teraz powinna być umową gdzie PGR jest sprzedającym.

Chyba PGR jest sprzedającym a kupującym kolega który chce ja teraz zarejestrować.

Podpytać telefonicznie w WK oraz na okręgowej stacji kontroli pojazdów (te większe) bo na mniejszej to czasem kręcą nosem.

 

 

 

To tak podsumowując jeśli chciał bym zrobić powiedzmy przyczepę 8t na tandemie od podstaw z większości nowych części (ramy burty podłoga osie elektryka) to nie da rady jej sprzedać bo bez homologacji i potem tylko problem z rejestracją? 

Z rejestracją będzie problem. Dopuszczenie jednostkowe nieopłacalne w naszym kraju. Także legalnie może być problem aby była zarejestrowana.

Edytowane przez Nikita_Bennet
Opublikowano

Taka sytuacja. Jest dowod rejestracyjny od przyczepy, wlasciciel zyje. Nie ma tablicy rejestracyjnej, tabliczki znamionowej ani waznego przegladu od bardzo dawna. Teraz pytanie jak i czy mozna sie dowiedziec czy ta przyczepa przypadkiem nie byla wyrejstrowana lub jest iu kogos zajerejstrowana ( rozne przypadki są na tym świecie, wiec i taką ewentualność zakładam). Przykładowo nie jest wyrejstrowana i bede ja chcial zarejestrowac to jak rozwiazać problem tablicy rejestracyjnej i tabliczki znamionowej ? Druga sytuacja jest faktura zakupu z pgr dowod jest, mało czytelny ale chyba by przeszedl. Jak to teraz zarejestrowac jezeli nie ma tablicy rejsstracyjnej i tabliczki znamionowej. Miejsca w dowodzie na przeglad tez nie ma. Co ciekawe model przyczepy to ď 35m- wywrotka na balonowkach tzw kaczka a w dowodzie pisze d 45. Przyjdzie to przeglad jakoś?
jak wyglada sprawa z przyczepą do bel (przerobiona przyczpa bez papierow) w przypadku gdyby mnie policja złapała? Bo chyba lawetą nie mozna jezdzic bez rejestracji, a koszt rejestracji jako sam jest dużooooo za duzy

Opublikowano (edytowane)

Skoro dowód masz to pewnie jest zarejestrowana.

Po tabliczkę znamionową udaj się na SKP + przegląd techniczny

Odnośnie tablicy rej. w WK podpiszesz oświadczenie że zagineła.

Jeśli chcesz zmienić rodzaj przeznaczenia to musisz mieć zaświadczenie z zakładu który dokonał zmian z tym też do SKP później do WK,koszt około 500zł do załatwienia wszystko w 1-dzień.

Edytowane przez asharot
Opublikowano

Taka sytuacja. Jest dowod rejestracyjny od przyczepy, wlasciciel zyje. Nie ma tablicy rejestracyjnej, tabliczki znamionowej ani waznego przegladu od bardzo dawna. Teraz pytanie jak i czy mozna sie dowiedziec czy ta przyczepa przypadkiem nie byla wyrejstrowana lub jest iu kogos zajerejstrowana ( rozne przypadki są na tym świecie, wiec i taką ewentualność zakładam). Przykładowo nie jest wyrejstrowana i bede ja chcial zarejestrowac to jak rozwiazać problem tablicy rejestracyjnej i tabliczki znamionowej ? Druga sytuacja jest faktura zakupu z pgr dowod jest, mało czytelny ale chyba by przeszedl. Jak to teraz zarejestrowac jezeli nie ma tablicy rejsstracyjnej i tabliczki znamionowej. Miejsca w dowodzie na przeglad tez nie ma. Co ciekawe model przyczepy to ď 35m- wywrotka na balonowkach tzw kaczka a w dowodzie pisze d 45. Przyjdzie to przeglad jakoś?

jak wyglada sprawa z przyczepą do bel (przerobiona przyczpa bez papierow) w przypadku gdyby mnie policja złapała? Bo chyba lawetą nie mozna jezdzic bez rejestracji, a koszt rejestracji jako sam jest dużooooo za duzy

 

przeczytaj to:

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=16391&highlight=d-35m

ostatni post szczególnie.

potem to:

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=7382&highlight=d-35m

 

no i tutaj coś może znajdziesz:

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=1384&highlight=d-45

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=9562&highlight=d-45

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=13283&highlight=d-45

 

a dalej jak kolega asharot mówi ;)

Ja bym jednak zaczął od wydziału komunikacji i zapytał (podając im numer rejestracyjny) czy ta przyczepa będzie ciężarowa czy ciężarowa-rolnicza (wtedy będziesz wiedział czy u diagnosty będziesz zmieniał ją na rolniczą czy też nie).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v