Skocz do zawartości
Denek18

Orbitrol

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Sadek    446

Masz możliwość podłączyć manometr przy siłowniku???? Może wina leży po stronie siłownika, w którą stronę idzie ciężko jak siłownik się chowa czy wychodzi?

 

Orbitrol nie ma żadnej regulacji (lewo/prawo), może być tylko zawór ciśnienia w kostce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Denek18    1

Niestety nie mam manometru ale ciężko ma jak tłoczysko wychodzi ( zamocowany jest prostopadle do osi)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Sadek    446

Siłownik chodzi lekko po odłączeniu przewodów, stało to się nagle?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    11

W układzie hydrostatycznym wszystkie elementy powinny być dobrze dobrane, bo albo nie ukręcisz kierownicą, albo przy max. prędkości nie utrzymasz pojazdu na drodze.O przewodzie przelewowym z większą średnicą nie wspomnę.

Zakładając że wszystko masz OK to proponuję sprawdzić siłownik czy olej nie przenika z jednej komory do drugiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Denek18    1

Siłownik chodzi lekko... po przełozeniu weży silownika (skręt lewo/prawo) kręcac kierownicą w lewo kola nadal sktęcału dobrze tylko w prawo... zaś wlewo do max sktętu było ok 10 obr kierownicą

PS: przy normalnym połączeniu również dobrze skręcają tylko w prawo ( siłownik chowa się)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Denek18    1

Nie wszystko jest ok

gdy oś jest uniesiona koła skręcają normalnie w obydwie strony

Wcześniej wspomaganie działało bez zarzutu na takim orbitrolu http://allegro.pl/or...1304964195.html lecz on ciekł wiec wymieniliśmy go na taki http://allegro.pl/or...1304964195.html

 

PS a zwiększenie ciśnienia na orbitrolu nic nie da? przy uniesionych kołach skręca ok..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    11

Te linki takie same orbitrole. Dlaczego nie zainstalowałeś identycznego jak był?.Nie wiem czy zwiększenie ciśnienia pomoże, skoro w jedną stronę skręca dobrze.

Drogi ten nabytek, przy czym to ma śmigać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446

Jak siłownik się chowa to może być troszkę ciężej bo siłownik jest słabszy jak się chowa względem do tego jak wychodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Denek18    1

A czy to zaznaczone na czerwono to jakiś zawór ,co nim się reguluje? W zasileniu z pompy (na zielono) również znajduje się jakiś zawór, czy nim się reguluje ciśnienie na orbitrolu ( siła skrętu )? Zaznaczam że orbitrol jest nowy i zapewniano mnie że jest 100% sprawnypost-7583-0-21818400-1289121177_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    11

Z tego co wiem to orbitrole mają wmontowany tzw. zawór szokowy, który ma niwelować wszelkie szarpnięcia, ale nie wiem czy jest sens ingerencji w ten twój, skoro jest nowy.

Kiedyś miałem kłopot z orbitrolem w kombajnie (claas mercator orbitrol danfos) który zaczął przeciekać i pierwsze zapytanie w firmie regenerującej tego typu sprzęt było czy czasami go nie porozbierałem, bo jeśli tak to nie mam co go przywozić.

Ale innym razem i tak rozebrałem inny orbitrol, bo koszt regeneracji wynosił ok. 300-400 i postanowiłem sam wymienić w nim oring za 50 gr. Nie chwaląc się udało się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    185

