Skocz do zawartości
rafal6795

Zetor Proxima 85 czy Ursus 6824

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
rafal6795    0

witam mam zamiar kupic ciągnik na 20-30 ha zastanawiam się nad Zetorem proximo 85 a Ursusem 6824

oczywiście chciałbym w nił zamontowac ładowacz czołowy(tur)

który ciągnik bedzie lepszy prosze o szybką odp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agro973    40

Powiem tak, zetor zapewne więcej spali od ursusa, choć nie wiadomo jak z tymi nowymi silnikami, ale Perkinsy są oszczędne więc mniej spali.Ursus ma więcej koni. W zetorze masz więcej przełożeń jak się nie mylę bo 12/12 a w ursusie 12/4 . Ale jak bym miał wybierać to bym wziął ursusa, sam trzy lata temu wziąłem nowy ciągnik który był mało znany w Polsce i jak na razie jestem z niego bardzo zadowolony, inni mi też doradzali żeby wziąć zetora bo to sprawdzona marka, już kilka lat jest na rynku, są to sprawdzone modele. Ale postanowiłem spróbować czegoś nowego, nieznanego i dobrze jest. Zauważyłem że teraz jest promocja na ursusa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

paul7    0

Co do przełożeń zawsze możesz kupić sobie 6834 który ma rewers 24/24. A poza tym kto wie czy te ursusy będą dobre czy nie. Ja myślałem żeby w przyszłości kupić 3724 lub 5524, ale kto wie czy nie opłaca kupić zetora o podobnej charakterystyce mocy :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemrolnik    13

Powiem tak, zetor zapewne więcej spali od ursusa, choć nie wiadomo jak z tymi nowymi silnikami, ale Perkinsy są oszczędne więc mniej spali.Ursus ma więcej koni. W zetorze masz więcej przełożeń jak się nie mylę bo 12/12 a w ursusie 12/4 . Ale jak bym miał wybierać to bym wziął ursusa, sam trzy lata temu wziąłem nowy ciągnik który był mało znany w Polsce i jak na razie jestem z niego bardzo zadowolony, inni mi też doradzali żeby wziąć zetora bo to sprawdzona marka, już kilka lat jest na rynku, są to sprawdzone modele. Ale postanowiłem spróbować czegoś nowego, nieznanego i dobrze jest. Zauważyłem że teraz jest promocja na ursusa.

 

No nie ma to jak mocne argumenty już od początku posta : "zetora zapewnie więcej spali" - a dlaczego? bo kolega kolegi kolegi taty który miał kolege..... powiedzial ze zetor spalil 20L. ON na H. Poprostu nie mogłem tej twej odpowiedzi nie skomentować... Pozdrawiam i nie radze słuchac takich "bajek" że "zetor to zetor- pali jak smok".

Pozdrawiam :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
StasiekS    73

A gdzie on zaznaczył że pali jak smok? Napisał że pali więcej chociaż nie koniecznie więc czytajcie ludzie uważniej. Ale widać że to użytkownik Zetora więc trzeba bronić swojej marki.

Zetor vs. Ursus. Odwieczny problem polskich rolników. Ursus po latach wegetacji wypuścił nowe serie, ulepszone ale czy lepsze? Tego jeszcze nikt nie wie bo jest to dopiero nowość i mało kto w Polsce jeszcze zdążył je kupić. Teraz to najwyżej można te oba ciągniki porównać między sobą na papierze. Jak chcesz się przekonać jedź do dilera Ursusa i pojeździj sobie Ursusem a później Zetorem. Zobacz który ci bardziej pasuje, który wydaje ci się lepszy. Dopiero później sugeruj się opinią forum które i tak poleci Zetora bo ich użytkowników jest tu najwięcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kokoman0    78

no cóż moge powiedzieć tyle:

ZETOR

wady:

- ciężkie odpalanie w niskich temperaturach (z tego względu do zetora najlepiej zamówić grzałkę płynu chłodniczego)

