Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

powinno sie dac jeszcze wyregulowac. pod kabina obok filtra oleju masz dwie sruby. wieksza (chyba na 23) i mniejsza w nia wkrecana (chyba 11). Poluźnij ta dużą i przytrzymujac ja, odkrec troche ta 11. tak ok jednego obrotu. potem dokrec 23. moze bedzie ok. ma żółwiu tarcze sa zacisniete a na zajacu luzne. jak by sie tarcze popalily to by zolwia nie bylo. chyba ze sie myle to niech mnie ktos poprawi.

Opublikowano

a ja mysle ze starczy regulacja. ogolnie od wzmacniacza sa trzy sruby do regulacji. jedna pod kierownica, druga przy pomce hamulcowej no i trzecia o ktorej byla mowa wczesniej (kolo filtra 23 i 11 w srodku). dwie mniejsze powinno sie poluznic i dokrecic srodek do oporu a nastepnie popuscic o 1/5 obrotu. a duza (23 i w srodku 11) to poluznic 23, 11 do pierwszego oporu i popuscic o 1/3 obrotu. powinno byc ok. tasna na wzmacniaczy sie uklada i z biegiem czasu moze sie poluzniac. jak nie bylo oleju do szybciej mogla dosctac i sie wyciagnac. a jak regulacja nie pomoze to chyba remont pozostanie.

 

pozdrawiam

wojtek

Opublikowano

Kupiłem niedawno "85" i boje się używać wzmacniacza momentu przez długi czas,bo słyszałem że można go używać tylko chwilowo ponieważ nie jest przystosowany do ciągłej pracy .Proszę o rade doświadczonych użytkowników .Jeszcze jedno ,czy przy wymianie tarcz wzmacniacza momentu trzeba rozpoławiać ciągnik?

 

ps.Jestem zielony w temacie c-385

Opublikowano

Witam wzmacniacza można używać ile ci się podoba. w instrukcji jest napisane tylko że przy jeżdzie na zającu pod obciążeniem jeżeli obroty silnika zejdą poniżej 1500 należy przełączyć na żółwia.na żółwiu zaś możesz jeżdzić cały czas. a co do wymiany to tylko pompy możesz wymienić bez rozpoławiania.

Opublikowano

ja w swoim zetorze 5lat temu naprawiałem zółwia i chodzi bez zarzutów do tej pory choć zrobiłem nim przez ten czas ok.1200mtg i uzywany był nonstop ,tylko jak kolega pisal obroty muszą być ok.1500 gdyż przy niższych obrotach jest za małe ciśnienie w układzie.i jeszcze jedno czysty olej bo inaczej nie pochodzi to długo

Opublikowano

W drodze sprostowania pisałem że bez rozpoławiania można wymienić pompy (główna hydrauliczna i od wspomagania układu kierowniczego)co do mikropompki to znajduje się ona w skrzyni pośredniej czyli dzielisz ciągnik przed skrzynią biegów tylko że w tym przypadku jest problem żeby łatwo zjechać z powrotem ,czyli łatwiej jest oddzielić silnik a następnie pośrednią.

Opublikowano

Witam

W swoim ursusie 914 miałem wyciek oleju i był moment, że jeździłem ciągnikiem chwilami bez oleju w skrzyni... Wyciek naprawiłem wymieniając od razu tarczę sprzęgłową bo olej który na nią wyciekał przyczynił się do jej spalenia.

Po remoncie przestał działać mi "żółw". Jeżdżąc na zającu jest ok, ale gdy przełączę na żółwia ciągnik gwałtownie traci na mocy tak jakby ktoś przypalał na sprzęgle i coś lekko wyje.

Nie wiem co padło i jak postępować. Proszę o pomoc

Opublikowano

dokładnie. być możne wystarczy sama regulacja. nad filtrem oleju w skrzyni pośredniej jest chyba (chyba na klucz 24) w którą jest wkręcona druga (chyba na 13). instrukcja mówi (o ile dobrze pamiętam) co by lekko poluźnić 24, dokręcić 13 do pierwszego lekkiego oporu, i odkręcić ja o 1/3 obrotu. następnie pozostawiając ja w miejscu dokręcić 24.

a jeśli to nie pomoże to możne być kilka przyczyn. mieliśmy kiedyś taki przypadek. w kanalikach poblokowaly się opiłki od pospawanego wcześniej przez poprzedniego właściciela żółwia. one powodowały, ze po załączeniu żółwia, ciągnik zwalniał szybko, a jak przyszło wrócić na zająca to trwało to chwilkę. dopiero przedmuchanie kanalików pomogło.

 

pozdrawiam

 

p.s. jak rozwiążesz problem to napisz:)

Opublikowano (edytowane)

Witam. Właśnie przeprowadzam naprawę wzmacniacza momentu w naszym C-385A i mam problem bo założyłem taśmę hamulca i złożyłem całkowicie ten tłoczek i dopiero potem zacząłem szukać jak to wyregulować i opis w linku podanym wcześniej jest bardzo fajny z tym że ja mam to już poskładane na uszczelkę i sylikon i do takiego sposobu regulacji musiałbym z powrotem rozbierać ale bardziej niepokoi mnie fakt że wg instrukcji po wyjęciu sprężyny tłoczek od hamulca spowoduje takie cofnięcie sie naciągu że do naciągnięcia taśmy nie wystarczy mi tej regulacji bo ta śruba już i tak prawie cała jest wkręcona. I tu moje pytanie czy w tej fazie w jakiej mam poskładane mogę w jakiś inny sposób wyregulować ten hamulec żeby było dobrze? Z góry dziękuję za pomoc

Edytowane przez Marcin91

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak zakładacie uszczelniacze wałka sprzęgłowego? Oba wargą w stronę skrzyni biegów?

       
    • Przez MatiTM
      Witam. Mam problem w ursusie 914. Założyłem wzmacniacz momentu i biegi zaczęły strasznie zgrzytać. Na zimnym oleju po naciśnięciu sprzęgła ciągnik się zatrzymuje tak jakby hamowało sprzęgło. Po rozgrzaniu nie jest to aż tak odczuwalne ale biegi działają kiepsko. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v