Czekaj czekaj.Po przełożeniu węży na siłowniku masz ten sam objaw. Chodzi mi o skręcanie kołami.W prawo dobrze a w lewo źle. Po zamianie węży tak samo.W prawo dobrze a w lewo źle. To siłownik siedzi.Jeśli byłoby że po przełożeniu węży w prawo źle a w lewo dobrze Czyli odwrotnie niż było,to orbitrol padł.Ja tak miałem w 1224. Myślałem że to serwo i już ściągnąłem chłodnicę ale coś mnie zastanowiło i zamieniłem węże.I skręcał odwrotni niż było..Oddałem orbitrol do sklepu i okazało się że padł ale nie uznali gwarancji bo stwierdzili że był tak wykończony że to nie możliwe żeby w pół roku tak wyglądał. To kupiłem nowy ale już nie ruski tylko Bułgarski i było dobrze.Przysłali mi później ruski [za ponad pół roku]dopłaciłem 200zł ale 100 i cieknący to na drugi dzień go oddałem i już z rok nie wrócił.A jedna pompa to będzie z 2 lata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Denek18    1

Dziex wszystkim za pomoc... przyczyna znaleziona ;) wywinęło uszczelniacze na tłoczysku i olej przedostawał się z jednej komory do drugiej :)

Proszę o zamknięcie tematu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yogi406    1

Witam

 

Mam problem z orbitrolem

 

Ciężko się skręca w jedną i drugą

Jak bardzo powoli skręcam to jest lekko a jak chcę szybciej to stawia opór, nieważne jakie obroty silnika działa tak samo.

Nawet jak podniosę lako przednią oś to niema zmiany w sile wspomagania.

 

Zaznaczam, to nie jest zestaw fabrycznego wspomagania tyko próba mojego pomysłu ( pompa jest z Fiata ducato, siłownik z bizona od skrętu, orbitrol ORSTA 100 z wózka GPW)

 

Próbowałem podłączyć się pod układ hydrauliczny ciągnika zamiast rozdzielacza (MF 156) ale zmiany żadnej, jak było ciężko tak i jest.

 

Gzie jest problem??

W orbitrolu, jeżeli tak to co w nim jest nie tak, on był sprawny na 100% tylko leżał na regale z 6lat może coś w nim się zablokowało??

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    52

Kolego napisz jeszcze do jakiego pojazdu ma być to wspomaganie, ewentualnie do jakiego traktora, wtedy ktoś coś podpowie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    226

Za duży orbitrol do tego siłownika lub jak kto woli za mały siłownik. Ciągnik będzie mocno "narowisty" przy szybszej jeździe po szosie. Od skrajnego do skrajnego położenia tłoczyska będzie ok 2,5 obrotu koła kierownicy w jedną stronę i jakieś 1,8 w drugą. Sprawdź ile ma teraz bez na oryginalnej przekładni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz1122    12

to mnie kolego nie pocieszyles juz wszystko kupilem i rozebrane jest 

a ciagnik szybko nie jedzie bo 30km/h nie cale

chodzi mi zeby lekko chodzila kierownica a mozna dac jakis dlawik zeby zmniejszyc cisnienie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    226

Ciśnienie nie ma tu nic do rzeczy, zresztą dławiąc zmniejszysz przepływ a nie ciśnienie. Należy dopasować wydajność orbitrola do objętości geometrycznej siłownika tak aby układ kierowniczy pracował jak w oryginale, dlatego mówiłem żeby policzyć ile jest obrotów kierownicy od lewej do prawej. Zakładam że skok masz dopasowany. Jeżeli kupiłeś graty w necie to coś możesz zawsze wymienić / odesłać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz1122    12
Napisano (edytowany)

Witam zalozylem silownik i orbitol 160 i wszystko dzialalo do puki nie podnioslem tura do gory pompa buczy a kolami moge skrecac od lewej do konca w prawa strone wiecie moze co moze byc przyczyna? na pompie jest ustawione cisnienie 80 bar moze byc za male? ford 5610 z przednim napedem

pomoze ktos? przekladalem weze i w odrotna strone to samo silownik nie chce sie zlozyc. jaka przyczyna moze byc w nim? rozbieralem wszystko w nim wporzadku nie sa uszczelniacze zwiniete.

 

pozdrawiam i dziekuje

Edytowano przez mateusz1122

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×