Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam. Miał ktoś taki przypadek z oponami goodyear? Pierwsza uszkodziła się po około 3.5tys mth a po kolejnym tysiącu uszkodzona identycznie druga. Ciągnik pracuje z ładowaczem czołowym. Ciśnienie opon 2-2.5bara. 

64451693121__32F21169-5710-48EF-8FFD-1AC744F1404D.jpeg

IMG_4324.jpeg

Opublikowano
28 minut temu, izydor6280 napisał(a):

za niskie ciśnienie, choć sama marka opon mimo że uznawana za premium szału nie robi

Ciśnienie tak jak pisałem, zawsze było 2-2.5bar także chyba nie takie niskie jak na oponę rolniczą 

Opublikowano
bergman31 napisał:

Na oponie powinno być podane maksymalne ciśnienie w oponie.

Musi też być podane maksymalne obciążenie opony.

 

ba oponie to co piszę to wiele osób twierdzi że jest to ciśnienie montażowe opony

Opublikowano

Na oponie często pisze mać 2.5 bara ale to jak kolega wyżej do montażu . Ciśnienie i nośność nie zawsze jest podana , a jeśli jest to w formie opisu. Np przy 40km/h nośność taka i ciśnienie max takie .

Ogólnie w niebieskim odpowiedniku rozerwałem oponę na przodzie więc nie dziadowalem kupiłem 2 nowe Alliance . U mnie od nowości były trelleborg . Rozerwałem przy przebiegu ok3500mtg z czego ok 1500 mtg pod turem średnio obciążony głównie bele kiszonki . Druga która była pozornie całą wewnątrz na wysokości protektora miała mnóstwo pęcherzy (powietrze jakoś weszło między warstwy a nie miało jak wyjść) , także kwestia czasu i opona wyglądałaby jak u autora .

Należałoby kupić o większe nośności.  Orginalne miały ok 1.5t x 2 =3 t nośności - waga  części ciągnika tur i może zostaje na czysto z 1t nośności. 

 

Opublikowano
42 minuty temu, robi57362 napisał(a):

ba oponie to co piszę to wiele osób twierdzi że jest to ciśnienie montażowe opony

I takiego ciśnienia nienależy przekraczać. 

W instrukcji obsługi traktora, producent podaje zalecane ciśnienie w ogumieniu.

Opublikowano
25 minut temu, atrol123 napisał(a):

 

Należałoby kupić o większe nośności.  Orginalne miały ok 1.5t x 2 =3 t nośności - waga  części ciągnika tur i może zostaje na czysto z 1t nośności. 

 

Dla małego C-330 producent podaje obciążenie osi przedniej ciągnika gotowego do pracy 700kg. Co daje 350kg na koło przednie. Po dołożeniu Tura i ładunku na nim, daje dodatkowo około 600kg na oś przednią. Czyli mamy już około 650kg na przednie koło w C-330. 

 

 

Opublikowano
bizon1 napisał:

Ogólnie w takich oponach powinno być w okolicy 1 bara  , z turem może 1,5 to max 

przy 1.5 bardzo sie ugina i ja mam 2 w takiej samej oponie,ogólnie do tura trochę słabe są bo są bardzo miękkie ale za to przyczepność super

Opublikowano (edytowane)
45 minut temu, bergman31 napisał(a):

Dla małego C-330 producent podaje obciążenie osi przedniej ciągnika gotowego do pracy 700kg. Co daje 350kg na koło przednie. Po dołożeniu Tura i ładunku na nim, daje dodatkowo około 600kg na oś przednią. Czyli mamy już około 650kg na przednie koło w C-330. 

 

 

I pośrednio o tym pisałem . Standardowa opona w c330 600x16 6 płócień ma nośność 560kg  gdzie wg twoich obliczeń nacisk  może osiągnąć nawet 650kg na koło ( przy długotrwałym użytkowaniu z dużym obciążeniem mogą być problemy z opona. ) Wzmacniana 600x16 8 płócien ma nośność 670kg na koło   będzie napewno trwalsza .  I podobnie będzie w większym ciągnik większą nośność osi ale za to większe obciążenie masa ciągnika , masywniejszy tur i większy ładunek . Inna sprawa że w takim C 330 ciężko "przeciążyć " przednia oś   wprawdzie sam woziłem big bagi 600 kg i jakiś tam zapas udźwigu był . 

Z ciekawości sprawdzałem mojego td5050  nośność osi to 3t - ok1700kg nacisku ciągnika daje 1300 kg zapasu  . Mam ciężki tur metal technik waga ok 600kg  i adaptacja nwm 100-200 kg (całość  ok 800kg ) niech tylko połowa przypada na przednią oś a podejrzewam że więcej  to zostaje 900kg zapasu.  Gdzie udźwig nominalny to 1650kg . I to czysto teoretycznie gdzie zdarzało się że bez balastu dupka była w górze czyli cały ciężar ciągnika opierał się na kołach przednich

Czyli podsumowując ciągnik nie do tura . I prędzej czy później musi coś puścić 

Edytowane przez atrol123
  • Like 1
Opublikowano

prawie na wszystkich dzisiaj pisza max 2,5 bara, a prawda jest taka że czasem jest to za niskie ciśnienie przy dużym obciążaniu i z czasem opona od tej pracy się rozłazi. Wspomiania wyżej była firma aliance-lepiej już kupić chińczyka będzie taniej i prawdopodobnie wytrzyma dłużej.

Opublikowano

to 2.5 bar max to ciśnienie montażowe, ludzie nauczcie się czytać oznaczenia na oponach, przecież na ciężarowych jest to samo a bije się i 9 bar w opony

17 godzin temu, bizon1 napisał(a):

Ogólnie w takich oponach powinno być w okolicy 1 bara  , z turem może 1,5 to max 

weź w łychę tonę i zobaczysz jak opona siada niemal po obręcz

Opublikowano

Przecięż można zaczepić balast lub jakąś maszynę na podnośnik żeby odciążyć przednią oś , połamiecie ośki z czasem a to nie są tanie rzeczy  i będzie płacz 

  • Like 1
Opublikowano

Dane z uszkodzonej opony. Montażowe 3.5bara podczas pracy max 1.6bara. 

Przeważnie jednak pracowałem na 1.8bara . Podejrzewam że spokojnie można i na 3 bary pompować jednak producent przewidział niższe ciśnienie . Potrzebujesz większej nośności kupujesz lepsze opony .  Dla porównania w paszowozie mam opone 30x11.5 x 14.5 20 płócien nośność 3750 kg i max ciśnienie 8bar  a montażowa 2.5bara 

IMG_20250418_100431.jpg

IMG_20250418_100537.jpg

Opublikowano

musi być dobite ciśnienie, nawet jak opona jest z wyższą nośnością to do dużego obciązenia ciśnienie musi mieć nabite bo rozlezie się tak samo jak i słabsza. JA w traktorze z turem mam dobite 3 żeby mało przysiadała, opony wymieniłem po ponad 20 latach pracy.

Opublikowano

każda opona w kółeczku albo w jajku ma wpisany indeks nośności od 100 do 200 i indeks prędkości dług tego dobieramy opony ale z ładowaczem prawie zawsze są przeciążone 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Czy wiecie jak porównać opony zwykłe do niskoprofilowych na podstawie numeru np czemu będzie odpowiadał rozmiar 13.6R24
      w niskoprofilowych, albo 14,9R24
    • Przez Czarek525
      Witajcie. Planuję zakup nowych opon o rozmiarze 16,9R34 (420/85R34). Zastanawiam się nad takimi modelami : Alliance Agristar II, SEHA AGRO 10, Ascenso TDR 850 i ewentualnie BKT AGRIMAX RT855.
      Posiada ktoś takie opony ? Jak trzymają rozmiar ? Jak z samooczyszczaniem się z gliny i ziemi ?
      Jakie polecacie opony z niższej ewentualnie średniej półki cenowej ?
    • Przez Radek11111
      Witam, potrzebuje pomocy. Prowadzę firmę budowlaną, która zajmuje się również robotami ziemnymi. Do transportu urobku zakupiłem ciągnik new holland t7550 oraz przyczepę wywrotkę meiller kipper 18t ( potrzebuję wywrot na trzy strony z racji pracy na drogach). W przyczepie opony ciężarowe 385/60 r22,5 piasta 280mm. Wystarczy że jest trochę mokro albo miękko i ciągnik z przyczepą zakopuje się. Z jednej strony usłyszałem że przyczepa samochodowa za mało naciska na ciągnik ( z tym nie jestem w stanie nic zrobić ), z drugiej usłyszałem że problemem są opony ciężarowe. Moje pytanie jest takie czy da radę założyć oponę rolniczą do felgi ciężarowej i czy przy mojej feldze 11,75 szerokości da coś założenie opony rolniczej szerokości 400 czy może przy tej dmc przyczepy ta opona i tak jest za wąska ? Zastanawiam się jeszcze nad kupnem felg 22,5x14 i wtedy opona 500/60 ? Czy może ktoś miał taki problem i podpowie jak sobie z tym poradzić ? Z góry dziękuje za podpowiedzi. 
    • Przez Dawix321
      Cześć, czy ktoś w was może ma u siebie w ciągniku któryś z wymieninych opon: 
      - Kabak 
      - Ozka 
      - MRL 
      Zaoferowano mi takie do Zetora potrzebuje je w rozmiarze 16.9 R34 i zastanawiam się, na które się zdecydować. Może sami macie u siebie takie założone, lub ktoś z waszej rodziny czy znajomych i moglibyście krótko opisać czy warto na któreś z nich się zdecydować.  Dodam, że wszystkie są 14-sto płucienne. Pozdrawiam! 
    • Przez kuna9977
      Czy ktoś ma doświadczenie z tanimi oponami np. Oska, ascenso. Jaką tanią firmę byście polecili do KOMBAJNU za oske 2500 netto, petlas 2600  a np. używana trelleborg 1500-2000 tyś sztuka bieżnik mniej niż 50% jak uważacie lepiej kupić używaną markową czy tanią nową. Używek jeszcze nie byłem jechany oglądać więc też nie wiadomo jak wyglądają czy nie są popękane kupując nowe dołożę 1000-2000 za dwie. Petlas mam w rozrzutniku 3 rok i nic się nie dzieje 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v