Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pacjent MTZ 82ts. Zanikło ładowanie. Alternator i akumulatory zostały wymienione i nadal nic. Na zegarze od ładowania pokazuje tylko napięcie od akumulatorów.

Opublikowano
50 minut temu, nunu85 napisał(a):

czy alternator ma wzbudzenie?

Nie wiem dokłądnie jak jest w rusku, ale wszedzie powinno być podobnie. tzn czy kontrolka od ładowania świeci?

Sprawdzałem później alternator i ładowanie pokazuje 14.4 a żadnej kontrolki nie widzę żeby była na desce 

Opublikowano
25 minut temu, nunu85 napisał(a):

no to jak 14.4 to idealnie, gdzie wiec masz ten brak ładowania o który pytasz?

No właśnie to jest dobre pytanie. Na to wychodzi że alternator prąd robi a nie dochodzi do zegarka i do akumulatorów żeby ładować. Czy jeszcze pod deską jest jakiś przekaźnik??

Opublikowano
25 minut temu, jonek98 napisał(a):

jak nie dochodzi ? mierzyles napięcie na aku ?

Napięcie na akumulatorze pokazuje 12.6 czyli wartości akumulatorów 

Opublikowano

to musi się jakiś właściciel MTZ wypowiedzieć bo kojarzę że sąsiad miał coś podobnego. tam są 2 aq 12 i instalacja też 12 i on mu raz jeden raz drugi lądował jakis tam mechanizm jest i to się lubi psuć.


Bialy8011 napisał:

Regulator napięcia 

skoro pokazuje 14.4, to nie ma bata, regulator musi być wbudowany w alternator. po nowoczesnemu nazwijmy to.

Opublikowano

Znajomemu tak się stało w mtz82 sprawdziłem miernikiem i na alternatorze napięcie było dalej napięcia niebyło, tam gdzie kierownica przy samej szybie jest zaślepka i dwa szklane bezpieczniki w ts powinno być tak samo.

Opublikowano
32 minuty temu, Macgajwer napisał(a):

Znajomemu tak się stało w mtz82 sprawdziłem miernikiem i na alternatorze napięcie było dalej napięcia niebyło, tam gdzie kierownica przy samej szybie jest zaślepka i dwa szklane bezpieczniki w ts powinno być tak samo.

W miejscu bezpieczników miedziane kabelki zrobione więc prąd powinien przepływać 

Opublikowano
W dniu 12.07.2025 o 20:54, nunu85 napisał(a):

no to jak 14.4 to idealnie, gdzie wiec masz ten brak ładowania o który pytasz?

Od alternatora prąd wychodzi sprawdzałem na kablach miernikiem. Kabel wchodzi do jakiegoś przekaźnika i już z niego nie wychodzi. Bo z niego kable się dalej rozchodzą i na nich już prądu nie ma 

Opublikowano
12 minut temu, pawel86lhr napisał(a):

To chyba znalazłeś winowajcę 

Prąd wychodzi z przekaźnika ale zero reakcji 

A przełącznik od grzania świec żarowych też może być przyczyną?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v