- wyższe spalanie (niewiem jak robią testy że jednostkowe spalanie np. 82 konnego zetora jest mniejsze od dajmy na to traktora z silnikiem perkinsa tej samej mocy a w praktyce sytuacja potrafi wyglądać zupełnie inaczej)

- ubogie wyposażenie standardowe (płacisz za każdy obciążnik, zaczep, siedzenie co diametralnie podnosi cene traktora)

- w serii power dziwne działanie rewersu tzn. szarpnięcie przy przełożeniu na jezdę do tyłu (wiem że użytkownicy tych traktorów będą ich bronić że to jeszcze nie dopracowane i że wymaga regulacji itp no ale powiedzcie ile czasu produkt może być nie dopracowany bo ta seria już prawie 2 lata jest dostępna)

- półbiegi - jak to określił serwisant "sa ale nie używaj za często bo tarczki szybko się wyrabiają (to po co sa te półbiegi? dla lansu?)

- coraz większa awaryjność (ale to samo dzieje się z innymi markami niestety ilość ponad jakość)

ZALETY

- dostępność części (ale tylko hipotetycznie bo gdy dla znajomego w 8441 pękła linka od sprzęgła to cały dziń dzwonił po serwisach aż znalazł prawie 100km od siebie gdzie najbliższy serwis jest 30 km od niego)

- wygodna i obszerna kabina

- spory wydatek pompy hydrauliki w serii power 50l/min

- skrzynia w serii power 24/24

- wspomniany rewers EH chociaż bardzi niedopracowany ale jednak jest i za to plus

- w serii power przycisk sprzęgła w dzwigni zmiany biegów

 

Co do ursusa nie wypowiadam się bo nie miałem okazji nim jeździć ale jeśli ursus poprawił w nowych modelach jakość wykonania to traktor jest wart uwagi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas972    8

ja mialem okazje ogladac 5524 i 6824, i powiem wam ze zrobily na mnie wrazenie bardzo dobrze jest wykonany sam zamierzam w przyszlosci kupic ursrsa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalkom555    13

no to tak, 5524 widziałem na tej masce agrobis i kabino standardowo też z agrobis(zwykła nie komfortowa) no to jak dła mnie to wygląda kozacko, taki napakowany, według mnie to 5714 czy 5314 agrobis tak nie wyglądały, ursus 5524 maska agrobis i kabina ta nowa i też fajny ale jest to ale ta strzałka na błotnikach, po co ona jest? szpeci ciągnik, tego urusa widywałem od 2mies codziennie jadąc i go już nie ma, teraz jest ten na starej masce i kabinie a obok polmoth no to pozdro, polmoth ni to wygląd ni to co ;)

żeby nie minac tematu spalania ;)

ponad miesiac temu znajomy mówił ma u3512 i z5340, miałem dużo zetorów(7211, 5211 i jeszcze tam był chyba 7011) i wszystko fajnie ale to spalanie, potrafi sobie spalić :D żeby nie było że pisze że smok to każdy ciągnik potrafi spalić jak da mu się z du** ale zetor według nich jednak więcej ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

Jak narazieto Proxima była by lepszawyposażeniem i ogólnie rewers jakiś tam ma i skrzynia wiecej przełożeń ale od przyszłego roku wyjdzie seria ursusa**34 i one mogą ostro zawojować wiec może poczekaj troche jak masz czas a jak nie masz to choć Zetor pali troszke wiecej bierz Zetora bo Proxima to naprawde udana seria


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jendrek    120
ZETOR

wady:

- ciężkie odpalanie w niskich temperaturach (z tego względu do zetora najlepiej zamówić grzałkę płynu chłodniczego)

Jak masz jakiegoś zajechanego grata to ci nie pali, mój pali bez problemu (bez grzałki) nawet przy -20, a grzałkę i tak założyłem bo ciepły silnik to nie tylko łatwiejsze odpalanie ale i mniejsze zużycie silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    0

No to zależy konkretnie w jakim kto ma stanie rozrusznik i świece żarowe.

