BartekMaruszewski

Renault 103.54 problem z przystawką

Polecane posty

Witam, mam problem z ciągnikiem renault 103.54 16x16 mechaniczna skrzynia. Kupiłem ją 2 lata temu po wymianie wałka z kołem zębatym odpowiadającym za przenoszenie napędu ze skrzyni na przystawkę. Problemem jest to że podczas jazdy z prędkością powyżej 8-9 km/h z włączonym napędem zaczyna głośno wyć (wiem że napęd zazwyczaj słuchać ale moim zdaniem powinno go być słychać przy większych prędkościach) w ciągu tych 2 lat kilka razy odkręcałem przystawkę w celu sprawdzenia tego wałka z kołem zębatym które było wymieniane i wszystko jest w porządku, brak luzów na łożyskach igiełkowych. Czy problemem może być przystawka, a jeśli tak to co może być przyczyną wycia ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

Źle dopasowany luz miedzyzębny lub źle wykonane koła zębate i przez to wyje.

Jak 8 9 kmh i wyje na napedzie to jest tam bardzo źle.

Zdarzyło mi sie kilkakrotnie zapomnieć wyl napędu i w szosie było cicho tak że u Ciebie słabo to wygląda.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur04c    14
Napisano (edytowany)

Jeżeli od samego początku były problemy to może dokładnie sprawdzić czy na przedniej osi są odpowiedniego rozmiaru koła i opony. W Fendt był przypadek, że były nie odpowiednie opony i rozsypywało przedni napęd. 

Edytowano przez artur04c
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też o tym myślałem ale w polu podczas grzebania się przedni napęd ciągnie i również wyje bez zmiany, a koła nie oddziałowywują na siebie bo występuje poślizg.

Dnia 24.03.2024 o 23:32, MarcinKa napisał:

Źle dopasowany luz miedzyzębny lub źle wykonane koła zębate i przez to wyje.

Jak 8 9 kmh i wyje na napedzie to jest tam bardzo źle.

Zdarzyło mi sie kilkakrotnie zapomnieć wyl napędu i w szosie było cicho tak że u Ciebie słabo to wygląda.

Na którymś kole jest możliwość wyregulowania tego luzu ? Czy tylko zmiana kół zębatych wchodzi w grę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153
Napisano (edytowany)

Jakie masz koła i opony rozmiary przód tył?

Edytowano przez MarcinKa
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Przód 380/85 R28

Tył 420/85 R38

Nie wiem czy to istotne ale koło zębate (wieniec) przystawki ma niewielkie ubytki na 1 lub 2 Ząbkach 

Edytowano przez BartekMaruszewski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

Koła tzn rozmiarowo masz dobre.

Te koła zebate w przystawce dorabiałeś czy już takie były jak kupiłes i wyje od początku?

Co było powodem wymiany zębatek?

Co tam się stało że było wymieniane?

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem go po naprawie i od początku wył. Łożyska igiełkowe które są na wałku w skrzyni się rozleciały i zębatka przez brak łożysk zeżarła wałek (mam ten wałek z kołem nawet). Wałek z zębatką został wymieniony na nowy a w przystawce najprawdopodobniej nic nie było ruszane bo widać że jest mocniej zużyta zębatka. Przyczyny nie znam ale pewnie ktoś jeździł na napędzie ciągle i przez naprężenia w końcu nie wytrzymało. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj