Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam 

Jadę w tygodniu patrzeć ciągnika. Problem w tym że nie jest zarejestrowany papiery są 

Właściciel sprowadził go z papierami z zagranicy ale nie rejestrował. I pytanie czy jak będę chciał go zarejestrować to dostanę karę czy coś w tym stylu ? Bo w starostwie będą chyba patrzeć na datę przejścia ciągnika przez granicę ? 

Opublikowano

To jak chcesz mieć spokój to umów się ze sprzedającym niech rejestruje na siebie i ty kupisz od niego. Za zarejestrowanie możesz mu koszta zwrócić. Plus że oficjalnie kupisz od polaka a  nie niemca czy francuza który nie wiadomo czy faktycznie istnieje. 

Opublikowano

Sęk w tym że traktor jest do zrobienia hamulce i zmienić opony 

Więc przed przeglądem trzeba go ogarnąć a facet zbytnio czasu nie ma 

4 minuty temu, katopo napisał:

To jak chcesz mieć spokój to umów się ze sprzedającym niech rejestruje na siebie i ty kupisz od niego. Za zarejestrowanie możesz mu koszta zwrócić. Plus że oficjalnie kupisz od polaka a  nie niemca czy francuza który nie wiadomo czy faktycznie istnieje. 

 

Opublikowano

W takich przypadkach jak sam sprzedający nie chce zarejestrować ciągnika to trzeba uważać żeby nie wpakować się w problemy. Bo ewentualna kara za zbyt późną rejestrację może być mały pikuś.

Opublikowano

Tzn? Jakieś konsekwencje prawne czy coś ? 

3 minuty temu, katopo napisał:

W takich przypadkach jak sam sprzedający nie chce zarejestrować ciągnika to trzeba uważać żeby nie wpakować się w problemy. Bo ewentualna kara za zbyt późną rejestrację może być mały pikuś.

 

Opublikowano

Jest dużo ewentualności. Np. pochodzenie ciągnika. Jak kupisz od przysłowiowego "niemca" to w razie jak okaże się że ciągnik ma jakiś defekt i będziesz chciał go oddać sprzedawcy to cię wygoni bo kupiłeś od "niemca"

Opublikowano (edytowane)

Odpuść ten ciągnik, napewno to mina jest. Chyba że dostaniesz fakturę VAT marża od importera… a nie umowa na niemca 

Edytowane przez yanek_113
  • Like 2
Opublikowano

Pewnie są jakieś problemy z rejestracją, tak samo ze sprowadzonymi przyczepami i niby możliwością rejestracji.

Inna sprawa to z tymi papierami trzeba iść do tłumacza notariusza? nie wiem, bo może to być cokolwiek, wydruk z fejkowym podpisem   

Opublikowano (edytowane)

Istnieje obowiązek zgłoszenia nabycia pojazdu w ciągu 30 dni od daty zawarcia umowy . Taks zakup od ," Niemca" to bardzo duże ryzyko. Żadnego prawa do jakichkolwiek roszczeń . Sam fakt że handlarz nie chce się ujawniać przy transakcji wynika z chęci zaoszczędzenia kasy z podatku.

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano

Ale jak może kupić od przysłowiowego "niemca" jak ten ciągnik jest już w Polsce i to od dawna, no ktoś go chyba kupił i ma papiery że kupił, a jak nie ma nic, to go ukradł, bo innej opcji nie widzę.

Opublikowano (edytowane)

O z Holandii..., to nawet dowodu nie ma !!! Ciekaw jestem kiedy i gdzie te umowy ( a) powstały , i skąd jest rzeczywiście ten ciągnik?  Że też przez kilka lat nie został zarejestrowany ,to też bardzo dziwne.

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano
1 godzinę temu, akmaly napisał:

Sprawdź te papiery bo może to ściema, najlepiej jedź z gościem do wydziału komunikacji i zapytaj czy to co ma można starać się o rejestrację. 

Tu nie ma co sprawdzać, gość faktury nie wystawi a umowa z holendrem może narobić kłopotu. Samo zapytanie w wydziale komunikacji nic nie pomoże, każde starostwo pewne kwestie interpretuje po swojemu. Takie okazje omija się szerokim łukiem, nie jest zarejestrowany, sprzedający nie wystawia faktury, to sobie odpuszczamy.