Ale tak czy tak NH małego z silnikiem iveco prędzej odpalisz niż zetora. 70 konny nh iveco to najlepiej odpalający ciągnik u nas był. Ale w zetorze po wymianie świec i rozrusznika jest dużo lepiej jednak mimo wszystko powinien lżej palić. Stara szóstka ursus lepiej pali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

No to Zetor może wypąść czasem bardzo blado przy serii **34 Ale to w drugim kwartale 211 więc ja myśle że na żniwa wyjdą :D Chyba pierwsze ursusy które mnie interesuja bo tamto co robili to porażka nie dosć ze kabina byle jakie to skrzynie o kand d*py potłuc ;)


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Farmer2017
      Witam.
      Składam wniosek na prow. Planuje kupno ciagnika 140 - 160 km. Ciagnik bedzie typowo do cieżkich prac oraz transportu. Podpowiedzcie jaki wybrać. Który jakie ma wady i zalety oraz o jakich usterkach słyszeliście.
    • Przez Tomi3312
      Witam.
       
      Posiadam dwa ciągniki a mianowicie C 330M i 3512. Wiadomo przydałoby się jeszcze coś, bo te dwa na pewno tworzą dobry zespół ale nie w przyszłości do sianokiszonki. Rozmyśliłem się nad czymś między właśnie C 360 3P a C 360. Ciągnik miałby pracować w prasie rolującej pewnie w uprawie ściernisk itp. C 360 jest tania ale słyszałem że dużo pali, a 3P nie kupi się w takiej cenie jak C 360 nawet do remontu.
      Proszę Was na pewno duża ilość z Was posiada któryś z tych ciągników i na pewno może się wypowiedzieć.
       
      Pozdrawiam Tomi.
    • Przez radzikus
      Witam.
       
      Szanowni Panowie.
       
      Powoli, ale nieubłagalnie zmierzam do decyzji odnośnie wyboru ciągnika pod mój wniosek o modernizacje.
       
      Jak sie łatwo domyślacie jestem jednym z tych z zielonej listy (ponoć szczęśliwców), poprawki szczerze mówiąc z pierdołami zdążyłem wyprostować a tym samym czekam już tylko na podpisanie umowy. Ci sprytniejsi przedstawiciele handlowi już zaczęli mnie nękać telefonami jakiś czas temu (prawdopodobnie widzieli moje nazwisko na liście łapiących się).
       
      No i tutaj dylematy jak u Sheakspear’a: Być albo nie być, kupić jelonka, Folks „Dojcza” czy może jednak ciągnik rodem z kraju Nokii (valtra dla niewtajemniczonych)
       
      Do rzeczy: wniosek mówi, że mogę zakupić ciągnik z przedziału mocy 90km-105km do kwoty 230 tys zł brutto. Pierwotnie oferta która była złożona opiewała na DF Agrofarm Profiline 420.
       
      Mam w zasadzie 3 typy i w ramach tylko tych 3 bardzo bym prosił o rzeczowe, rzetelne, oraz w miarę kompetentne sugestie co Wy byście mi doradzili/polecili. O Fendzie proszę nie wspominać ponieważ gdyby nie chodziło o kasę to bez wahania brałbym Vario….
       
      Typ nr 1.
       
      John Deere 5090R
      • Wersja Comfort (full wyposażenie)
      • Komplet obciążników
      • Szerokie ogumienie
      • Dodatkowe 3 para hydrauliki
      • Przedni TUZ
      Kwota brutto około 205 tys zł brutto
       
      Typ nr 2.
       
