aprochota

akpil km 180

Polecane posty

aprochota    328
witam mam zamiar kupić nowy pług. raczej będzie to akpil km 180. a może w podobnej cenie ktoś coś poradzi innego może lepszego? z tego co się orientuję to na polskie pługi to akpil chyba najlepszy. i czy warto brać Vario i ile trzeba dopłacić do vario ktoś ostatnio kupował podpowie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniekc360    122

O  cenę to dystrybutora się najlepiej pytać. Vario bardzo jest przydatne, szczególnie jak ktoś ma lekkie i ciężkie gleby, raz można wąsko orać, a raz szeroko. Koło słupów czy miedzy też jest łatwiej wyorać. Wadą Vario jest jednak większa masa pługa, więcej punktów smarowania i po ileś tam latach robią się takie luzy, że ciężko od miedzy dobrze wyorać, czego nie ma na zwykłym pługu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105

Ja mam steeno h125 Vario. Vario jest spoko tylko każde przestawienie szerokości orki wymusza ponowne ustawienie szerokości pierwszej skiby

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuna9977    71

Chciałem też kupować nowego akpila km180 koniec końców kupiłem używanego kvernelanda i jestem bardzo zadowolony.  Dwa lata temu za Vario 13 tyś więcej 

Edytowano przez kuna9977

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ma123    28

Znajomy ma akpila km180 troch nim osobiście oralem no powiem tak z polskich pługów to chyba faktycznie najlepszy ale idą dosyć cieżko względem pottingerów które też pożyczałem od kolegi akpil zabiera 180cm a potinger 230 i lepiej z nim szedł niż z akpilami ciągnik to massey ferguson 120km ale wiadomo za makre się płaci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ma123    28

Gleba dosyć ciężka bo gliniasta sam jestem w szoku ze dal rade uciągnąć miałem też właśnie kupować nowe akpile i zrezygnowałem i szukam używanych zagraniczny później podejrzewam że będzie duża różnica w spalaniu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ma123    28
14 godzin temu, michalek404040 napisał:

120 koni i plug zabieral 230cm ? To chyba na klasie 6b

Na dowód masz tu film jak bierze całą skibę za koło ciagnika który ma 2.5 w kołach 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8545
6 minut temu, michalek404040 napisał:

Ale ten plug nie bierze 230 na skibe

Bo nie musi, wystarczy że 200 bierze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ma123    28

Dobra faktycznie mój błąd kolega kogo mnie źle poinformować bierze 4x54 co  daje maksymalnie 216 cm według mnie to i tak jest dobrze z tym ciągnikiem 

Screenshot_20230713-183835_Chrome.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aprochota    328

