konrados

case 4240 kilka problemów

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
konrados    1

Panowie mam problem ze swoim case 4240.

Ciągnik z rewersem przy lewarku zmiany biegów i z półbiegiem. Problem polega na tym że przełączając dzwignię na jazde w tył zdarza sie ze dzwignia wyskoczy z położenia na neutral i czasem przy wrzucaniu zgrzytnie i nie chce zapiąć wstecznego.

drugi problem po nacisnieciu przyciku przełączania żółw zająć nic się nie dzieje, nie czuje po ciągniku ani zwalniania ani przyśpieszania. jedynie kontrolka się przełącza.

ostatnim problemem jest wałek wom. ślizga się przy dużym obciążeniu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    1011

Po pierwsze nie ma rewersu jeśli jest półbieg. Kup, ściągnij sobie serwisówkę, zrób pomiary ciśnienia na wom i na półbiegu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrados    1

ok niech Wam będzie że to nie rewers:) na jednym lewarku mam biegi 1,2,3,4 a na drugim zakres L,H i R.   na R czyli wstecznym mam 4biegi. wiec jakby nie było jest to jakiś rodzaj rewersu;) ale to nie jest temat w którym potrzebuje pomocy.  mam kupioną serwisówkę ale ciężko mi znależć co i jak z tym wstecznym biegiem. rozumiem ze jest to skrzynia zwykła 8/4 z pólbiegiem tak? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Tak standardowa skrzynia 16/8 . 

1. Sprawdź,czy pod kabiną ,na pokrywie skrzyni nie zgromadził się syf ,co by przeszkadzał w ruchu dźwigni wybieraka . Sprawdź,czy nie ma nadmiernego luzu na  przegubach cięgieł zmiany biegów ,lub czy nie wymagają regulacji. Jeżeli nie będzie widocznego feleru to prawdopodobnie może być zużyty synchronizator ,dlatego wyrzuca bieg .

2. Zmierzyć ciśnienie w dolnej pokrywie skrzyni ,na zającu i żółwiu. Ponadto jest to temat obszerny . Jakie masz maksymalne prędkości jazdy na biegach 4H ? Czy poślizg WOM występuje zarówno na zającu i żółwiu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrados    1

poczytałem kilka tematów gdzie sie udzielaleś przeglądnąłem tez serwisówke i toroche sie mi rozjaśniło. szukałem nie tam gdzie trzeba. 

1. tam mam czusciutko odrazu po zakupie wyczysciłem te miejsca pod kabiną. luzów na dżwigniach tez nie mam. popróbuję moze tej regulacji... jak to nie przyniesie efekty trzeba bedzie sciagac kabine plecak i rozjeżdzać "dyfer "od skrzyni zeby te synchronizatory wymienic?

2. zmierzę ciśnienie ale najpierw przeglądnę cała elektryke akurat mam rozbebeszony srodek kabiny i kilka innych rzeczy... predkosc na 4h nie pamietam. cos kolo 35km/h? na najwyzszym biegu .ile powinno byc?  womu poslizguje i na zolwiu i zajacu. tragedi z tym nie ma. problem byl z piaskarką jak mi piasek przymarzł  kosiarka puki co działa.  do innych zastosowan nie wykorzystuje tego ciagnika 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Jeżeli wyciąga ok 35 km/h to prawdopodobnie działa wyższy zakres ,a to mogłoby wskazywać , że układ jest zablokowany na zającu ( np zespawane). Czy wcześniej wszystko działało ,czy jesteś świeżym właścicielem i nie znasz historii tego ciągnika?  W WOM jest mokre sprzęgło ,dlatego mógł to być jednorazowy incydent związany z przeciążeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrados    1

Rozumiem że skrzynia jaka mam to to co na diagramie poniżej.  I sprzeglo polbiegu jest na samym początku skrzyni podpisane jako powerschift transmission?

a jaka predkosc bedzie osiagal jesli nic tam nie jest zaspawane a poprostu cos tam popsute jest i nie steruje sprzeglem polbiegu?  malo nim jezdzilem zeby osiagac max predkosc.

20231210_151717.jpg

Edytowano przez konrados

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrados    1

Panowie ma ktoś schematy elektryczne do tego ciągnika? niestety w mojej instrukcji napraw brak tego rozdziału

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Schemat jest podzielony a tym samym obszerny. O co konkretnie się rozchodzi.

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrados    1

Właśnie o sterowanie tym polbiegiem ale i znalazłem kilka uciętych i nie podłączonych kabli i nienwiem skąd są. A i pasowało by mieć taki schemat na przyszłość. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Zobaczę coś tam mam, elektryka  jest na początku serwisówki , rozdz.4000. Wracając do schematu półbiegów - wspólne zasilanie ma włącznik półbiegów, poprzedniego napędu i blokady. Następnie zasilany jest pstryczek na dźwigni , lampki kontrolne , wyłącznik przy pedale sprzęgła i na końcu elektrozawór.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrados    1

Przy pedale sprzęgła brakuje mi przewodu. Jest tam czujnik 2pinowy. Na jednym pinie mam.jakis przewod na drugim pusto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Jeden kabelek wędruje w stronę elektrozaworu ,drugi leci od dźwigni zmiany biegów - chyba po podłodze. Wciśnięcie sprzęgła-  rozłącza obwód - zasilanie elektrozaworu i wówczas działa żółw .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrados    1

Panowie szybkie pytanie. jakie prawidłowe ciśnienie sprężania dla silnika w tym ciągniku Case 4240 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrados    1
24 minuty temu, jaco512 napisał:

22-24 bar

nie za małe?  ja po zmierzeniu  mam cyl1 16bar reszta po 18. a mam taki problem ze kopci na biało.  wtryski pompa zrobiona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    1011

Kopci na biało przy odpalaniu teraz na mrozie czy cały czas po odpaleniu? Jakie masz problemy z silnikiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrados    1

ciągnik stoi w ciepłym warsztacie a kopci przy odpalaniu. i po odpaleniu. nie pracowalem nim jeszcze po remoncie pompy bo go remontuje. kąt wtrysku ustawiałem wg serwisówki i odpala bardzo ładnie. wtryski są ustawione na ponad 200bar

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Kolibee
      Witam, orientuje się ktoś jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju silnikowego w case 845xl ?
    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez volteno
      case mx 100c gdy używam hydrauliki  zewnetrzne to czasami  ginie  cisnienie .Nie jedzie ,nie skreca i nie podnosi,po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy.Jakie mogą być przyczyny?
    • Przez Drobna2021
      Witajcie. Mam problem z podnośnikiem w ciągniku case cs 86. Problem polega na tym, że odrazu po odpaleniu ciągnika podnośnik sam zaczyna podnosić i podnosi do samego końca nie rozłączając się gdy już podniesie się do najwyższego poziomu. Na kontrolce diagnostycznej  mogą dioda 3 razy i za chwile 7. (3-7) czy ktoś odczyta ten kos usterki? Może ma ktos instrukcje obsługi tego ciągnika? Lub wykaz części hydrauliki tego ciągnika, zawór ehr, kody błędów, wykaz przekaźników? Proszę o pomoc. 
    • Przez ProstyRolnikZPodlasia
      witam objaśni mi ktoś od czego są wszystkie pokrętła ehr w case mx 135? z góry dziękuję
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj