Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Przez oryginalne otwory w plecaku? czyli które? i w jaki sposób to połączyć z pompą?

Wiem że muszę doprowadzić zasilanie do cylindra podnośnika choć i tak to będzie na krótki czas ponieważ zamierzał założyć dwa siłowniki do podnoszenia tylnych ramion, bo denerwuje mnie te ciągłe naprawy i podnoszenie tych ciężkich części a tak będę mieć wszystko na wierzchu może nawet pokuszę się o założenie oddzielnego zbiornika i pompy oleju z przodu ciągnika na kardanie z wału głównego.

Wiem bardzo kombinuje ale na razie nie stać mnie na nowy lepszy ciągnik więc troszkę ten zmodernizuje bo mi go w sumie szkoda, rzadko kiedy mnie zawiódł. 

Opublikowano (edytowane)

masz dwa gwintowane otwory na wyjście hydrauliki zewnętrznej w plecaku ,wywalając rozdzielacz zostaje ci  rurka doprowadzająca olej do rozdzielacza która możesz wykorzystac jako zasilanie ,ale musisz przerobic ja na śrubunek  i załozyc wąż aby swobodnie móc zdjąć plecak lub zmodyfikować plecak aby wykorzystać orginalne przejście eliminując wąż,drugi otwór wykorzystać jako zasilanie silownika ,to już banalne polączenie

Tu masz temat

poczytaj z uwagą bo warto

Edytowane przez Tomasz78
Opublikowano

A no tez tak myślałem zrobić ale chyba musiał bym spawać nypel  zamiast tego łacznika z oringami bo przecież tam jest łączenie rurki z rozdzielaczem tym łącznikiem  z oringami.

A co myślisz o tym połączeniu przewodem od pompy co podesłał andrzej78 co z trwałością przewodu zanurzonego w oleju?

Opublikowano

A no właśnie, a zastanawiam się jeszcze nad tym czy jak podłącze pompe bezpośrednio z rozdzielaczem który ustawie na 160bar to czy muszę dawać zawory bezpieczeństwa? Przecież rozdzielacz więcej nie puści ciśnienia, więc myśle że mogę je sobie darować.... ?

Opublikowano (edytowane)

Ja bym dał bezpośrednio pod pompę trójnik,wąż a w drugi otwór zawór bezpieczeństwa.(pominął bym całkiem kanały dekla)wąż z ciśnieniem wyprowadził przez jeden z dwóch wejść na hydraulikę i do rozdzielacza zew. Dalej,od rozdzielacza wężem pdpiął do drugiego otworu,od siłownika podnośnika bym zrobił króciec do otworu dwa.Od rozdzielacza dał bym swobodny spływ w miarę oleju. 

 

Albo tak jak jest na zdjęciu zrobione,tylko nypel bym zaspawał by nie podawał oleju na rurkę,plus do tego zawór.  

Edytowane przez Alamo
Opublikowano
9 minut temu, Alamo napisał:

Ja bym dał bezpośrednio pod pompę trójnik,wąż a w drugi otwór zawór bezpieczeństwa.(pominął bym całkiem kanały dekla)wąż z ciśnieniem wyprowadził przez jeden z dwóch wejść na hydraulikę i do rozdzielacza zew. Dalej,od rozdzielacza wężem pdpiął do drugiego otworu,od siłownika podnośnika bym zrobił króciec do otworu dwa.Od rozdzielacza dał bym swobodny spływ w miarę oleju. 

nie tędy droga ,a skąd pewność ,że wąż nie ułozy się tak że będzie wadził o dyfer ?

 

2 minuty temu, darekchmiel1991 napisał:

Będzie zabezpieczone tym ze rozdzielacz nie poda większego ciśnienia niż te zawory bezpieczeństwa które są ustawione na 160bar i tak tez zamierzam ustawić rozdzielacz ten co mam 3 sekcyjny i myślę że to wystarczy

silownik w plecaku nie posiada ograniczenia wiec ciśnieniem nic nie zdzialasz ,kolega słusznie zwrócił na to uwagę ,i to juz eliminuje cala przeróbkę

Opublikowano (edytowane)

Trzeba zabezpieczyć obejmami do boku.

Chłopaki już wiem,zawór z rurką od pompy pozostawiamy oryginalnie,ten nypel,wiecie co,należy w jego środek nabić kawałek wałka na sztywno i zaspawać.J jak na zdjęciu,nawiercić od boku otwór i dać przewód tylko z zewnątrz.

Siłownik w plecaku ma ograniczenie,wykorbienie na którym zamocowany jest pręt zapiera za ściankę mostu

Edytowane przez Alamo
Opublikowano (edytowane)

Ja bym to widział tak : pozostawić zawór pompy w spokoju, podłączyć się z zasilaniem rozdzielacza w miejsce zaślepki (poz 2 , u Ciebie zaspawanej , ale przecież to nie problem ) W dolnej pokrywie tulejkę łaczącą korpusy przerobić na zaślepkę( odciąć zupełnie zasilanie rozdzielacza , można wymontować tłoczysko  ). Zastosować dodatkowe siłowniki ramion podnośnika i tyle. Będzie wtedy podnośnik o dużym udźwigu ale zaawansowany technicznie jak w c 330

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano

andrzej78 i prawdopodobnie tak zrobię najłatwiejszy sposób tylko nie podoba mi sie pozostawienie tego zaworu jak nawali to znowu będę musiał tam zaglądać i olej spuszczać...

No tak mi sie wydawało ze takie ograniczenie ma ten siłownik że sie zapiera o obudowe mostu więc uważam że nic mu się nie stanie. 

Opublikowano
2 godziny temu, andrzej78 napisał:

Ja bym to widział tak : pozostawić zawór pompy w spokoju, podłączyć się z zasilaniem rozdzielacza w miejsce zaślepki (poz 2 , u Ciebie zaspawanej , ale przecież to nie problem ) W dolnej pokrywie tulejkę łaczącą korpusy przerobić na zaślepkę( odciąć zupełnie zasilanie rozdzielacza 

Właśnie o tym pisałem przed Tobą:)

Opublikowano (edytowane)

Obiecałem więc piszę jak to zrobiłem, potrzebne części:

-rozdzielacz hydrauliczny koniecznie 1 sekcja z zatrzaskiem u mnie wykorzystałem 3 sekcyjny waryńskiego 40L, 

-złączka M16naM20,M18na M20,M18naM18

-złączka 90stopni z nakrętką gwint wew.M18na gwint zew. M20

-Przewody hydrauliczne KK10/1-1000 , KK10/1-1400,KK12/1-1000

-podkładki uszczelniające,silikon,uszczelki,nakrętka M18x1.5

Całe bebechy z podnośnika wywaliłem pozostał aby tłok z cylindrem. Otwory po zaślepiałem zaślepkami wydrukowałem sobie na drukarce 3d średnica 4cm i 2cm i 3x9mm

Odkręciłem przewody od hydrauliki zewnętrznej, jedno wyjście zablokowałem nakrętką od spodu, od góry wkręciłem złączke M18 naM20 i podpiąłem przelew z rozdzielacza.

Drugie wyjście musiałem w nim wyfrezować stożek pod złączke 90 stopni i wąż który pozostał mi od wyjścia zewnętrznego hydrauliki odpowiednio wygiąłem żeby połączyć z tą złączką a cylindrem podnośnika i podłączyłem zasilanie z 3 sekcji rozdzielacza i tu uwaga że drugie wyjście w tej sekcji musi być zaślepione żeby było sterowanie jak siłownikiem jednostronnego działania. 

Teraz pompa wyjąłem ją z pokrywą i w miejsce gdzie była tulejka łącząca z mostem zastąpiłem ją taką samą tulejką wyfrezowaną ale bez otworu po prostu by zaślepić wyjście, wymiary tulejki średnica 18mm wysokość 14.7mm.

W to miejsce od przodu traktora w pokrywie pompy wkręciłem złączkę M16naM18 i tutaj podpiąłem przewód ten długość 1400 do zasilania rozdzielacza. Trzeba tam dać przewód z końcówką 90 stopni bo przeszkadza mocowanie dolnego zaczepu.

Rozdzielacz umieściłem na błotniku i dałem 3 sekcyjny bo 1 sekcja sterowanie przedniego TUZa,2 sekcja sterowanie wyjść hydraulicznych i 3 sekcja sterowanie tylnego TUZa.Musi być 3 sekcja z zatrzaskiem po to by nie trzymać dźwigni przy podnoszeniu czy opuszczaniu. Zauważyłem że teraz podnośnik płynnie podnosi i szybciej niż wcześniej pewnie rozdzielacz stary był już na wykończeniu i nawet wyżej niż wcześniej i  jest tzw. sekcja pływająca aby nie ma siłowej, ale jakby założyć na zewnątrz siłownik dwustronnego działania i rozdzielacz z sekcją pływającą wtedy by wszystko było, ale mi siłowa nie potrzebna. Po tej przeróbce doszedłem do wniosku że mogłem od razu założyć jeden siłownik jednostronny  na zewnątrz podnośnika i miałbym wszystko na wierzchu i chyba tak zrobię w lecie :DNo i plus taki że przekładnia w tylnym moście teraz ma smarowanie od górne ;d

 

 

IMG_20180120_105153.jpg

IMG_20180119_191440.jpg

Edytowane przez darekchmiel1991
Opublikowano (edytowane)

Koszta: rozdzielacz 340zł i inne przewody złączki ,uszczelki,podkładki itd. około 200zł

Już zamówiłem siłownik będę zakładać jeden na zewnątrz, tylko zastanawiam się czy górne ramię nada się np od c385.

Niedługo będę wiedział dam znać.

 

Edytowane przez darekchmiel1991
Opublikowano

Witam 

Chciałbym się podpiąć pod temat bo mam taki problem jak pisał kolega ze pompa zaczyna podnosi po poderwaniu rączki kipra c360 i tak trzeba robic za każdym razem  . Podpowie mi ktoś co trzeba zrobić z góry dzięki . 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v