a jakie dokładnie byście polecili? standard bavaria czy scandinawia? te ostatnie to bardzo długie są. a te bavaria to niewiem jak to wygląda. w necie jakoś niewidac tego nigdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez MICH4Ł
      Witam. Posiadam pług Kuhn i ma problem z obracaniem. Liniuje i nie chce obrócić musze 2 raz hydrauliką ruszyć żeby obrócił. Gdzie szukać przyczyny, może ktoś się spotkał z takim czymś? Z góry dzięki za odpowiedź
    • Przez Przemek15
      Czy może mi ktoś wyjaśnić parę rzeczy z tym związanych, bo miałem przyjemność orać, ale nie miałem przyjemności ustawiać pługa. Coś nie coś o tym wiem, ale różne źródła różnie podają o różnych regulacjach. Do czego właściwie służy i czym jest regulacja szerokości pierwszej skiby? W Agromechanice napisali, że dostosowuje się ją do rozstawu tylnych kół ciągnika. W RPT piszą, że: "...regulacji pirwszej skiby dokonujemy w drugim przejeździe. Pierwszy korpus powinien nieco nadkładać, aby wyrównać powierzchnię z poprzednim przejazdem". Piszą też, że ma to związek ze ściaganiem pługa, albo, że ma to wpływ na równomierną szerokość pozostałych skib. W starszych pługach zagonowych ramowych zawieszanych mamy w stojaku oś wykorbioną, która podobno służy do regulacji właśnie pierwszej skiby a zarazem punktu pociągowego (w obracalnych jednobelkowych te ustawienia dokonuje się razem lub oddzielnie śrubą rzymską albo siłownikiem). Ale przecież za pomocą tej os wykorbionej za pomocą korbki nie zmieniamy w rzeczywistości szerokości tylko pierszej skiby, ale wszystkich jednocześnie zmieniając przy tym jakby kąt natarcia lemiszy. I inne źródłą podają, że zmiana tej szerokości powinna być następstwem zmiany głebokości orki tak, aby był zachowany jednakowy stosunek szer. do gł. korpusu. Im głebiej tym szerzej i na odwrót. Na zimę znowu lepiej zostawić glebę w ostrej skibie (wysztorcowaną), czyli głęboko i wąsko. Zupełnie innym zagadnieniem jest regulacja szerokości roboczej pługa, która w starszych pługach nie występuje. Może być mech. skokowa albo hydrauliczna płynna i co ciekawe zmiana tej szerokości nie zmienia kąta natarcia lemiesza. Bodajże chodzi o zasadę czworoboku przegubowego. Jeszcze innym zagadnieniem jest zmiana szerokości orki poprzez odejmowanie i dokładanie korpusów. Belka w takim przypadku musi mieć budowę kołnierzową, czy jak kto woli teleskopową, aby po odjęciu od tyłu korpusu nie wystawałą "pusta" belka. W Agromechanice jeszcze bardziej motają, bo piszą, że ustawia się szerokość orki przy pomcy dwóch regulacjI
      -poprzecznej, czyli ustawienia szer. pierszej skiby
      -podłużnej, czyli ustawienia pługa po takim kątem, aby uzyskać nominalną szerokość pługa i optymalny nacisk płozu na ściankę bruzdową
      Po pierwsze jak może być coś takiego jak podłużna reg. szer. orki? A potem piszą, że pożadana jest też możliwość regulacji szerokości orki. To już mamy jakieś trzy regulacje szerokści orki. I jak tu się nie zgubić?
      I jak to jest jest z tą regulacją głębokości w nowszych pługach obracalnych? Bo piszą, że ustawiamy za pomocą kółka kopiującego, a to jakaś bzdura, bo obecnie stosuje się regulację siłową a nie kółko, chyba, że pług przyczepiany, ale te zostawmy, bo jeszcze większy mętlik będzie. Regulacja siłowa czy pozyzycyjna wyklucza kółko kopiujące na pewno, a jak ktoś chce pracować za pomocą regulacji kopiującej (kółka) to musi ustawić podnośnik na dociążąnie (regulację ciśnieniową), czyli podnoszenie pod mocno zmniejszonym ciśnieniem tak aby nie dało rady podnieść pługa od ziemi (wiadomo wtedy tracimy dociążanie tylnej osi masą pługa). Jeszcze inną regulacją jest w nowszych pługach przesuwanie wzdłużne pługa tak, aby wychylić pierwszy koprus poza rozstaw kół ciągnika i wtedy obydwa koła jadą po caliźnia. Co to daje tylko praktycznie? O poziomowaniu nie wspominam, bo jest dla mnie zrozumiałe, ale prosiłbyłbym Was o jakieś uporządkowanie tego, ewentualne poprawienie i wyjaśnienie co kiedy w jakich pługach (z wyjątkiem przyczepianych) i w jaki sposób oraz po co. Chodzi mnie głównie o pługi zawieszane zagonowe (starego typu bez reg. szer. rob.) oraz jednobelkowe obracalne zawieszane.
    • Przez koks85
      Panowie który z tych? 4 zagonowa. 
      Unia tur 
      Agromasz pj4
      Akpil mix 40
      Którys można powiedzieć, że bardziej się wyróżnia na plus? 
       
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie jaki pług byłby najlepszy do ciągnika mtz 892.2? (Trochę gliny,torfu i piachu)
      PS.Tylko nie ażurowy
    • Przez dawidosos11
      Witam serdecznie czy ma ktoś na sprzedaż trzymanie wieży do pługu huard470 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj