Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

To Perkins na rotacyjnej szkoda kręcić dopóki  pompy nie wypełni do górnego odpowietrznika potem już z górki rotacyjne są smarowane paliwem i nie polecam kręcić na sucho

Opublikowano

Co do pompki zasilającej ale tłoczkowej pomagał gęsty olej silnikowy żeby zaciągneła z membranową nie próbowałem w deutz f4l1011 miałem przypadek że pompka zasilająca padła jak brakło paliwa trzeba było nową

Opublikowano

Wydaje mi się że zasilająca jest napędzana krzywką wałka rozrządu alternatywnie awaryjnie ręcznie ale te nowsze pompy wtryskowe miały gaszenie elektryczne zamiast linki w starych jak kable nie łaczyły to potrafiła zgasnąć zninacka

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, 12Pafnucy napisał:

Odpowietrzyć nie tak łatwo... podobno 

Banalnie jak w każdym.

Odpowietrzać pompę ( najpierw dolny później górny odpowietrznik), jak już leci samo paliwo bez powietrza, popuszczasz przewód wysokiego ciśnienia od wtrysku, ja popuszczam ostatni ale to nie ma większego znaczenia, i odpalasz. A i o świecy żarowej nie zapomnij, też trzeba odpowietrzyć.

Pompka napędzana z wałka 

Gaszenie cewką nie wpływa na pracę pompki zasilającej, do pompy musi dojść paliwo. 

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

Ale trza dwóch do operacji z plakiem kurde....

A bywa że niema pomocy to wtedy tylko popuścić przewody i przebije.

Ja tak zawsze w mwm robię jak akmaly pisze.

Jak nie popuszczę to nie zagada za nic...

Opublikowano

Trzeba było nalać trochę ropy do filtrów u mnie w 6180 też bardzo powoli ta pompka pompuje żeby od zera napełnić te filtry to trochę zejdzie

Opublikowano (edytowane)

Pompka napędzana jest z wałka rozrządu i pewnie zatrzymał się w pozycji gdy krzywka naciska na dźwignię pompki, obróć trochę wałem korbowym i pompuj .

Edytowane przez ppiotr
  • Like 1
Opublikowano

ja w swoim wymieniałem już filtry wiele razy i nigdy mi się z tego powodu nie zapowietrzyl, trzeba było filtry napełnić porządnie paliwem, później odpowietrzyć przy filtrach i na pompie, potem popuszczasz przewód od wtrysku i kręcisz, jak nie daje rady to można dać plaka delikatnie, nic się nie stanie.

Opublikowano
19 godzin temu, Grab12 napisał:

To Perkins na rotacyjnej szkoda kręcić dopóki  pompy nie wypełni do górnego odpowietrznika potem już z górki rotacyjne są smarowane paliwem i nie polecam kręcić na sucho

 

Nie mogę zlokalizować tego odpowietrznika możesz jakoś wytłumaczyć lub może jakieś zdjęcie 

Opublikowano

Masz taką pompę jak na zdjęciu czy inna to zdjęcie pobrałem z internetu osobiście robiłem silnik z tej samej rodziny co twój tylko 4 cylindry 1004 a ty masz 1006 ta na zdjęciu to pompa cav były też Delphi i standayne z tamtymi nie miałem doczynienia. Odpowietrznik to ta śrubka na pokrywie mnie więcej w środku tego zdjęcia u góry masz drugi jest dokręcona do niego ta cieńsza rurka i ona idzie na przelewy wtrysków drugi obok to zasilanie większy przekrój. Ogólnie ta rurka to samodpowietrzanie tak jest to opisane w serwisówce ale ja zawsze przed kręceniem rozrusznikiem odpowietrzałem  bo w tych pompach siadają głowiczki jak chodzą na sucho czy są często zapowietrzane

post-1376-0-79822600-1478115999.jpg

Opublikowano
15 godzin temu, Grab12 napisał:

Masz taką pompę jak na zdjęciu czy inna to zdjęcie pobrałem z internetu osobiście robiłem silnik z tej samej rodziny co twój tylko 4 cylindry 1004 a ty masz 1006 ta na zdjęciu to pompa cav były też Delphi i standayne z tamtymi nie miałem doczynienia. Odpowietrznik to ta śrubka na pokrywie mnie więcej w środku tego zdjęcia u góry masz drugi jest dokręcona do niego ta cieńsza rurka i ona idzie na przelewy wtrysków drugi obok to zasilanie większy przekrój. Ogólnie ta rurka to samodpowietrzanie tak jest to opisane w serwisówce ale ja zawsze przed kręceniem rozrusznikiem odpowietrzałem  bo w tych pompach siadają głowiczki jak chodzą na sucho czy są często zapowietrzane

post-1376-0-79822600-1478115999.jpg

Tak wygląda moja to gdzie tu może być jakiś odpowietrznik 

IMG20240201111417.jpg

Opublikowano

Ta pompa wygląda podobnie to Delphi ta śruba na środku pod linką od gazu a drugi patrz te przewody u góry przy pompowaniu pompką recznie powinno wyciekać paliwo bez pęcherzyków powietrza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez kostek
      Dzisiaj z wujkiem jedziemy do korbanków po nowy traktor MF 5465 jest jakiś uzytkownik takiego traktoru dodam ze ma skrzynie dyna 4 są jakos mocno awaryjne????
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v