Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam, od dłuższego czasu mam problem z silnikiem w massey ferguson 225. mianowicie chodzi o odgłosy stukania i chodzenie na 2 cylindry, nierówno. złożyłem silnik od nowa, z nowych częsci, a problem został. co moze byc nie tak? pozdrawiam.
Opublikowano
2 godziny temu, Grze3orz1976 napisał:

 silnik od nowa, z nowych częsci, a problem został. co moze byc nie tak? pozdrawiam.

Problem jest ewidentnie w mechaniku. Jakis ciul na pałe remontowal byle robic a nie naprawic.

Opublikowano
3 godziny temu, Grze3orz1976 napisał:

witam, od dłuższego czasu mam problem z silnikiem w massey ferguson 225. mianowicie chodzi o odgłosy stukania i chodzenie na 2 cylindry, nierówno. złożyłem silnik od nowa, z nowych częsci, a problem został. co moze byc nie tak? pozdrawiam.

A wymieniłeś wał i panewki ? Oraz osiowałeś blok ?

Wiekszosc tych silnikow potrzebuje osiowania bloku.

Opublikowano

No niestety osiowanie to podstawa. Co do wymiany wału to różnie mówią, jedni, że można zrobić szlif a inni, że w tych silnikach nie warto szlifować wału bo jest osłabiony i może się złamać.

Opublikowano

W tych silnikach szlifuje sie wał tylko z glupoty lub niewiedzy jak również zaklada sie najtanszy wał. Ogolnie silnik mf to ciezki temat jezeli chodzi o naprawy. W mojej okolicy ciezko znaleźć chetnego do naprawy t25 i mf. 

 

Opublikowano

W domowym garażu to papudroki mogą od komarka silnik robić a nie traktora. I miało wyjść taniej a wyjdzie dwa razy drożej jak ktoś chce bardzo zaoszczędzić. Zawieź ten silnik do porządnego zakładu to będzie normalnie pracować.

  • Like 1
Opublikowano

Mamy bratu  robil zakład naprawczy z kalinowic kolo zamoscia i spierniczyli. Na razie chlopak nie wypowiedzial sie co konkretnie robił w silniku wiec nie wiemy. 

To ze stuka moze byc tez głowica 

Opublikowano

Kumplowi w fendt 600 serii silnik robił renomowany zakład i po czasie wał pękł tak że tego. Ten perkins to nie prom kosmiczny ale fakt wiedzy i doświadczenia trzeba mieć więcej niż do siuntki. Choćby po to by teraz go osłuchać i może dojść co jest nie tak.

Opublikowano

blok jest nowy osiowany, wal również nowy, korbowody nowe, składane w fachowym zakładzie (szlifierni) wtryski nowe, rozrząd, wałek rozrzadu, głowica także. ze starego silnika zostało tylko sprzęgło i miska. składała to osoba co już nie jeden silnik naprawiam i ciagniki chodzą dobrze


stał w fachowym zakładzie 2tyg ktory naprawia wszystkie ciagniki i nie wiedział co ma zrobić, nic nie poradził

Opublikowano

Trzeba wszystko po kolei zweryfikować . Na początek trzeba ocenić który cylinder nie pracuje prawidłowo , przy jakich obrotach się to dzieje , jaka jest barwa spalin . Następnie szukać " dziury w całym " zmierzyć kompresję , sprawdzić luz zaworowy , sprawdzić wtryskiwacze ( końcówki i korpus ) przewód wysokiego ciśnienia , pompkę zasilającą i wszystko co jest  z tym związane ( przewody zasilające , świecę płomieniową itd).

Opublikowano
26 minut temu, andrzej78 napisał:

Trzeba wszystko po kolei zweryfikować . Na początek trzeba ocenić który cylinder nie pracuje prawidłowo , przy jakich obrotach się to dzieje , jaka jest barwa spalin . Następnie szukać " dziury w całym " zmierzyć kompresję , sprawdzić luz zaworowy , sprawdzić wtryskiwacze ( końcówki i korpus ) przewód wysokiego ciśnienia , pompkę zasilającą i wszystko co jest  z tym związane ( przewody zasilające , świecę płomieniową itd).

Mądre słowa. I od tego zacznij, przyczyna jest prawie napewno w tym co napisał Andrzej78

Opublikowano

Ja bym zaczął od luzowania przewodów wtrychowych na chodzącym silniku. 

Stukanie mocne i ciągle?

Mechanik głowicę chciał zdejmować? 

 

Jest tak od początku po remoncie?

Uruchamiany samodzielnie, czy pierwsze odpalenie robiła firma?

Opublikowano

Właśnie - tyle wiadomo ,że silnik stuka i pracuje na 2 cylindry , poza tym szczegóły bliżej nie znane .. Obraną taktykę wymiany wszystkiego po kolei bez dokładnej weryfikacji i znalezienia przyczyny  nie uznałbym za słuszna drogę , raczej za "wyrzucanie kasy w błoto".

  • Like 1
Opublikowano

W ciemno pewnie ciężko oszacować. Zależy co sie zatarło i jak mocno. Na panewce, czy tuleje. Co jeszcze trzeba zrobić, czy ma być to remont na wiele lat, czy to ratowanie możliwie małym kosztem.

  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v