Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

w takim stanie i z powietrzem to chyba jedyny i dlatego pytam bo nie mam gdzie podpatrzeć inaczej nie zawracałbym gitary :D

 

chyba że zrezygnuje z przewodów i połącze to wężami do powietrza mają wytrzymałość do 20-30bar myśle że traktor więcej nie wypoci

Opublikowano

Witam.
Wie Ktoś może czy da się podłączyć przyczepę z dwuobwodową instalacją di 30stki z oryginalną instalacją jednoobwodową?
Jeżeli tak, to jak?
Jeżeli trzeba coś przerobić to co?
W samej przyczepie nie chcę za dużo kombinować bo jest nowa a i też mam drugi ciągnik z dwuobwodową instalacją.

Opublikowano

Zrobiłem jak radzi @ashaort, tzn. zmieniłem wtyczkę na czerwonym przewodzie na tradycyjną czyli taką do jednoprzewodowej instalacji i hamulce działają normalnie. Zółty przewód wisi nieużywany i nic się nie dzieje.

Więc nie ma potrzeby brnięcia w duże koszty.

Opublikowano

Oj,to nie dobrze.
Myślałem że wystarczy jakaś drobna przeróbka a tu widzę koszt prawie połowy 30stki....
No ja zmieniłem gniazdo w trzydziestce, ale nic ni pomogło.
Ma to jakiś znaczenie???

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie ma znaczenia. Nic na to nie poradzisz, bo hamulce jednoobwodowe działają zupełnie inaczej niż dwuobwodowe. W pierwszych hamowanie odbywa się przy zaniku ciśnienia w przewozie, a w drugim po pojawieniu się ciśnienia. Dlatego nie będzie działać.

Opublikowano (edytowane)

Dziwne że u mnie nie było problemu i działa. Może założyłeś nie tą wtyczkę, są dwa typy, "miękka" i "twarda".

Być może kluczowy jest zawór na przyczepie, u mnie jest taki http://allegro.pl/zawor-pneumatyczny-przyczepy-4-zakresowy-sanok-d47-i4901876523.html i jest podłączone do wszystkich trzech wyjść, do tego z uszami podłączony jest regulator siły hamowania a do dwóch pozostałych żółty i czerwony wąż. I działa w dwóch wersjach jedno i dwuobwodowej. A instalacja pneumatyczna w 330 i w Zetorze działa tak samo.

 

Jest tak jak pisałem, kluczem jest zawór na przyczepie, tu w punkcie (tabela) 13 jest opisane podłączenie zaworu na jeden lub dwa przewody; http://www.sklep.mizar.com.pl/hamulce-w-przyczepach-rolniczych-pm-122.html

Wystarczy więc ten typ zaworu i można używać na dwa sposoby.

Edytowane przez ptaszyna
Opublikowano

Koledzy, odświeże kotleta bo chciałbym się dowiedzieć czy jeżeli papaj odpwlony pracuje i jest załączona spreżarka to po kakimś czasie zawór ciśnieniowy nie powinienen dpuscic ciśnienia? I ewetualnie po jakim czasie? Bo w moim przypadku gdy traktor jest odpalony i spreżarka pracuje po nawet 10 minutach nie robi tego charakterystycznego psiu ale hamulce w przyczepie dziadają jak nabije układ po jakiś 3 minutach już działają. Czy sprężarka daje małe ciśnienie, czy gdzieś te ciśnienie mi ucieka? choć sprawdzał nic nie psiuczy z układu. 

Opublikowano

Witam 

Chce się dowiedzieć kilka informacji o układzie pneumatycznym w c330. A mianowicie jak mam zakręconą nakrętke motylek w odolejaczu i chce odłączyć przewód pneumatyczny od przyczepy to nadmiar powietrza będzie uciekał zaworem czy muszę odkręcić motylka w odolejaczu?

 

Opublikowano

Bez znaczenia czy masz podpiętą przyczepę, czy nie, nadmiar powietrza zawsze powinie upuszczać zawór. Pod warunkiem, że jest prawidłowo ustawiony i sprężarka jest wstanie więcej nabić niż ustawiony jest zawór.

Opublikowano

po to jest forum. na błahe pytania też ktoś odpowie.

Opublikowano

Witam 

W c330 po wciśnięciu pedału hamulca przyczepa nie hamuje zero reakcji wszystko podłączone dobrze w czym moze być problem 

Dodam że ten grzybek od hamulca ręcznego w przyczepie po podpięciu przewodu hamulcowego przechodzi do góry 

20210819_203002.jpg

Opublikowano

Może wystarczy wyregulować cięgno przy zaworze w ciągniku? Lub trzeba zakręcić odolejacz aby poszło powietrze na zawór. Opisz dokładniej problem jaki masz to będzie łatwiej pomóc.

Opublikowano

A jak wciśniesz hamulec to w gnieździe ciągnika jest powietrze czy nie? Jeśli jest to znaczy że zawór hamulcowy ciagnika nie spuszcza powietrza i są wtedy dwie ewentualności.

1. Zła jego regulacja (względem pedałów)

2. Uszkodzenie

 

Jeśli zaś po wciśnięciu powietrze z owego gniazda znika to albo masz ustawiony korektor siły hamowania w przyczepie na pozycje "brak hamulca" lub masz uszkodzony czy też zacięty zawór sterujący przyczepy. Innych możliwości raczej nie ma.

Opublikowano

Raz na jakiś czas? Jeśli instalacja w ciągniku jest nabita to przy każdy zahamowaniu powinieneś usłyszeć syk powietrza. Pedał naduszony powietrza nie ma, pedał w górze powietrze w gnieździe jest. 

 

Zrób sobie jeszcze próbę w przyczepie. Nabij zbiornik w przyczepie powietrzem. Ustaw korektor siły hamowania w pozycję pełnej przyczepy i odepnij nagle przewód od ciągnika. W takim wypadku mają zadziałać hamulce. Jeśli nie zrobią tego to szukaj przyczy w przyczepie a konkretnie zaworze ( musisz być pewny w tym wypadku że traktor podaje powietrze do przyczepy).

 

Jeśli zaś hamulce w przyczepie zadziałają to wina lezy gdzieś po strobie ciągnika.  

Opublikowano

Zapiołem przyczepę podłączyłem przewód hamulcowy nabiłem powietrza ruszyłem wcisnołem hamulec i nie zachamowała nie było psyknięcia powietrza z zaworu jak wcisnołem hamulec.  Powietrze psyka tylko gdy jest za duże ciśnienie w butli 

Pożyczyłem 60-tke zapiołem do przyczepy ruszyłem i wcisnołem hamulec i zachamowała psyknięcie było. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez blackspace
      Witam wszystkich
      Jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość:)
      Otóż chciałbym zainstalować nowy regulator ciśnienia do ursus c-360. Znalazłem ciekawy regulator ciśnienia Ikov 4430 i myślę aby go zainstalować do ursusa, wygląda jak by miał i odolejacz, ale nie jestem tego pewien.
      Myślicie że będzie on dobrym wyborem? ciekawi mnie też od czego on fabrycznie był.
      Z góry dzięki za odpowiedź


    • Przez blackspace
      Witam wszystkich
      Jestem tu nowy więc prosze o wyrozumiałość:)
      Otóż chciałbym zainstalować nowy regulator cisnienia do ursus c-360.
      U dziadka w garażu znalazłem regulator cisnienia Ikov 4430 i myślę aby go zainstalować do ursusa, wyglada jak by miał i odolejacz, ale nie jestem tego pewien.
      Myślicie że będzie on dobrym wyborem? ciekawi mnie też od czego on fabrycznie był 🧐


    • Przez lagunal6
      Witam forumowiczów od jakiegoś czasu mam problem z hamulcami. Mam ręczny przy kierownicy razem z wajcha od rewersu.Po dłuższym postoju po zwolnieniu hamulca hamulce trzymają że ciągnik zaraz się zatrzymuje dodam że zauważyłem że że po naciśnięciu i zwolnieniu hamulca idzie trochę powietrza do zbiorniczka z alkoholem 
    • Przez Obi32
      witam, ma ktoś z was hamulce hydrauliczne do przyczepy przy zetorze 7745 lub innych, macie jakiś schemat jak to zrobić? 
    • Przez RadelicChannel
      Witam. Postanowiłem naprawić hamulce w c360. Zdjąłem prawa zwolnice, wyczyściłem, założyłem nowe szczęki i tłoczek. Wszystko złożyłem, następnie zamontowałem nowy przewód i długa pompkę, nie wymieniłem pompy krótkiej która jest zepsuta. Hamulec nie chce zrobić się twardy,ciagle wpada do końca, próbowałem zaslepiac wyjścia na krótką pompkę, ale nie przyniosło to efektów. Płyn przy tłoczku wypływa z odpowietrznika bez babelkow powietrza, mimo to hamulec wpada. Wsadziłem palec do dziury gdzie znajduje się Tloczek i czuje ze wykonuje on lekki ruch. Proszę o pomoc 
      Czy da radę odpowietrzyć układ bez krótkiej pompki? 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v