  • Like 1
Opublikowano
Patryszka napisał:

Tzn? Jakieś konsekwencje prawne czy coś ? 

3 minuty temu, katopo napisał:

W takich przypadkach jak sam sprzedający nie chce zarejestrować ciągnika to trzeba uważać żeby nie wpakować się w problemy. Bo ewentualna kara za zbyt późną rejestrację może być mały pikuś.

 

masz 30 dni na rejestrację jeżeli jest nie sprawny ro możesz zgłosić zakup i wtedy będziesz miał więcej czasu żeby to naprawić zadko który handlarz rejestruje na siebie sprzęty nie daj się wkręcić w umowę z Niemcem Francuzem czy Dunczykiem co to za traktor. Sprawdź nr przed kupnem

Opublikowano

O matko, ale zamotaliście. Po pierwsze, zacznijcie od przykładu, kiedy sprowadzany jest uszkodzony ciągnik lub samochody uszkodzone. Czy jest szansa aby taki pojazd naprawić w 30 dni, zdążyć go sprzedać i zarejestrować w tym czasie? No jasne, że nie. Te pojazdy stoją nie raz rok czasu nie rejestrowane. I nie koniecznie musi to być umowa „na Niemca”, czy jakiegoś innego. Może być faktura. Obowiązek rejestracji tworzy się nie w momencie wystawienia faktury za granicą, a w momencie wjazdu na teren naszego państwa. Faktura może być z zeszłego roku, a pojazd „mógł przyjechać” wczoraj 😉 Więc gość jeśli prowadzi działalność może prawidłowo i zgodnie z przepisami wystawić normalnie fakture. Nie mowie, że tak jest w tym przypadku. Jednak jest to normalna i prawidłowa praktyka przy sprowadzaniu pojazdów.

Opublikowano

Nikt nigdzie nie "zamotał". Kupujesz pojazd otrzymujesz fakturę i masz 30 dni na zarejestrowanie pojazdu i nie ważne sprawny czy nie, ma być zarejestrowany. Pojazd może być zarejestrowany nawet niesprawny, do tego jest rejestracja czasowa na 30 dni. Dużo handlarzy, pomimo prowadzenia DG i tak chcą siebie wyeliminować z pośrednictwa i próbują (w większości przypadków udaje im się) wyeliminować siebie z formalnego pośrednictwa. Ponad rok szukałem ciągnika, niejednego handlarza odwiedziłem i wiem jak ten proceder działa, to samo jest na rynku samochodów osobowych.

Opublikowano

Prowadzę taką działalność handlu ciągnikami. Jeszcze nie trafiłem we Francji na ciągnik bez faktury, na umowe. Co do tej rejestracji czasowej. Jest to totalna głupota. Weź sobie taki ciągnik, który nie jeździ, trzeba go wozić lawetą na stacje diagnostyczną, żeby zrobić jego przegląd, niesprawnego. Wyobrażasz to sobie? Ja nie bardzo. Lub auto, które jest mocno rozbite i np brakuje jednego koła. Mało kto działa w ten sposób. Do brzegu… Jeśli sprzedawca jest normalny, to powinien jeśli jest to uszkodzony pojazd, to dogadać się z klientem, aby ten otrzymał właściwe dokumenty z właściwymi datami w momencie gdy pojazd będzie gotowy do użytku i rejestracji. Chyba, że klient jest pewien, że w odpowiednim czasie zdąży naprawić pojazd aby sie zmieścić w tych 30 dniach, to oczywiście można dokumenty odrazu wystawić. Tyle tylko, że znaznaczam kolejny raz, dokumenty wystawia sprzedający, który ma działalność, czyli klient otrzymuje fakture zakupu od sprzedawcy, a nie jest jakimś pośrednikiem między kimś tam. Faktem jest, że w samochodach uszkodzonych często są sytuacje, że dostaje się propozycje aby auto była sprzedane z firmy na zachodzie prosto na klienta docelowego. 

