Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Najtańszy ze sprawdzonego sklepu aby tylko gwarancja była, nie warto wydawać nie wiadomo ile kasy na aku premium które może wytrzymają więcej niż gwarancja 

Opublikowano
yacenty napisał:

Jaki akumulator warto kupić? Wiem ze jest tam 105Ah, 800A i podchodzi Varta 12V 105Ah/800A PROMOTIVE HD.

Może coś tańszego?

Warta siwy lub centry u mnie te się sprawdzają są po 5-7 lat te tańsze wytrzymują jak się gwarancja kończy

Opublikowano
57 minut temu, yacenty napisał(a):

Może coś tańszego?

jak amega7 tańsza to ją bierz , polskich bym nie brał bo Rysiek na tvska cięty a jak weźmiesz ukrainski to tam robota bedzie i ludzie nie bedą stamtąd spierdzielać na zachód

Opublikowano
34 minuty temu, akmaly napisał(a):

Zdecydowanie odwrotnie, jeśli ma posłużyć jak najdłużej.

Ktoś ci głupoty na opowiadał , poprawnie użytkowany posłuży tak samo , a nie będzie męczony przy rozruchu bo będzie silnik odpalał z pół obrotu.

Opublikowano

Z akumulatorami jest problem. 

 

Jeszcze Jak ładowarka chodzi cały rok i silnik zdrowy to pół biedy. Gorzej jak zimą stoi 

 

Te najtańsze to 3-4 sezony i po robocie. 

 

Lepszych nie kupowałem 

Opublikowano

6 lat temu do Ursusa C-325 kupiłem akumulator Agtech 12V, 125Ah, 900A. Traktor całą zimę stoi nieodpalany w garażu blaszanym. W sezonie ciągnik robi kilka godzin. Jak narazie akumulator działa bardzo dobrze. Traktor ma założony alternator.

Opublikowano

my kupujemy tylko varty, wytrzymują w ciągnikach po 8 lat, centry za darmo nie chcę, w starszym samochodzie miałem westa force (ukraińca) też z 10 lat wytrzymał

Opublikowano

Austriackie banery dobre ale drogie jest dostęp do korków i można uzupełniać wodę destylowaną przynajmniej w tych które mam jest gość na youtube mr akumulator porównuje można obejrzeć zawsze poleca najcięższe bo grubsze płyty i więcej ołowiu

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, robert1226 napisał(a):

Ktoś ci głupoty na opowiadał , poprawnie użytkowany posłuży tak samo , a nie będzie męczony przy rozruchu bo będzie silnik odpalał z pół obrotu.

To jak silnik odpala nie tylko zależy od prądu rozruchowego, do tego bardzo łatwo policzyć ile rozrusznik może maksymalnie pobrać tego prądu i bardzo szybko okaże się że ten z najniższym prądem rozruchowym będzie miał spory zapas. 

Teoria:

Ilość masy czynnej = pojemność

Powierzchnia płyt = prąd rozruchowy.

 

Wniosek prosty, aby uzyskać większy prąd rozruchowy z danej pojemności należy zastosować większą ilość cienkich płyt. 

 

Podstawa długiej eksploatacji akumulatora to ciągłe używanie w pełni naładowanego, dlatego jednemu służy 10 lat a innemu 3 ( nie biorąc pod uwagę jakości ich wykonania bo to osobny temat)

Jak chcesz wybrać dobry akumulator to wystarczy w danej pojemności wybrać ten z:

1. najniższą rezystancją wewnętrzną

2. najwyższą wagą

3. niskim lub średnim prądem rozruchowym

Producent nie ma znaczenia. 

Edytowane przez akmaly
  • Haha 2
Opublikowano

To ten z najnizszym prądem rozruchowym to przy temperaturze około 0 będzie ledwie kręcił i zanim silnik zapali to kilka powolnych obrotów rozrusznik zrobi i pół prądu z akumulatora zje. No chyba że to silnik benzynowy .

  • Sad 1
Opublikowano
20 godzin temu, plati napisał(a):

Gorzej jak zimą stoi 

zależy jak kompresja i czy ma świece sprawne żarowe/płomieniowe , przepompować paliwo ręczną pompką itp ale znając prezesów to ludzie z serii siadać i jechać a nie siedzieć dłubać czy przesadnie długo się przygotowywać do jazdy czy odpalania

 na zime naładować i hebel odłączyć choć tam długo stać nie będzie bo zima krótka i z kizerytem wcześnie jadą

  • Root Admin
Opublikowano
3 minuty temu, konteno napisał(a):

zależy jak kompresja i czy ma świece sprawne żarowe/płomieniowe , przepompować paliwo ręczną pompką itp ale znając prezesów to ludzie z serii siadać i jechać a nie siedzieć dłubać czy przesadnie długo się przygotowywać do jazdy czy odpalania

 na zime naładować i hebel odłączyć choć tam długo stać nie będzie bo zima krótka i z kizerytem wcześnie jadą

Albo solą.

