Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam panowie mam pytanie

Robie swoja przyczepke do ciagnika jednosiowke taka tam do wozenia gratow, czy byczkow na lake, i tu moje pytanie, jesli bedzie ona miala sprawne swiatla i trojkat (bedzie bez haulcow) to jakie jest prawdopodobienstwo ze da sie to jakos ubezpieczyc??

bo rejstrowanie od czerwca 2014 z tego co wie jest wg nie oplacalne...

Opublikowano

Ja  mam  oprócz  przyczep - 2  platfofmy z  konnych  wozów i  wózek  na  zwierzęta i jak  trzeba  popylam  tym po  publicznych  drogach- bez  ubezpieczenia   .

Jak  są  światła  i trójkąt  , nikt  się  nie  czepia 

Opublikowano (edytowane)

Dzieki bardzo!! Pozdrawiam

Hmm zastanawia mnie jednak fakt, ze skoro porownywanie bizona jest prawidlowe do przyczepy sam to moje pytanie jest takie, bizon ma numery ramy (czyt. tabliczke znamionowa) a moja przyczepka nie, skad bedzie wiadomo ze akurat to ubezpieczenie bedzie na ta a nie inna przyczepke?? do stacji po tabliczke i nabic numery czy jak??

Edytowane przez farme73
Opublikowano

Nigdy nie  próbowałem  ubezpieczyć  czegoś  takiego  ,  ale  myślę że  to  by było  trudne  o ile nie  niemożliwe ........  

Pojazd  który  nie  ma  okreslonej  ładowności ,  żadnego  numeru  itp ... kto  i na  jakiej podstawie  to ubezpieczy ........

Opublikowano

Od  kilku lat nie  ma takiej  mozliwości -z  tego  co słyszałem , może  sie  mylę .....

Podaj przepisy które  stanowią że  jest  to możliwe? 

wystarczy poszperać ;)

 

 

Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r., poz. 1137 z późn. zm.)

2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U. z 2007r. Nr 186, poz. 1322 z późn. zm.)

3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635)

 

Organ rejestrujący wydaje skierowanie na wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej w przypadku:

• braku, utraty lub zniszczenia tabliczki znamionowej, 

• utraty aktualności treści tabliczki znamionowej w wyniku dokonanych zmian w pojeździe Organ rejestrujący na wniosek właściciela pojazdu wydaje skierowanie do upoważnionej stacji kontroli pojazdów na nadanie i nabicie numerów w przypadku:

• pojazdu zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako "SAM", 

• pojazdu, w którym dokonano wymiany nadwozia, podwozia (ramy) lub silnika na nadwozie, podwozie (ramę) lub silnik bez numeracji fabrycznej, 

• pojazdu, w którym podczas naprawy uległ zniszczeniu albo wymianie element, na którym znajduje się numer nadwozia, podwozia (ramy), silnika, 

• pojazdu odzyskanego po kradzieży, w którym został zatarty albo sfałszowany numer nadwozia, podwozia (ramy) lub silnik 

• pojazdu nabytego na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa, w którym został zatarty albo sfałszowany numer nadwozia, podwozia (ramy) lub silnika, 

• pojazdu, w którym został zatarty albo sfałszowany numer nadwozia, podwozia (ramy) lub silnika, a prawomocnym orzeczeniem sądu zostało ustalone prawo własności pojazdu. 

• pojazdu, w którym uległ skorodowaniu numer nadwozia, podwozia (ramy) , jeżeli zostanie to potwierdzone pisemną opinią biegłego lub rzeczoznawcy z zakresu oznakowań pojazdów, w której potwierdzone zostaną pierwotne numery nadwozia, podwozia (ramy), a w przypadku braku takiej możliwości jednoznacznie stwierdzony zostanie brak ingerencji w pole numerowe w celu umyślnego zniszczenia lub zafałszowania pierwotnego numeru.

Opublikowano

 

wystarczy poszperać ;)

 

 

Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r., poz. 1137 z późn. zm.)

2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U. z 2007r. Nr 186, poz. 1322 z późn. zm.)

3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635)

 

Organ rejestrujący wydaje skierowanie na wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej w przypadku:

• braku, utraty lub zniszczenia tabliczki znamionowej, 

• utraty aktualności treści tabliczki znamionowej w wyniku dokonanych zmian w pojeździe Organ rejestrujący na wniosek właściciela pojazdu wydaje skierowanie do upoważnionej stacji kontroli pojazdów na nadanie i nabicie numerów w przypadku:

• pojazdu zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako "SAM", 

• pojazdu, w którym dokonano wymiany nadwozia, podwozia (ramy) lub silnika na nadwozie, podwozie (ramę) lub silnik bez numeracji fabrycznej, 

• pojazdu, w którym podczas naprawy uległ zniszczeniu albo wymianie element, na którym znajduje się numer nadwozia, podwozia (ramy), silnika, 

• pojazdu odzyskanego po kradzieży, w którym został zatarty albo sfałszowany numer nadwozia, podwozia (ramy) lub silnik 

• pojazdu nabytego na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa, w którym został zatarty albo sfałszowany numer nadwozia, podwozia (ramy) lub silnika, 

• pojazdu, w którym został zatarty albo sfałszowany numer nadwozia, podwozia (ramy) lub silnika, a prawomocnym orzeczeniem sądu zostało ustalone prawo własności pojazdu. 