Opublikowano

"Faktem jest, że w samochodach uszkodzonych często są sytuacje, że dostaje się propozycje aby auto była sprzedane z firmy na zachodzie prosto na klienta docelowego. "

W ciągnikach jest dokładnie to samo, cała masa handlarzy próbuje się wymigać z odpowiedzialności prawnej, tak aby wyglądało że rolnik kupił bezpośrednio od kogoś z zagranicy. Nie ważne czy ciągnik sprawny czy do naprawy. 

W normalnej sytuacji dostaję fakturę z resztą dokumentów od polskiego sprzedawcy. idę do wydziału komunikacji i tyle mojego załatwiania. 

Opublikowano

A to w jaki sposób chcesz przejechać sprawnym ciągnikiem niezarejestrowanym na stacją diagnostyczną, na kołach? Rejestracja czasowa jest właśnie po to żeby można było legalnie dojechać na stację, a nie na lawecie, albo z samym dowodem🤫. Po co chcesz wozić niesprawny pojazd lawetą na stację diagnostyczną, żeby przegląd zrobić?

19 minut temu, Rowan napisał:

… Jeśli sprzedawca jest normalny, to powinien jeśli jest to uszkodzony pojazd, to dogadać się z klientem, aby ten otrzymał właściwe dokumenty z właściwymi datami w momencie gdy pojazd będzie gotowy do użytku i rejestracji.(...)

Czyli Ty sprzedajesz uszkodzony ciągnik za 200 tys nabywca płaci, odbiera go i uzgadniacie, że fakturę wystawisz za miesiąc jak on naprawi ten ciągnik? Naprawdę jeszcze są tacy debile, co idą na taki układ?

Opublikowano
4 godziny temu, jacor73 napisał:

Nikt nigdzie nie "zamotał". Kupujesz pojazd otrzymujesz fakturę i masz 30 dni na zarejestrowanie pojazdu i nie ważne sprawny czy nie, ma być zarejestrowany. Pojazd może być zarejestrowany nawet niesprawny, do tego jest rejestracja czasowa na 30 dni. 

A gdy np. naprawa się przeciąga , można przedłużyć jeszcze o 14 dni.  

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tracker
      https://dorzeczy.pl/ekonomia/816716/zmowa-cenowa-w-rolnictwie-uokik-naklada-kary-na-szesc-spolek.html
    • Przez Krzyszt0f
      Witam was, lecę do was z pytaniem jaką macie taryfę w swoich gospodarstwach i ile płacicie za prąd, bo moje rachunki wydawają mi się dosyć za duże, taryfa c12a
      Moje gospodarstwo ok 50ha produkcja zwierzęca, bydło opasowe, trzoda chlewna trochę krów, do tego mała produkcja ziemniaka jadalnego i dodam że mam panele fotowoltaiczne na nowych zasadach. 
      Jak to u was wygląda? 
    • Przez p0mian
      Na wstępie chciałbym się przywitać- to mój pierwszy wpis na forum
       
      Nie jestem rolnikiem, jednak znajduję się obecnie w sytuacji, która zmusza mnie do poszukania obiektywnych informacji na temat kosztów dzierżawy gruntów - muszę pomóc znajomej renegocjować umowy dzierżawy około 30ha gruntów rolnych klasy VI i V w okolicach Poznania. Nie możemy zapytać nikogo z okolicznych rolników o ceny w regionie bo w zasadzie każdy sąsiadów użytkuje prawie za darmo albo za darmo jakiś kawałek jej ziemi i nie są przychylnie nastawieni do propozycji zmiany takiej sytuacji. 
       
      W związku z tym chciałbym poradzić się Was jaką cenę powinniśmy zaproponować w nowych umowach dzierżawy? 
      Dodam, że stare umowy to umowy słowne bez okresu dzierżawy, lub umowy które wg zapisu już się skończyły, jednak dzierżawca nadal użytkuje ziemię na zasadach starej umowy (nikt do teraz nie interesował się sytuacją). 
       
       
       
       
    • Przez Morela15
      Witam, czy orientował się ktoś w nowych ładowarkach teleskopowych? Jakie marki najbardziej polecacie i dlaczego?
    • Przez Arleta1
      Poproszę o opinię na temat Ładowarki Eurotrack 25.6

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v