W zimie też zboże sprzedają to może auto zaladowac 

  • Like 1
Opublikowano
8 godzin temu, akmaly napisał(a):

1. najniższą rezystancją wewnętrzną

2. najwyższą wagą

3. niskim lub średnim prądem rozruchowym

Ad1. im większa liczba płyt połączonych równolegle w celi(i jednocześnie pojemność) tym mniejsza rezystancja wewnętrzna i większy prad rozruchowy

Ad2. im większa pojemność tym wyższa waga choć w tej samej klasie pojemności akumulatory lepszych serii tego samego producenta w teorii powinny mieć grubszą solidniejszą kratkę i większą masę ale nie dam gwarancji że ta reguła wszędzie sie potwierdzi 

Ad3. te parametry co w laboratorium osiągają na dobrym sprzęcie pomiarowym i solidnych połączeniach to nijak mają sie w rzeczywistości gdzie instalacja rozruchowa może być w różnym stanie , często no name mają pozawyżane te prądy by przyciągnąć klientów

22 godziny temu, yacenty napisał(a):

Może coś tańszego?

a ta varta to szara czy czarna ? jak chcesz kupić spokój to CATowski lub StrongBox dzondyrowski bo wymiary te same raczej 

Opublikowano
1 godzinę temu, robert1226 napisał(a):

To ten z najnizszym prądem rozruchowym to przy temperaturze około 0 będzie ledwie kręcił i zanim silnik zapali to kilka powolnych obrotów rozrusznik zrobi i pół prądu z akumulatora zje. No chyba że to silnik benzynowy .

Dalej bronisz czegoś czego nie da się obronić. Zobacz jakie akumulatory zakładane są na pierwszym montażu i możesz się mocno zdziwić jaki mają mały prąd rozruchowy a z reguły mają największą żywotność 

Opublikowano
39 minut temu, akmaly napisał(a):

Dalej bronisz czegoś czego nie da się obronić. Zobacz jakie akumulatory zakładane są na pierwszym montażu i możesz się mocno zdziwić jaki mają mały prąd rozruchowy a z reguły mają największą żywotność 

Na pierwszy montaż to zakładają by gwarancję przetrwał .

Pomysł co piszesz nowy sprzęt ładowanie książkowe to i akumulator nie dostaje po d...e.

I pamiętaj większy akumulator nie jest tak obciążany przy rozruchu ,a zwłaszcza w niskich temperaturach.

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

Ja bym tam wsadził dwa małe

W perkinsie 80 koni mam dwa po 74ah 680a

Zawsze był problem z rozruchem, myślałem że wina rozrusznika, ale jak teraz są nowe kable i dwa akumulatory to odpala bez problemu 

Kiedyś siedziała tam optima 50ah 1000a, na takim przyjechał z Francji w 2011r, miał wtedy już powypalane bieguny, nadal sprawny i kręci w mf 255

Loxa była wytrzymała, 14 czy 15 lat w 30 wytrzymały

Kiedyś zap 16 lat wytrzymał 

 

Edytowane przez Karol6130
  • Root Admin
Opublikowano

No widzisz ale tu jest dedykowany 105ah i 800a, czyli dużo większy niż ty piszesz. Jeszcze nie wiem czy tu jest zwykły silnik czy z turbo

  • Haha 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Camry
      Mam małe pytanko czy taki prostownik z rozruchem będzie dobry np. do rozruchu bizona czy też większego ciągnika . Jeśli macie lepsze propozycje to podsuncie. Wiem tematów było już dość dużo ale jakoś chodzi mi po głowie ten model a nigdzie tu na forum nie bylo o nim wzmianki. Dzięki 
      https://erli.pl/produkt/prostownik-z-rozruchem-class-750-lcd-rozruch-700a,166480992?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwnv-vBhBdEiwABCYQAxkx6XIYDalvfXO3ZVaR2kdU2vq10NvAl9YBT0uqTsAOZf32j7LRChoCQ80QAvD_BwE
       
    • Przez ma123
      Witam planuje zakup prostownika z rozruchem z tego co czytałem to dobrze by było gdyby miał chociaż 500ah podczas rozruchu głównie miał by służyć do odpalania c360 c330 zimą oba posiadają akumulator 120 ah jakie polecacie prostowniki z rozruchem 
    • Przez lysyrolnik
      Witam
       
      No i stalo sie w moim MTZ 82TS padly baterie, i tu nasuwa sie moje pytanie- Jakie polecacie akumulatory?
      dodam ze w moim MTZ-cie sia aku... 2x 6v
    • Przez Fugeo
      Cześć Jaki polecicie mi nowy prostownik 12 V i 6 V do 200 zł do ładowania głównie akumulatorów w ciągnikach. Pojemność największego w claasie to jak się nie mylę ok 160-170 Ah. I czy warto szukać prostownika z funkcją rozruchu?
    • Przez Rolnik4056
      Witam.
      Zmieniam akumlatory w c330 z 2x 6 v na 1 12V.
      I pisze z pytaniem czy akumlator o parametrach 12V 120Ah 1000A wystarczy?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v