• pojazdu, w którym uległ skorodowaniu numer nadwozia, podwozia (ramy) , jeżeli zostanie to potwierdzone pisemną opinią biegłego lub rzeczoznawcy z zakresu oznakowań pojazdów, w której potwierdzone zostaną pierwotne numery nadwozia, podwozia (ramy), a w przypadku braku takiej możliwości jednoznacznie stwierdzony zostanie brak ingerencji w pole numerowe w celu umyślnego zniszczenia lub zafałszowania pierwotnego numeru.

 

 

 

Po czerwcu 2014r. jest ten przepis juz nieaktualny i nie ma moziwosci rejestracji sam'a, znaczy jest opcja ale nie kalkuluje sie, koszty rzedu kilk tys i duzo zachodzu..

Opublikowano

Jest prosty sposób abyś miał zarejestrowaną przyczepkę. Kup pozostałości po zarejestrowanej przyczepie jednoosiowej (resztki ramy z dowodem rejestracyjnym i OC). Robisz jej "remont"  ;) . Po tym remoncie kapitalnym nie zapomnij "zamontować z powrotem" tabliczki znamionowej i pamiętaj o widocznym numerze ramy :ph34r: .  Jeśli przyczepa ma dopuszczalną masę całkowitą powyżej 750 kg zrób jej przegląd przed wizytą w Wydziale Komunikacji. 

 

Mam nadzieję, że mnie zrozumiałeś.

Opublikowano (edytowane)

jest prostszy sposób - kupno wraka przyczepy marki SAM z papierami, wymiana ramy na nową i zrobienie jej Zmian Konstrukcyjnych, potem nabicie numerów i TZZ na OSKP po decyzji od starosty. Tak wygląda to teoretycznie ;)

 

 

 

to normalnie bedzie mozna tym popylac po uliczy zeby Psiarskie sie nie czepiali?

Jakie Psiarskie.

To też zawód i tez praca.

Edytowane przez Nikita_Bennet
Opublikowano

Jest prosty sposób abyś miał zarejestrowaną przyczepkę. Kup pozostałości po zarejestrowanej przyczepie jednoosiowej (resztki ramy z dowodem rejestracyjnym i OC). Robisz jej "remont"  ;) . Po tym remoncie kapitalnym nie zapomnij "zamontować z powrotem" tabliczki znamionowej i pamiętaj o widocznym numerze ramy :ph34r: .  Jeśli przyczepa ma dopuszczalną masę całkowitą powyżej 750 kg zrób jej przegląd przed wizytą w Wydziale Komunikacji. 

 

Mam nadzieję, że mnie zrozumiałeś.

Oczywiscie ze zrozumialem o co chodzi xD

 

Jakie Psiarskie.

To też zawód i tez praca.

kazdy Pies to cwaniak,i nigdy to nie bedzie dla mnie nic o czym moglbym zmienic zdanie, co do reszty wypowiedzi twojej to dzieki za pomoc.

Opublikowano

A co w sytuacji gdy mamy przyczepę z nabitymi numerami, ale nie ma ani dowodu ani tablic? Macie jakiś pomysł?

 

Przyczepa jest u nas już chyba 15 lat, ale była traktowana jako ruchoma platforma w gospodarstwie. Ustawiało się na niej sortownik. Teraz, chcielibyśmy ją przerobić na normalną przyczepę transportową. Zrobić kapitalny remont itp. Po zamontowaniu burt, weszłoby na nią około 20 ton ziarna. Przyczepa jest na prawdę spora.

 

Te 15 lat temu, tata kupił ją za jakieś śmieszne pieniądze. Nie wiem, czy była wywożona na złom, ale już wtedy była w opłakanym stanie. Drewniana podłoga się po prostu zarywała. Facet powiedział, że dowiezie dowód rejestracyjny i tablice, ale oczywiście tego nie zrobił.

Opublikowano

Czy ktoś orientuje się jak można w papierach przerobić przyczepę z ciężarowej na ciężarowo-rolniczą? 

Chodzi dokładnie o D-55?

Ktoś z was przerabiał osobiście taką procedurę? Jak to wygląda, ile kosztuje...

Opublikowano

Było o tym kilka razy.

Z zaświadczeniem z zakładu który dostosował przyczepę do wymogów przyczepy rolniczej udajesz się do diagnosty.

Diagnosta robi przegląd techniczny po zmianach i wystawia zaświadczenie z którym udajesz się do wydziału komunikacji.

Koszt około 300zł.

 

Opublikowano

A czy ktoś z Was ma namiar na taki zakład który wystawi zaświadczenie o przerobieniu przyczepy? 

Pytałem w kilku u mnie i nie chcą się zgodzić.

Najlepiej woj mazowieckie. 

Opublikowano

Jak wygląda procedura rejestracji przyczepy w przypadku kiedy kupuje od handlarza przyczepe ściągniętą ze niemiec, co będzie mi potrzebne? Czy potrzebuje umowe kupna sprzedarzy z bezpośrednio człowiekiem na którego przyczepa zarejestrowana jest w niemczech?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v