Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich ]

Temat niby prosty i niby błachy ale mądrych brak. Mianowicie : w pewnym momencie znikneło ładowanie w 60 -siątce, akumulator 12v zmieniony 2 latat temu i po sprawdzeniu doby trzyma pod obciążeniem etc,  kable także nowe istalacja też pare lat temu i wszystko działalo aż nagle wieczrowa porą brak świateł i radia no widać zę nie ma ładowania. po krótkiej diagnozie wszytko niby ok kontrolka na desce gaśnie ale n mierniku i tak nadal brak ładowania . nowy aleternator też nic nie daje nadal to samo. ale po przez prostownik aku ładuje znaczy że kable też spoko. klemy etc. bo odpala od strzała przejście ma ale z tym ładowaniem problem bo już skończyły mi się pomysły wydaje się mi że wszystko przeglądnąłem. 

Może ktoś miał takowy problem >? 

Opublikowano (edytowane)

W pierwszej kolejności do sprawdzenia - przewód prądowy pomiędzy alternatorem a rozrusznikiem , oczyścić styki ,może nawet zarobić drugą końcówkę,można też dla sprawdzenia ( a nawet na stałe) założyć drugi przewód - równolegle . Pomijam fakt niesprawności alternatora, regulatora napięcia , naciągu paska bo była mowa o nieskutecznej podmiance altka. Ponadto celem sprawdzenia instalacji - można zastosować lampkę kontrolną ładowania bezpośrednio przy alternatorze, ale raczej z treści powyższego wpisu wynika że ten obwód jest ok.

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano
1 godzinę temu, andrzej78 napisał:

W pierwszej kolejności do sprawdzenia - przewód prądowy pomiędzy alternatorem a rozrusznikiem , oczyścić styki ,może nawet zarobić drugą końcówkę,można też dla sprawdzenia ( a nawet na stałe) założyć drugi przewód - równolegle . Pomijam fakt niesprawności alternatora, regulatora napięcia , naciągu paska bo była mowa o nieskutecznej podmiance altka. Ponadto celem sprawdzenia instalacji - można zastosować lampkę kontrolną ładowania bezpośrednio przy alternatorze, ale raczej z treści powyższego wpisu wynika że ten obwód jest ok.

Tez myślałem o przewodzie lecz będę próbował na jakimś inny. 

Juz sprawdzałem nawet po pominięciu cewki i bezpośrednio kable przyłożyć i nadal brak ladowania.

Kontrolka gaśnic powyżej 1000 obrotów to roaxzej jest dobre. Będę jeszcze próbować  kablekiem od altka. 

Dziwne ttlko zeodoala normalnie aaa przez prostownik się ładuje. I tu już wyklucza przewody od aku.

Gdzieś jakiś haczyk musi być. No nic będę musiał jeszcze raz wertować. 

Opublikowano (edytowane)

Skoro kontrolka gaśnie to jakiś tam prąd powstaje ,jakie jest najwyższe uzyskane napięcie?  Sprawa druga , napisałeś, że przestało działa oświetlenie - brak ładowania ,ale dopiero dłuższe użytkowanie bez ładowania objawia się rozładowaniem akumulatora i utratą zasilania. Może jednak instalacja szwankuje - kabelki lub stacyjka. To nie jest zawiły układ . Alternator ma być podłączony do akumulatora ,do tego obwód z kontrolką i tyle. A jeżeli nie będzie właściwego przepływu prądu ,miejsce słabego stuku się nagrzewa .

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano

Na początek zrobić sobie żarówkę na przewodach i sprawdzić przejścia. Przyłożyć do minusa na akumulatorze, a drugi zacisk do zacisku na alternatorze, gdzie  dochodzi plus zasilania. Ma świecić. 

Później podłączyć jeden przewód do plusa akumulatora, a drugi do obudowy alternatora, też ma świecić. 

Wszystko na normalnie połączonej instalacji na zgaszonym silniku.

Alternator ma regulator wewnątrz, czy wersja z zewnętrznym?

 

Opublikowano

Światła powinny być aż do całkowitego wyładowania akumulatora. Ich brak, podczas gdy, jak pisze autor tematu, ciągnik pali od strzała, sugeruje raczej problemy ze stacyjką, czy prawidłowym przepływem na bezpiecznikach, a nie z ładowaniem. 

Opublikowano
1 godzinę temu, Minkes napisał:

Sprawdź miernikiem na alternatorze napięcie jakie wychodzi, może ładuje mnie niż powinien, kontrolka gaśnie ale robi za mało prądu na żarówki itp.

Miernikiem mierzyłem aaa ładowania nie ma w cale. Jak nanowym i tak na starym alternatorze. 

Będę szukać dalej przyczyny. 

Opublikowano
1 godzinę temu, Moriss97 napisał:

 ładowania nie ma w cale. Jak nanowym i tak na starym alternatorze

Nie ma wcale, czyli jakie napięcie i gdzie jest?

 

1 godzinę temu, 6465 napisał:

U mnie w c360 jest problem ze jest ładowanie a kontrolka świeci. Gdzie szukać przyczyny?

Świeci czy się żarzy?

Padnięty regulator, spadek na masie, albo dioda w alternatorze ma zwarcie

Opublikowano

Znalazłem przyczynę przewertowałem i jak ruszyłem żarówkę od oleju to ładowanie jest ale powyżej 1000obrotow ma jakieś 13,5v. Temat zamknięty. Bo przyczyną może gdzieś na kableku była. Ale wszystkich proszę o czytanie pierwszego postu. Bp wodze ze nie wszyscy czytają  uważnie. Dziękuję wszystkim za pomoc. 

Opublikowano (edytowane)

Tak warto dokładnie czytać posty.😉

Dnia 14.08.2024 o 05:36, andrzej78 napisał:

 Ponadto celem sprawdzenia instalacji - można zastosować lampkę kontrolną ładowania bezpośrednio przy alternatorze, 

 

1 godzinę temu, Moriss97 napisał:

 ładowanie jest ale powyżej 1000obrotow ma jakieś 13,5v.

Jeżeli naciąg paska jest OK to:

Dnia 14.08.2024 o 05:36, andrzej78 napisał:

W pierwszej kolejności do sprawdzenia - przewód prądowy pomiędzy alternatorem a rozrusznikiem , oczyścić styki ,może nawet zarobić drugą końcówkę,można też dla sprawdzenia ( a nawet na stałe) założyć drugi przewód - równolegle . 

 

Edytowane przez andrzej78

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v