      Valtra N92

      - Silnik: 4 cylindrowy o pojemności 4,4l (44 DTA)
      - Moc silnika: 101 KM przy 2200 obr./min.
      - Moment obrotowy: 405 Nm przy 1400 obr./min.
      - Liczba biegów: 24 do przodu + 24 do tyłu (DPS 3 zakresowy)
      - Prędkość maksymalna: 40 km/h
      - Wałek odbioru mocy: 540/1000 obr./min.(ewentualnie opcjonalnie obroty wałka ekonomiczne)
      - Wymiary wałka WOM: 35 mm, 6 frezów
      - Skrzynia nawrotna: elektrohydrauliczna
      - Układ sterowania podnośnikiem: elektryczny EHR
      - Udźwig podnośnika: 4.000 kg
      - Wydajność pompy hydraulicznej: 73 l/min. (196 bar)
      - Napęd na przednią oś: w standardzie, załączany elektro-hydraulicznie
      - Blokada tylnego mostu: załączana elektro-hydraulicznie
      - Pojemność zbiornika paliwa: 220 l
      - Koła przód / tył: 420/70R24 / 520/70R34
      - Rodzaje zaczepów: zaczep stały, zaczep rolniczy, zaczep transportowy górny A10 Ø31,5 w ramie Scharmuller
      - Masa własna: 5030kg(bez obciążnika dodatkowego)
      - Wyposażenie uwzględnione w cenie ciągnika:
      gniazdo elektryczne 12V/8A DIN, żółta lampa ostrzegawcza, instalacja radiowa, klimatyzacja, błotniki przednie, błotniki tylne o zmiennej szerokości, sprężarka powietrza z instalacją, układ hamulców pneumatycznych, cięgła dolne hakowe z kulami 2/3 kat., IV zawór hydrauliczny( jeżeli chodzi o III-ci zawór to jest on w komplecie z przednim TUZ), przedni podnośnik TUZ(jeżeli zamawiamy przedni TUZ odliczamy od ceny obciążniki przednie ponieważ fizycznie niemożliwe jest ich zamontowanie), obciążnik na przedni TUZ 650 kg, siedzonko dla pasażera, fotel pneumatyczny operatora podgrzewany i obkręcany 0 180º z regulacją wzdłużną i oparcia, szerokie ogumienie TYŁ: 520/70 R34, PRZÓD: 420/70/R24 Contnental, sterowanie z błotnika podnośnikiem, możliwość załączania WOM z błotnika, dodatkowe reflektory robocze łącznie 4 + 4, kolor czerwony, CBM
       
      Cena- 230 tys brutto.
       
      Typ nr 3.
       
      DF Agrofarm Profiline 420
      • Full opcja
      • Dodatkowe obciążniki
      • Klima
      • Dodatkowe siedzenie pasazera
      • 3 wyjścia hydrauliki
      • Szerokie ogumienie
      • Przedni TUZ
      Około 210 tys brutto
       
      Konkludując; najtaniej mimo wszystko John Deere+ prawie najbogatsze wyposażenie, najcieższą, oraz największą rozmiarowo maszyna byłaby Valtra, ale brak Common Rail’a+toporny wyglad. DF fajny wygląd, ponoć spalanie także bardzo dobre wyposażenie włacznie z podłokietnikiem, ale maszyna lekka, silnik wyżyłowany (4l) + wysoka cena.
       
      Czekam na wasze sugestie co byście wybrali i dlaczego.
       
      Z góry wielkie dzięki.
    • Przez marek0609
      Witam chciałbym uruchomić biznes związany z wykopami,chce kupić koparke 5 ton I zastanawiam się jakim dyrektorem mógłbym ja ciągnąć, tak aby prędkość była 40km/h
    • Przez piotrek202127
      Witam wszystkich zgromadzonych,
      Chcę kupić ciągnik rolniczy DF lub zetora
      I teraz jeśli moglibyście powiedzieć coś o tych ciągnikach i który z tych 2 jest lepszy, jak jest ze spalaniem, awaryjnością  i dlaczego dany ciągnik jest lepszy, to byłbym wdzięczny. Ciągnik pracowałby jako główny ciągnik tzn. orka, siewy itp. Możecie podawać inne propozycje o podobnej mocy  i cenie
      Pozdrawiam 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.