Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sorry za odkopanie. Czytałem trochę tego, ale postanowiłem zasięgnąć porady w moim konkretnym przypadku. Kilka dni temu skręciłem do końca 60, była po całkowitym remoncie silnika, tj. nowy wał, nowe tuleje, tłoki, pierścienie (wiadomo), głowice też nowe, wszystko na oryginalnych częściach. Od dwóch dni go docieram i zauważyłem, że jak postoi kilka minut na wolnych obrotach, a nastepnie doda się gazu i trochę przegazuje, to przez kolanko w kolektorze wywala olej. Nie jest go dużo, silnik lekko kopci na niebiesko na wolnych (po przegazowaniu, dym znika, ale za chwilę się pojawia). Pali lekko, chodzi dobrze, równo, siłę ma. Dodam, że końcówki wtrysków były również wymieniane i ustawiane. Od remontu przechodził dopiero 6mth i to może tutaj jest przyczyna, że się jeszcze pierścienie nie dotarły? Co wy o tym myślicie? Przed remontem, silnik przepracował 25 lat bez żadnego remontu, ostatnimi czasy dymem walił na niebiesko ostro, ale oleju nic nie wywalał i nic praktycznie nie ubywało go w silniku.

Opublikowano

A od kiedy komory spalania się docierają? One nawet mechanicznie z niczym nie współpracują.

Pierścienie się ułożą do cylindra to mu przejdzie.

Wziełem to w ogół.

Opublikowano

Po pyrkaj do 15 motogodzin na wyższych obrotach i jak się wiosna zrobi to w pole pod małe obciążenie ja bym proponował na 1 biegu z 10 motogodzin a potem 2 i za jakiś czas 3 chyba że jak masz ją tylko jako pomocniczy ciągnik.Pyrkanie na wolnych obrotach bez obciążenia to szkoda paliwa.

Opublikowano

:) :) :)

Raz złożyłe trzydziechę dla znajomego to olej walił jak dziki,normalnie komin był rozpylaczem oleju :D

ale przeszło jej po dotarciu,przestała sikać :D

Opublikowano

Mam podobny problem z c360, po remoncie silnika zaczęło mi wywalać olej przez tłumik, myślałem że jak się dotrze to będzie ok ale nic się nie zmieniło. Zrobiłem już ponad 300 motogodzin i ciągle to samo, chyba na razie nie będę nic ruszał bo moc jest a oleju mało ubywa :P Pierścienie na 100% założone prawidłowo, głowica i wtryski nie zmieniane ani nie regenerowane. Znajomy powiedział że wtryski leją i nadmiar paliwa wywala tłumikiem ale dlaczego ubywa oleju? Podpowie mi ktoś którędy uszkodzona głowica może puszczać olej? Bo chyba jest taka możliwość?

Opublikowano

Głowice są smarowane a raczej sama klawiatura poprzez popychacze, nie ma żadnych kanałów olejowych w głowicy oprócz spływów poprzez popychacze raczej nie ma możliwości pobierania oleju bo prowadnice wystają ponad centymetr nad powierzchnię górną głowicy, coś jest sknocone w pierścieniach, ja zawsze jak wsadze każdy tłok to robie po 2 obroty i pilnuję czy nic nie rysuje, wiem w jakim miejscu poustawiałem zamki minutę wcześniej i tego pilnuję, jak zostanie ślad po oleju w innym miejscu jak górny pierścień znów wyjmuje tłok.

Zdarza się nawet najlepszym, wszystkim pękają pierścienie czym by je nie osadzano, to musi być albo przez pierścienie, albo olej gdzieś się leje.

Opublikowano

Mam problem z silnikiem w 4011. Wyrzuca olej przez tłumik i dymi z odmy. Wtryski zrobione pompa też. Czy może być wina pierścieni na tłokach ? Ogólnie siłę ma, w miarę pali, nie dymi jak jest rozgrzany silnik. Da się wymienić pierścienie samemu ? Mieszkam w takim rejonie że najnowszego mercedesa da się zrobić ale takich spraw nikt nie chce ruszać.

Opublikowano (edytowane)

Tematy połączone

 

Ostatnio po kilku dniowym postoju odpalilem 60tke i w kolanku nie wiadomo skad wzial sie olej chodzi o kolanko tlumika wiekszosc wylecialo przez dziurke i po rozgrzaniu silnika olej ten zaczal parowac pojezdzilem troszke dalem w piz*eczke i sie skonczylo parowanie pozostalego oleju . silnik robilem moc wszystko jest dymku zero czyżby cos z głowica .miał ktos podobny przypadek ?

Edytowane przez KRISTOFORn
Opublikowano

Komin przykryłeś jak stał na polu? Jeśli nie to czy przez ten czas padał deszcz? Jak padał to już masz pewnie odpowiedź...woda się zatrzymała w kolanku i rozpuszczony nagar walił. U mnie znowu smarka olejem przez kolanko po każdej zmianie oleju...Trochę posmarka i po czasie samo przechodzi..cały sezon jest spokój i przy kolejnej zmianie oleju znowu to samo...

Opublikowano

to mogą też być lejące wtryskiwacze i niedokładne spalanie mieszanki w cylindrze. Ja miałem podobny objaw po wymianie wtryskiwaczy na nowe - na wolnych obrotach walił ropą w komin. Wystarczyło go przegonić (wtryskiwacze się "dotarły") i problem zniknął..

Opublikowano

Siema.

Odśnieżałem dzisiaj drogi gminne na własną ręke ursusem c-360 około 6h przy -14 śnieg duzy a za tem i ciągnik na maksymalnych obrotach pracował cały czas gdy temperatura wody doszła na zielone zrobiłem przerwę ,zatankowałem i gdy go odpalałem przez wylot tłumika poszło dużo oleju i strasznie kopcił po 5 min objawy zanikły.Silnik nie traci mocy więc silnik jest ok.Gdy go powtórnie odpaliłem po 15 min kopcił strasznie na biało ale już olejem nie pluł co może być przyczyną tego(może go przegrzałem ) dodam jeszcze że ładnie pracje lecz kopci

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v