Skocz do zawartości

Wymiana łożyska tylnego wału MTZ 82


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

niestety sprzedawca miał rację do łożyska trzeba sie dostać od strony tylnego mostu więc trzeba wymontować siłownik zbiorniki ipokrywę mostu nie wiem po co wymontowywać fotel

Opublikowano

no teraz wiem że niektórzy piszą tylko po to żeby mieć więcej postów a mianowicie (sebe1033) jeśli masz MTZ-a to popatrz gdzie tam jest rozdzielacz ;) a co do tomek73 siłownik wychodzi jak masełko po wymontowaniu zbiornika.

Podsumujmy dla tych którzy będą mieli taki problem zdejmujemy koiło, zbiornik, siłownik podnośnika odkręcamy pokrywę mostu i jest wszystko na wierzchu. zdemontowałem to w ok. 4 godz. a myślałem że więcej kłopotów z tym będzie. Jeśli ktoś ma jeszcze pytania to piszcie ;)

  • Like 1
Opublikowano

no teraz wiem że niektórzy piszą tylko po to żeby mieć więcej postów a mianowicie (sebe1033) jeśli masz MTZ-a to popatrz gdzie tam jest rozdzielacz ;) a co do tomek73 siłownik wychodzi jak masełko po wymontowaniu zbiornika.

Podsumujmy dla tych którzy będą mieli taki problem zdejmujemy koiło, zbiornik, siłownik podnośnika odkręcamy pokrywę mostu i jest wszystko na wierzchu. zdemontowałem to w ok. 4 godz. a myślałem że więcej kłopotów z tym będzie. Jeśli ktoś ma jeszcze pytania to piszcie ;)

Właśnie mnie spotkało takie nieszczęście w prawym tylnym kole padło łożysko tylko nie wiem które?pod lewarowałem tył złapałem za koło i ma duży luz na boki. Jeżeli było by to łożysko przy kole to też trzeba zdejmować siłownik podnośnika, zbiorniki i pokrywę mostu? kabinę tez trzeba ściągać? Bardzo proszę o pomoc od czego mam zacząć żeby było dobrze. dodam że mój mtz82 jest 1997roku.

Opublikowano

kodzi jak pod lewarujesz i będziesz ruszał to wizualnie widać przy kole masz łożysko zaraz z brzegu pochwy a drugie jest prawie na środku dyfra, jeśli to od środka to będziesz robił to co ja, a jak to od koła to może się uda zrobić bez rozbierania ale musisz uważać żeby nie wyjąć wału koła za dużo bo Ci tryb spadnie i rozbieranie murowane. Jak chcesz to moge ci podać numery części łożysko ma nr.217 koszt ok 50 złotych a resztę to musiałbym poszukać

Opublikowano

Koledzy chciałbym wrócić do tematu mianowicie dziś zdiagnozowałem że moje stuki podczas jazdy po polnych drogach podczas bujania ciągnika to uwalone łożysko na tylnym lewym kole. Jeszcze nie wiem czy zewnętrzne czy to w środku. Na razie jak podlewarowałem i złapałem za koło to wyraźnie czuć luzy (koło się buja na boki). Moje pytanie czy po zdjęciu koła (jeśli padnie że to zewnętrzne) i odkręceniu dekla osłony łożyska jest jakaś nadzieja na zdjęcie go z osi bez ingerencji w skrzynie?

Opublikowano

Nie miałem okazji ale z tego co się orientuje po odkręceniu pochwy zębata zwolnicy spadnie z półosi. Ale idzie to złożyć bez rozkręcania czego innego z powrotem. Jedno łożysko to zewnętrzne da się wyjąć. Drugie jest wewnątrz mostu w przegrodzie. Nie w pochwie.

Opublikowano

Szczęście w nieszczęściu tzn. szczęście - okazało się że wina leży po stronie zewnętrznego łożyska które miało zewnętrzną bieżnię pękniętą na pół a nieszczęście, że niestety musiało to trwać już dość długo gdyż zdążyło wyrobić ośkę przez co miło dość spore bicie osiowe ale wszystko załatwi podkładka pod nowe łożysko - oczywiście wykonana ze starego łożyska.

Opublikowano

Witam sedecznie, odswieze troche temat. U mnie w MTZ od kilku lat stukalo prawe kolo, a ostatnio przy pracy z agregatem straszny huk, rozpadlo sie lozysko zewnetrzne w lewym, wianek zmielony, bieznia peknieta i niestety rozerwany rekaw polosi :(

Juz zaczalem sie do tego dobierac, kabina zdjeta, silownik i zbiorniki (norma), dekiel. Co sie okazuje, lozysko wewnetrzne kola prawego nie rozpadlo sie, tylko polos zaczela w nim latac, czyzby sie przytarlo?

Polos do wymiany (kupa kasy), czy sprobowac dac do tokarza, zeby ja stoczyl i inne lozysko wstawic?

Mial ktos z was takie cos, zeby rekaw rozerwalo?

Opublikowano

Moze pol hektara uprawowo-siewnym bylo zasiane po uszkodeniu lozyska. Ja nim wtedy nie jezdzilem.

 

Teraz mu zrobie wszystko co wiadac po otwarciu dekla od mostu, bo juz swoje lata ma. Skrzynie zrobilem, bo byla ta sama sytucja z lozyskami.

Opublikowano

No więc to zrobiło swoje ,jak już zaczyna olej wyciekać to trzeba już tam zajrzeć co tam się dzieje i wtedy da się uniknąć dużych strat ,choć wewnętrzne łożysko potrafi się bardzo szybko rozlecieć ,w toczenie bym się nie bawił ,bo to nie takie proste raczej ,radzę kupić używane części ,i nowe łożyska i jedziesz dalej

Opublikowano

Mi nie padlo lozysko w srodku, a myslalem, ze tak, choc prawe kolo wychylalo sie mocno.

Szkoda tylko obudowy, bo lewe sie rozpadlo bez zapowiedzi...

Te lozyska jeszcze by chodzily, ale strach je zakladac, zeby nie strzelily.

Ciagnik ma spory przebieg...

uszczelniacze wlasnie dawaly jakies znaki...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v