Skocz do zawartości

6180 problem z żółw-zając


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Problem jest taki. Od jakiegoś czasu po odpaleniu silnika po nocy dźwignia zmiany biegów zblokowana jest w położeniu 3-4 i nie świeci kontrolka zająca. Tak jakby nie było luzu ale biegi 3 i 4 wchodzą bez problemu i ciągnik na nich jeździ normalnie. Po mocnym pociągnięciu dźwigni do siebie, lewarek się luzuje i wszystkie biegi wchodzą normalnie tylko skrzynia zostaje na żółwiu i nie można już przełączyć na zająca. Kontrolka też nie świeci. Po jakimś czasie kontrolka od zająca zaczyna losowo zapalać się lub gasnąć. Jak zaczyna migać znów lewarek zaczyna się blokować. Ale jak już się na stałe zapali zając to skrzynia zaczyna działać normalnie tzn. zmiana żółw zając i wszystkie biegi wchodzą normalnie.  Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu znowu zaczyna losowo gasnąć i zapalać się zając ale trwa to krótko i potem wszytko działa normalnie. Najgorzej po nocy bo zanim się wszystko unormuje to mija dużo czasu. Dodam że napęd, blokada, półbiegi, wom, ehr działają bez problemu.

Ktoś nakieruje gdzie szukać awarii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, slajders25 napisał(a):

Witam. Problem jest taki. Od jakiegoś czasu po odpaleniu silnika po nocy dźwignia zmiany biegów zblokowana jest w położeniu 3-4 i nie świeci kontrolka zająca. Tak jakby nie było luzu ale biegi 3 i 4 wchodzą bez problemu i ciągnik na nich jeździ normalnie. Po mocnym pociągnięciu dźwigni do siebie, lewarek się luzuje i wszystkie biegi wchodzą normalnie tylko skrzynia zostaje na żółwiu i nie można już przełączyć na zająca. Kontrolka też nie świeci. Po jakimś czasie kontrolka od zająca zaczyna losowo zapalać się lub gasnąć. Jak zaczyna migać znów lewarek zaczyna się blokować. Ale jak już się na stałe zapali zając to skrzynia zaczyna działać normalnie tzn. zmiana żółw zając i wszystkie biegi wchodzą normalnie.  Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu znowu zaczyna losowo gasnąć i zapalać się zając ale trwa to krótko i potem wszytko działa normalnie. Najgorzej po nocy bo zanim się wszystko unormuje to mija dużo czasu. Dodam że napęd, blokada, półbiegi, wom, ehr działają bez problemu.

Ktoś nakieruje gdzie szukać awarii?

Oddał bym moduł do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tam samo po odpięciu kostki od żółw zając przestało się tak dziać według mnie czujnik świruje kupiłem drugi ale wogole nie działał i odesłałem go na dniach jak znajdę trochę czasu to terz będę próbował to rozwiązać ja bym autotronik zostawił w spokoju 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, ma123 napisał(a):

Mam tam samo po odpięciu kostki od żółw zając przestało się tak dziać według mnie czujnik świruje kupiłem drugi ale wogole nie działał i odesłałem go na dniach jak znajdę trochę czasu to terz będę próbował to rozwiązać ja bym autotronik zostawił w spokoju 

Dzisiaj rano przed odpaleniem odpiłem wtyczkę od czujnika. Po odpaleniu dźwignia od biegów nie była zblokowana ale ciągnik był na biegach polowych. Nie dało się załączyć zająca. Po wpięciu kostki w czujnik nic się nie zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, slajders25 napisał(a):

Dzisiaj rano przed odpaleniem odpiłem wtyczkę od czujnika. Po odpaleniu dźwignia od biegów nie była zblokowana ale ciągnik był na biegach polowych. Nie dało się załączyć zająca. Po wpięciu kostki w czujnik nic się nie zmieniło.

Po co się męczysz?

Oddaj modół do zrobienia...

Parę zł zapłacisz ale będziesz normalnie przełączał...

Te modele mają taką przypadłość że modół wysiada.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Tak jak obstawiałem  (kolega 12Pafnucy też) awarii uległ sterownik. Podczas diagnozy od razu wyszło że żółw-zając nie daje sygnału. Naprawa 1 dzień i dzisiaj testy. Wszystko działa. Jakby ktoś z podlaskiego potrzebował to mam namiar na gościa co robi to w miarę szybko i jak trzeba to dojedzie na miejsce naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez kamil800
      Witam
      Wymienilem jedna pompke hamulcowa i nie wiem jak odpowietrzyc ten uklad. Domyslam sie, ze przezroczysty przewód ktory idzie od zaworu pod maska do pompki to jej zasilanie ale w tym przewodzie nie ma oleju. Jak go odkrecalem do wyjecia pompki to tez polecialo doslownie kilka kropel. W drugim  starszym fergusonie 3630 sprawdzilem i tam tez w tej rurce nie ma praktycznie oleju doslownie kilka kropel na dnie. Jak to odpowietrzyć?
    • Przez patryk_nie
      Witam, napotknął mnie problem w MF 8110, gniazdo 3 pinowe które jest na zdjęciu nie dostaje prądu, masę dostaje a małe górne wejście dostaje 13,6 volta. Bezpiecznik jest jakiś pod panelem EHR ale dobry jest i jestem bezradny.
    • Przez ma123
      Witam czy ktoś z was regenerował pompe wtryskową stanadyne DBA mf 6180 występowała też w silnikach john deere i zna jakiś dobry zakład w lubelskim lub okolicach godny polecenia. Silnik po nagrzaniu się pompy nie odpala po wystygnięciu tak nie ma problemu podobno pompa wtryskowa już jest zużyta i daje zbyt małe ciśnienie 
    • Przez Jandabek6
      MF 30 70 zapalam ciągnik podnośnik działa i wszystko inne po chwili dłuższej lub krótszej nie działa podnośnik zgasze pohcwili zapalam i podnośnik działa ale przez chwilę i znów nie podnosi nie opuszcza 
    • Przez nokia
      Dlaczego cały czas się świeci ?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v