Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z mojego doświadczenia, najlepsze rozwiązanie na zaczepianie maszyn to belka zaczepowa podpinana do maszyny żadne haki lub zwykłe zaczepy nie ułatwiają tak podpinania ,

co do świateł na dachu mam takie po 25zł i wystarczają na dokończenie pracy ale nocna robota to ostateczność.wolę wcześnie zacząć niż po nocy robić http://www.agrofoto....dech-na-slupku/

Śruby naciągowe(stabilizatory) dla mnie naciąg od środka jest wystarczający i dobrze się sprawdza.a najlepiej przy pługu http://www.agrofoto....emken-opal-110/ .

Opublikowano (edytowane)

Ten balast to masz zalany betonem ? Ja myślałem nad bloczkami fundamentowymi w ramie. A halogeny mam takie same. Ja niestety pracuję i jesienią często trzeba cos kończyć po nocy. A standardowe świeczki to stanowczo za mało.

W ubiegłym roku remont silnika i opony trochę mnie szarpnęły, więc modernizację robię/zaczynam dopiero teraz.

 

Niestety, aby zaczepiac z belką, trzeba mieć do tego maszyny, u mnie wszystko jeszcze bez takiego udogodnienia, bo sprzęt dopiero zaczynam powoli wymieniać. Pług kupiłem obrotowy bez belki i niestety, sporo waży. Starą UG do 3p można było ruszyć rękami z miejsca w raziwe W, a ten waży ponad 600kg.

Edytowane przez jahooo
Opublikowano

Belki zaczepowe ma niewielki procent maszyn a cbm-y są totalnie uniwersalne i pasują do wszystkiego. tak że jakieś tam belki to wolę sobie darować. I mylisz się mówiąc że cbm-my nie ułatwiają tak zapinania. Wybacza błąd w cofaniu i zapinaniu maszyny. Żadnego szarpanie czy fizycznego wysiłku. Odpinanie jest już w ogóle bajką. Tak że polecam jak najbardziej.

Teleskopowe napinacze są wskazane przy cbm-ach. Ramiona muszą być sztywne gdy podjeżdżasz pod maszynę a łańcuchy tego nie robią. Do tego teleskopy są zdecydowanie solidniejsze i bezobsługowe. Łańcuchy szczególnie w zimie rdzewieje i nie idzie nimi ruszyć a szarpanie się ze śrubą doprowadza do szału. Szczególnie te od środka.

Ja zaś muszę mieć oświetlenie solidne bo okres zimowy głównie w nocy w ciągniku.

Opublikowano

Te orginalne 4 sztuki to nie za dobre rozwiązanie. Trzeba je długo nagrzewać, a wystarczy chwilę ZA długo i któraś się przepala. Więc chcę założyć świece szybkogrzejne z samochodu plus sterownik. Całośc leży juz u mnie w garażu, czeka na założenie.

Opublikowano (edytowane)

Myślałem, ale do płonieniówki musiałbym zmienic kolektor - koszt około 250PLN plus świeca, zbiorniczek itp. A 4szt swiec plus sterownik kupiłem za 150PLN, do tego korki ze śruby M22 , nawiercić i nagwintować, podłączyc prąd i voila. Świece takie mam w SAM-ie z silnikiem peugeot-a i pali nawet przy 30 stopniach mrozu od strzała. A z żarowymi spiralkami nawet jak działają , to trzeba chwilę pokręcić, aby załapał. Będę się starał podrasować ciągnik tak, aby palił od pierwszego obrotu w zimie.

Rozrusznik szybkoobrotowy nie lubi długiego trzymania/kręcenia, akumulator mam 12V 125Ah plus prostownik z rozruchem, więc daje rade kręcić, ale rozrusznik się grzeje. Ostatniej zimy jak padły świece, to paliłem na "kwacza" plus samostart w kolektor, ale to męka.

Edytowane przez jahooo
Opublikowano (edytowane)

Do płomieniowej najlepiej wpiąć się w układ paliwowy za filtrem więc zbiornik odpada. Wkręcić ją można gdziekolwiek w ssący, sterownika a nawet przekaźnika nie trzeba bo ma mały pobór. Kwestia wyczucia w czasie.

Koszt lecąc po najmniejszej linii oporu to 30 zeta. A w co te świece są wkręcone i czy to czasem nie ceramiczne do komory sprężania? Bo w kolektorze takie nic nie zrobią.

 

Orbitrol uszczelniony. Koszt 8 zeta.

http://zapodaj.net/8...fd4232.jpg.html

 

I mój zaczep zdejmowany bez wyciągania dolnego bolca.

http://zapodaj.net/b1b00bcc5b398.jpg.html

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

No właśnie ta świeca jest do podgrzewania powietrza sprężonego w niewielkiej komorze sprężania w głowicy silnika. Na moje oko to szkoda twojej roboty. Ona ma tak małą powierzchnie grzewczą że w kolektorze nic nie zdziała.

Co do płomieniówki to zasilanie musi być pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową. jerdno że paliwo jest czyste a drugie jest niewielkie ciśnienie które wypycha je na żarnik świecy. Mam tak zrobione i funguje.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Oj panowie MTZ dobry ciągnik tylko trzeba go na każdym kroku poprawaić, ja bardzo dużo ulepszyłem MTZ , a teraz bedę zakładał ledy z przodu bo mi balast lampy zasłania, ale zastanawiam się czy warto ledy zakładać czy nie lepiej zwykłe prostokątne halogeny, tą led mam 27V, zdecydowałem się na nie bo mało prądu pobierają

Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj podłączyłem halogeny: 2 z przodu na dachu, 2 z tyłu na błotnikach. Zanosi się na sianie po nocy, bo dziś leje, a nie mam już wolnych dni na sianie, bedzie robota w nocy.

Założyłem z przodu kwadratowe reflrktory razem z ramką z 820 z tą nową maską. Troche pracy z kątówką i wiertarką i jest. Podłączone, działa. Stare zdemontowałem, jeszcze tylko odkręcić wsporniki. No i muszę dorobić jakiś włącznik do halogenów, bo na razie po prostu łączę kabelki. Mam od zetora obrotowy, ale muszę dorobić podsufitkę, bo nie ma go gdzie zaczepić w tej chwili.

Edytowane przez jahooo
Opublikowano

Panowie!!! miałem dwa z tyłu halogeny 55w i zamieniłem jednego na probe leda 27 W nie wierze że można oświetlić taki obszar, wszystkie robocze wywalam i zakładam w wszystkich ciągnikach ledy jeden led 27 W świeci lepiej niż dwa halogeny 55W :D a jak wiadomo instalacja w ruskim słaba ;)

Opublikowano

Apropos oswietlenia roboczego MTZ...

Warto takie cos kupic?: allegro.pl/lampa-robocza-led-27w-12-24v-ciagnik-kombajn-dzwig-i4623177928.html?no-rwd=1#tabsContent

Czy takie cos wystarczy?: allegro.pl/lampa-lampy-robocza-epistar-cree-led-27w-flood-i4624942755.html?no-rwd=1#tabsContent

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ta za 179zł może być coś warta. Tą za 69 zł nie warto zawracać sobie głowy.

Opublikowano

ja za swojego leda dałem 100 zł firmy nie znam w grene kupiłem, ma 8 diod najlepsze jest to że światło rozpraszają, a nie świecą kierunkowo jak zwykły halogen, w sumie można by na zwykłą roboczą założyć 100w żarówkę ale ja tam alternatora od cinqecento zbyt nie przeciążam bo rano ciągnika nie odpale :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v