Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Problem jest taki. Od jakiegoś czasu po odpaleniu silnika po nocy dźwignia zmiany biegów zblokowana jest w położeniu 3-4 i nie świeci kontrolka zająca. Tak jakby nie było luzu ale biegi 3 i 4 wchodzą bez problemu i ciągnik na nich jeździ normalnie. Po mocnym pociągnięciu dźwigni do siebie, lewarek się luzuje i wszystkie biegi wchodzą normalnie tylko skrzynia zostaje na żółwiu i nie można już przełączyć na zająca. Kontrolka też nie świeci. Po jakimś czasie kontrolka od zająca zaczyna losowo zapalać się lub gasnąć. Jak zaczyna migać znów lewarek zaczyna się blokować. Ale jak już się na stałe zapali zając to skrzynia zaczyna działać normalnie tzn. zmiana żółw zając i wszystkie biegi wchodzą normalnie.  Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu znowu zaczyna losowo gasnąć i zapalać się zając ale trwa to krótko i potem wszytko działa normalnie. Najgorzej po nocy bo zanim się wszystko unormuje to mija dużo czasu. Dodam że napęd, blokada, półbiegi, wom, ehr działają bez problemu.

Ktoś nakieruje gdzie szukać awarii?

Opublikowano
8 godzin temu, slajders25 napisał(a):

Witam. Problem jest taki. Od jakiegoś czasu po odpaleniu silnika po nocy dźwignia zmiany biegów zblokowana jest w położeniu 3-4 i nie świeci kontrolka zająca. Tak jakby nie było luzu ale biegi 3 i 4 wchodzą bez problemu i ciągnik na nich jeździ normalnie. Po mocnym pociągnięciu dźwigni do siebie, lewarek się luzuje i wszystkie biegi wchodzą normalnie tylko skrzynia zostaje na żółwiu i nie można już przełączyć na zająca. Kontrolka też nie świeci. Po jakimś czasie kontrolka od zająca zaczyna losowo zapalać się lub gasnąć. Jak zaczyna migać znów lewarek zaczyna się blokować. Ale jak już się na stałe zapali zając to skrzynia zaczyna działać normalnie tzn. zmiana żółw zając i wszystkie biegi wchodzą normalnie.  Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu znowu zaczyna losowo gasnąć i zapalać się zając ale trwa to krótko i potem wszytko działa normalnie. Najgorzej po nocy bo zanim się wszystko unormuje to mija dużo czasu. Dodam że napęd, blokada, półbiegi, wom, ehr działają bez problemu.

Ktoś nakieruje gdzie szukać awarii?

Oddał bym moduł do sprawdzenia.

Opublikowano

Mam tam samo po odpięciu kostki od żółw zając przestało się tak dziać według mnie czujnik świruje kupiłem drugi ale wogole nie działał i odesłałem go na dniach jak znajdę trochę czasu to terz będę próbował to rozwiązać ja bym autotronik zostawił w spokoju 

Opublikowano
6 godzin temu, ma123 napisał(a):

Mam tam samo po odpięciu kostki od żółw zając przestało się tak dziać według mnie czujnik świruje kupiłem drugi ale wogole nie działał i odesłałem go na dniach jak znajdę trochę czasu to terz będę próbował to rozwiązać ja bym autotronik zostawił w spokoju 

Dzisiaj rano przed odpaleniem odpiłem wtyczkę od czujnika. Po odpaleniu dźwignia od biegów nie była zblokowana ale ciągnik był na biegach polowych. Nie dało się załączyć zająca. Po wpięciu kostki w czujnik nic się nie zmieniło.

Opublikowano
3 godziny temu, slajders25 napisał(a):

Dzisiaj rano przed odpaleniem odpiłem wtyczkę od czujnika. Po odpaleniu dźwignia od biegów nie była zblokowana ale ciągnik był na biegach polowych. Nie dało się załączyć zająca. Po wpięciu kostki w czujnik nic się nie zmieniło.

Po co się męczysz?

Oddaj modół do zrobienia...

Parę zł zapłacisz ale będziesz normalnie przełączał...

Te modele mają taką przypadłość że modół wysiada.

  • Like 1
Opublikowano

Problem rozwiązany. Tak jak obstawiałem  (kolega 12Pafnucy też) awarii uległ sterownik. Podczas diagnozy od razu wyszło że żółw-zając nie daje sygnału. Naprawa 1 dzień i dzisiaj testy. Wszystko działa. Jakby ktoś z podlaskiego potrzebował to mam namiar na gościa co robi to w miarę szybko i jak trzeba to dojedzie na miejsce naprawy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v