Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam taki problem albowiem mój ciągnik pierwszy raz po postoju nie chce odpalić na akumulatorze 12v160ah i trzeba go wspomagać prostownikiem a po pierwszym uruchomieniu pali bez problemu. Czy mój problem rozwiązał by większy akumulator 12v200ah? ( Posiadam rozrusznik szybkoobrotowy )

Opublikowano

Możliwe, ale możliwe są inne wersje. Może być problem gdzieś z przejściem prądu  na klemach, połączeniach masy, głównym wyłączniku itp. 

Może niedomaga sam rozrusznik, może akumulator jest zbyt krótko ładowany, albo był zbyt długo i brakuje mu wody. I wiele innych możliwości. 

Opublikowano

Sprawdź poziom elektrolitu. Powinien przykrywać płytki około 0,5cm. W razie czego uzupełnij wodą destylowaną, naładuj i sprawdź. Jeśli to nie da efektu, a akumulator ma więcej niż 5/6 lat (zależy od marki, bo może mieć i 10 lat i być w stanie doskonałym), no to to co opisujesz jest objawem że akumulator jest zużyty i nie trzyma prądu. Lub jeszcze inna opcja, że oberwała się jakaś cela, i objaw będzie taki sam. Możesz jeszcze - naładowany akumulator zawieźć do dowolnego mechanika, żeby sprawdził czy aku trzyma pojemność.

Opublikowano

Bajki piszesz aż oczy bolą, jakby oberwała się cela to na pewno odpalał by traktor. 

Akumulator może mieć za słaby prąd rozruchowy albo masz problemy z instalacją, trzeba sprawdzić po kolei.

Opublikowano (edytowane)

Sprawdź wszystkie połączenia prądowe, czy nie robią się gorące a jak to nie pomoże trzeba sprawdzić rozrusznik, najlepiej było by sprawdzić prąd rozruchowy miernikiem cęgowym na przewodzie do rozrusznika 

Edytowane przez pawlik794
Opublikowano (edytowane)

Ja dałem przewód ujemny z akumulatora na obudowę rozrusznika i zauważyłem dużą różnice jak najbliżej akumulator rozrusznika duże przekroje przewodów i wszędzie musi być dobry styk. A akumulator zawsze może mieć jakiś defekt zwykłym miernikiem możesz sprawdzić napięcie powinno być 12.6 12.8 dla pełni naładowanego i podczas odpalania może spaść o jeden volt pod obciązeniem jaki olej masz zalany do silnika? 15w40 czym zimniej i dużej nie zmieniany to gęstnieje sprzegło przy odpalaniu i wyłaczone wszelkie wom i hydraulike jeśli się dai robi duże opory można też suszarkę czy opalarke w dolot czy knota jak nie masz płomieniówki czy żarowych świec

Edytowane przez Grab12
Opublikowano

Pomiar napięcia nie wiele mówi o akumulatorze, zasiarczony naładowany będzie miał 12,7 a drugi o nominalnej pojemności ale trochę rozładowany 12,2 a i tak będzie dużo lepszy. Jak wyżej kolega pisał, tylko pomiar natężenia miernikiem cęgowym aby sprawdzić prąd jaki przepływa przewodem do rozrusznika.

Same przewody robią bardzo dużą różnicę, zmieniłem stary sztywny przewód na miękki spawalniczy ale trochę o mniejszym przekroju i nagle problemy z odpalaniem przy ujemnych temperaturach, wcześniej kręcił jak szalony a teraz trochę wolniej ale to trochę robi szaloną różnicę. 

Opublikowano
Godzinę temu, Grab12 napisał(a):

Ja dałem przewód ujemny z akumulatora na obudowę rozrusznika i zauważyłem dużą różnice jak najbliżej akumulator rozrusznika duże przekroje przewodów i wszędzie musi być dobry styk. A akumulator zawsze może mieć jakiś defekt zwykłym miernikiem możesz sprawdzić napięcie powinno być 12.6 12.8 dla pełni naładowanego i podczas odpalania może spaść o jeden volt pod obciązeniem jaki olej masz zalany do silnika? 15w40 czym zimniej i dużej nie zmieniany to gęstnieje sprzegło przy odpalaniu i wyłaczone wszelkie wom i hydraulike jeśli się dai robi duże opory można też suszarkę czy opalarke w dolot czy knota jak nie masz płomieniówki czy żarowych świec

Dzięki za informacje będę kombinował 

Opublikowano (edytowane)

Mam ładowarkę Bosch C3. W Mtz są dwa akumulatory 12V 100Ah. Dziś podłączyłem do ładowania najpierw jeden po kilku sekundach z żółtej diody ładowania przeskoczyło na zieloną że naładowany. Podłączyłem drugi i ładuje - czy to znaczy że są nierówno ładowane podczas pracy alternatora? Akumulatory są nowe rok temu kupowane. Czy tą funkcją AGM ze śnieżynka można ładować czy tylko tą z narysowanym samochodem?

wpx_9d25c6c745ff6636fda67d326fdf2318.jpg

Edytowane przez rbit
Opublikowano (edytowane)

Ładowarka C3 do 100Ah to tak średnio ale wracając do wskaźnika naładowania raczej uszkodzony akumulator który stracił pojemność. Aby to potwierdzić należałoby sprawdzić go opornicą, u mnie w sprawnym aku przy do rozładowaniu żółtego zawsze ładuje kilkanaście minut lub kilka godzin w zależności od pojemności akumulatora.

Edytowane przez akmaly
Opublikowano (edytowane)

100Ah często wystarcza do odpalenia ok 100 KM silnika, nawet jeżeli drugi ma troszkę mniejszą pojemność to nadal masz dużą pojemność. 

Masz instrukcję do ładowarki, dlaczego jej nie przeczytałeś? Śnieżynka dotyczy akumulatorów w technologii AGM, do zwykłych jest samochodzik.

W celu wyjaśnienia, ja mam C7 więc ten wskaźnik ładowania może inaczej działać, u mnie jak akumulator naładowany to w zasadzie od razu ( po kilku sekundach ) idzie na zielone i tak do minuty miga. Jeżeli zatrzyma się na żółtym to już ładuje i przy takim 100Ah będzie to trochę trwało. 

Te ładowarki to bardzo bezpieczne urządzenia ale jak wszystko ma wady i zalety, największą wadą jest to, że nie doładuje akumulatora na przysłowiowy max czyli do optymalnej gęstości elektrolitu 1,28 g/cm3

Chyba nie doczytałem twojego wpisu i zbyt pochopnie wydałem werdykt, tak kie zachowanie że po kilku sekundach wskakuje na zielone tzn. że naładowany.

W jaki sposób masz połączone akumulatory, tzn. równolegle ( prąd 12V ) czy szeregowo ( 24V )?

 

Edytowane przez akmaly
Opublikowano (edytowane)

Akumulatory  nie są ze sobą połączone. Przewód + z jednego aku idzie do tego włącznika masy za siedzeniem i z drugiego aku przewód minus tam też idzie. Pozostały minus idzie do ramy kabiny a drugi + do podłogi wchodzi tu nad zbiornikami paliwa tak, że nie wiem czy to jest szeregowo czy równolegle. Dziwne bo w jednym akumulatorze od razu przeskoczyło po kilku sekundach z żółtego na zielone jakby był naładowany do pełna  a w drugim miga żółte i odłączyłem po 5 h bo nie chcę zostawiać na noc - ładowałem w tym trybie AGM bo myślałem że to jest na zimne ładowanie, ale chyba nie zaszkodzę tym? 

Edytowane przez rbit
Opublikowano

Śnieżynka dotyczy akumulatorów AGM czyli pomiędzy ołowianymi kratkami są nasączone elektrolitem maty z włókna szklanego. Masz zwykle to samochodzik. Tą ładowarkę bez obaw możesz zostawić na kilka miesięcy, ona nie przeładuje akumulatora.

Opublikowano
3 godziny temu, rbit napisał(a):

Akumulatory  nie są ze sobą połączone. Przewód + z jednego aku idzie do tego włącznika masy za siedzeniem i z drugiego aku przewód minus tam też idzie. Pozostały minus idzie do ramy kabiny a drugi + do podłogi wchodzi tu nad zbiornikami paliwa tak, że nie wiem czy to jest szeregowo czy równolegle. Dziwne bo w jednym akumulatorze od razu przeskoczyło po kilku sekundach z żółtego na zielone jakby był naładowany do pełna  a w drugim miga żółte i odłączyłem po 5 h bo nie chcę zostawiać na noc - ładowałem w tym trybie AGM bo myślałem że to jest na zimne ładowanie, ale chyba nie zaszkodzę tym? 

Dziwne połączenie, pewno tylko jeden jest ładowany

Opublikowano

Skoro z jednego akumulatora jest plus na rozrusznik a z drugiego minus to masz połączony w szereg, czyli minus od tego Aku co idzie plus na rozrusznik podłączony jest pod plus tego co minus idzie na masę. W takim razie powinien być przełącznik 12/24V i rozrusznik na 24V

Opublikowano (edytowane)

Jak podłączam prostownik do + z jednego aku i do - z drugiego to ładowarka się nie załączy - to nie ma takiej opcji podłączenia ładowarki - nie można  ładować tak?  Szkoda, że nie mam miernika żeby zmierzyć napięcie na akumulatorach - tylko czemu ten jeden od razu wskakuje na diodę pełnego naładowania a drugi ładuje? Alternator jest ruski oryginał 24V. Z przodu przed chłodnicą mam regulator napięcia - nie wiem czy to ma jakieś znaczenie chyba każdy MTZ taki posiada.

wpx_48eea31b95c0e6c0c45bcc7d1862ccbf.jpg

Edytowane przez rbit
Opublikowano (edytowane)

A można mierzyć przy zapalonym silniku i światłach/halogenach/ogrzewaniu itp. i ile powinno wtedy wynosić? Zamówiłem jakiś multimetr to jak dojdzie to pomierzę napięcia i wtedy jeszcze ewentualne pytania.

Edytowane przez rbit
Opublikowano (edytowane)

Rusek to dziwny sprzęt, poczytaj:

Szczególnie ten wpis:

Do mariush19 fabrycznie czyli po pronarosku to się zgadza,jest przełącznik 12/24,ale fabrycznie po Belarusku to jest tak jak pisałem niema przełącznika 12/24 tylko cały czas 24V jest na rozruszniku z dwóch baterii ,a 12V idzie z jednej,za ładowanie odpowiada specjalny regulator napięcia (puszka przed chłodnicą z bezpiecznikiem 20A ) i to ona dostaje napięcie z alternatora 14V to napięcie w części zostaje jako 14V i zasila całą instalację 12V,a pozostała część przetwarzana jest z 14V na 28V i ładuje aku. z tym że lepiej naładowani jest ten lewy (patrz.kir.jazdy)

Do PrzemoO ten bezpiecznik odpowiada z całą instalację 12V,gdy padnie to nic nie działa .

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

Aż trudno uwierzyć, że ruskie takie coś wymodzili,bo coś mi się wydaje że to miało być na wzór rozwiązania jakie było zastosowane w samochodach IFA.  Tego typu rozwiązanie jest chyba w Zatorach i Ursusach .  2 Aku łączone szeregowo lub równolegle ,gdzie instalacja zasilana jest z jednego akumulatora ,który ma stałe,nierozłączne połączenie z masą.  

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v