Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam.

 

Mam taki oto problem. W moim Zetorze jeżeli rozgrzeje się olej w skrzyni biegów przy ciężkiej pracy zaczyna "gwizdać" i zaczyna się świecić jakaś kontrolka. Napęd ciągnie, myślę że ta kontrolka jest od wzmacniacza momentu bo jest podłączona pod jakiś czujnik w skrzyni biegów. Co może oznaczać to "gwizdanie"?? Czy winą może być mikropompka?

 

Proszę o jakieś porady. Może ktoś miał do czynienia z taką sytuacją lub wie dlaczego tak się dzieje??

Opublikowano

Ta kontrolka jest od spadku ciśnienia w układzie mikropomki. to gwizdanie świadczy o poślizgu wzmacniacza momentu Jeżeli na "zającu" swieci a na "żułwiu" nie świadczy o nieszczelności układu wzmacniacza momentu. ale taki jest urok tych ciągników.

Opublikowano

Na rozgrzanym oleju w skrzyni biegów przy jeździe na biegach szosowych przy większych obrotach silnika (np. 1500 obr.) ciągnik idzie wolno a potem raportownie przyspiesza tak jakby "coś" się ślizgało.

 

p.s. jakie ma zadanie sprzęgło kłowe?

Opublikowano (edytowane)

Miałem identyczny problem z tym przyspieszaniem. Jadąc na zającu ciągnik na wyższych obrotach przyspieszał. Była to wina mikropompki która była zużyta. Przez to ciagnik ruszał z żółwia a po zwiększeniu obrotów ciśnienie sie zwiększało i zając sie załączył. Wcale nie musisz miec sprzegła kołowego. U mnie szwankował tylko wzmacniacz, napęd i wałek chodził bez zazutu.

 

 

Łączę ten temat z podobnym po niżej.

Edytowane przez MAT912
Opublikowano (edytowane)

WITAM MOZE KTOŚ WIE CO DOLEGA MOIEMU CIAGNIKOWI JAK DZISIAJ ORAŁEM TO MI SIE NAPED ROZŁACZAŁ I JAK WCISKAŁEM SPRZEGŁO TO CIAGNIK STAWAL DOPIERO JAK WYŁACZYŁEM PÓL BIEGI I NAPED TO DOBRZE CHODZIŁ

 

Wyłącz Caps Lock

Edytowane przez MAT912
Opublikowano

czyli jak włączyłeś sprzęgło to ciągnik stawał??? czy jak wcisnełeś sprzegło to dopiero staną po wyłączeniu pół biegu??? :blink: ludzie, od czego są znaki interpunkcyjne.... :huh: napisz, jeszcze raz tą wypowiedz tak aby to miało ręce i nogi.... bo po takim poscie to jest jeden bełkot...

ale podejrzewam, że pewno chodzi tobie o tą mikropompkę co jest w szkrzyni...a wom pod obciążeniem chodzi??

Opublikowano

Kolego tylekroć było to maglowane na forum że wystarczy poczytać o wzmacniaczu inaczej o żółwiu jeszcze inaczej zającu a kto inny nazwie to półbiegiem.

A żeby nie pisać na pusto do wymiany mikro pompka układu wzmacniacza momentu obrotowego plus naprawa samego wzmacniacza. Warto przejrzeć przystawkę od przedniego napędu oraz WOM. Może po prostu brak oleju lub brudny filtr.

Jak to zrobić i sprawdzić nie pytaj na forum było.

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich

Sprawa wygląda tak po przełożeniu z zająca na żółwie ciągnik ledwo jedzie i coś jak by gwizda, ale dzieje się tak tylko w pracy w polu po obciążeniem. Jak jadę samym ciągnikiem na pusto lub z małym obciążeniem jest wszystko dobrze i nic się nie dzieje. Proszę o pomoc odnośnie naprawy nie chodzi mi o zespawanie.

Tematy połączone

Edytowane przez danielhaker
Dublowanie tematów. Połączone
Opublikowano

Sa 2 wyjscia albo lekko podciagnac taśme moze sie wytarła i nie trzyma miałem tak 9245 tasma była lekko naderwana ale chodził ,dopiero po czasie jak przepuszczał cisnienie na tulei to sie slizgał i nie było wyjscia trzeba było robic ,mozna tez zaspawac i jezdzic bez reduktora

Opublikowano

Mam pytanie do znawców tematu gdzie najlepiej zaspawać wzmacniacz by gdy będę chciał go reanimować koszta były jak najmniejsze?Satelity zablokować(zaspawać)?Trzeba coś wyrzucić np.tarczki?I czy trzeba coś zaślepić w układzie hydraulicznym?Ciągnik jest rozebrany i chyba wole go zaspawać niż prawić bo ciągnik pracuje głównie z turem,i wzmacniacza praktycznie nie używałem.Najlepiej by ktoś opisał krok po kroku tą "operacje". Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano

Skoro masz rozebrany to zrób półbiegi w końcu to nie majątek. Też mam ciagnik z ładowaczem i jeżdżę prawie wyłacznie na reduktorze bo wtedy biegi łagodniej wchodza.

Opublikowano

Ja ich użyłem pare razy w ciągu 4 lat,a jakość części dostępnych w okolicznych sklepach pozostawia wiele do życzenia.Z tąd ten pomysł. Czy jak zaspawam satelity z koszem będzie ok?Czy jeżeli wyrzuce tarczki z całą zawartością bębna kompletnego chodzi mi o te sprężynki nie będzie to w niczym przeszkadzało?Duża część tych sprężynek jest popękana

Opublikowano

Wrócę do tematu wzmacniacza w zetorze 8045. Zółw/zając działał bezproblemowo do czasu az wymieniłem pompę podnosnika (padła- nie chciał podnosić). Wymieniona na hylmet większa wydajość- bo tylko taka była akurat w sklepie (26l). 

Po wymianie nie działał zając- traktor cały czas na żółwiu. Podczas orania jakoś załapał i zółw/zając pracował bez problemu tego dnia . Niestety kolejnego dnia znowu na żółwiu tylko. 

Nie wiem co jest, pompa podnośnika niby nie ma nic wspólnego z żólwiem, filtry hydrauliki wymienione na wiosnę, oleju max poziom. jakieś pomysły co z tym zrobić?

Opublikowano

Ale pompa podnośnika to odzielny obieg. 

Pomierz ile daje mikro ciśnienia na dekiel rozdzielacza.. W mieście czujnika w deklu daj zegar... Powinno być około 12bar... 

Na rozgrzanym oczywiście oleju 

Opublikowano
18 godzin temu, Bogdan_ja napisał:

Ale pompa podnośnika to odzielny obieg. 

Pomierz ile daje mikro ciśnienia na dekiel rozdzielacza.. W mieście czujnika w deklu daj zegar... Powinno być około 12bar... 

Na rozgrzanym oczywiście oleju 

a które to dokładnie miejsce ?

 

Opublikowano

Witam mam prośbę do forumowiczów proszę o pomoc w znalezieniu problemu. Posiadam zetora 8045 zetor sprowadzony z zagranicy. Problem polega na tym, że ciągnik na żółwiu jedzie lekko poniżej 20km/h według wskazań obrotomierza w samochodzie a po załączeniu zająca (wzmaczniacza momentu) ciągnik momentalnie przyszpiesza ale tylko o kilka km/h i jedzie lekko ponad 20 km/h. Gdzie szukać i jak zdiagnozować problem.

Opublikowano

Opony standard (18.4r34), silnik 2200 obr/min

Skrzynia 25 (standardowa)

wzmacniacz

wył (zając) / wł (żółw)

1 I 2,45 / 1,83 km/h

2 I 3,87 / 2,89 km/h

3 I 6,14 / 4,59 km/h

4 I 8,74 / 6,57 km/h

1 II 7,15 / 5,35 km/h

2 II 11,28 / 8,43 km/h

3 II 17,91 / 13,42 km/h

4 II 25,50 / 19,07 km/h

- tył

1 R 3,35/ 2,50 km/h

2 R 5,29 / 3,95 km/h

3 R 8,40 / 6,28 km/h

4 R 11,96 / 8,94 km/h

Skrzynia 35 (szybka)

wzmacniacz wył (zając)

1 I 3,14 km/h

2 I 5,03 km/h

3 I 8,00 km/h

4 I 12,00 km/h

1 II 10,00 km/h

2 II 16,00 km/h

3 II 25,51 km/h 

4 II 36,00 km/h

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v