Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy po regeneracji wtryskiwaczy ( bez pompy) wali mi do kolektora wydechowego, kolanka i tlumika czarna smolista maź.Albo to przypadek ze akurat po regeneracji.  Silnik malo pracowal w zime i wtedy tez byly robione wtryski. Zalany swiezym olejem i raczej go nie ubywa poki co. Podsylam pare zdjec. Sklanialbym sie ze to olej - tylko dlaczego taki smolisty jak jest swiezy i na bagnecie ledwo go odroznic ale w sumie nie wiem jak wyglada niedopalona ropa. Kontrolka cisnienia oleju nie swieci sie. Rozbierac kolektor glowice i czyscic? Jak temu zapobiec? Aha... Dymi normalnie przezroczysto a jak dostanie w pi*de to na chwile zakopci na szaro/bialo ( bez niebieskiego). 

IMG_20230514_142958.jpg

IMG_20230514_142912.jpg

IMG_20230514_142843.jpg

IMG_20230514_142822.jpg

IMG_20230514_142827.jpg

Opublikowano

Olej czemu smolisty? a no jaki ma być jak w kolektorze, kolanku, tłumiku jest czarna sadza, taki objaw to typowy dla pękniętych, zapieczonych pierścieni, ewentualnie dużych luzów na prowadnicach zaworów, zresztą wyrąbanego już silnika, pod dużym obciążeniem nie będzie wycieków bo to spali, ale pyrkotanie lub lżejsza praca i wycieki dalej będą.  Taki objaw pojawia się w dwóch przypadkach, jak silnik potrzebuje już remontu i świeżo po remoncie na początku  docierania.

Opublikowano (edytowane)

no nic czeka mnie rozbieranie.  zdejme kolektor i zobacze co tam sie dzieje. sklaniam sie do oddania pompiarzowi pompa+wtryski. W drugiej kolejnosci pierscienie - bede monitorowal poziom oleju bo jak narazie nie jest niepokojacy. Póki co brak funduszy na kapitalke silnika.

 

pewnie glupie pytanie i sam tego nie bede robil ale jestem ciekawy - te pierscienie da sie wymienic bez wiekszego rozbierania silnika/wyjmowania tłoka ? Jakoś od góry po zdjęciu głowic?

Edytowane przez Celownik07
Opublikowano

Musisz odkręcić miskę i stopy korbowodów zdjąć głowice i tłoki w góre ale ja obstawiam pompę na 90 procent bo sam najpierw zrobiłem same wtryski i miałem identycznie zrobiłem pompę i spokój najgorzej zarzyguje się na wolnych obrotach na wyższych się wypala 

Opublikowano (edytowane)

ta pompa chodzi za mna od ponad roku zeby ja zrobic - ciagnik zamula, ale polecono mi najpierw zrobic wtryski wiec tak zrobilem i chyba trafilem na slabego mechanika bo znaki na koncowkach i obudowie wtrysku nie pokrywaja sie w 100% (2-3mm przesuniecia). Stwierdzilem co ja sie znam i tak je zamontowalem. Oddam całość do innego pompiarza.

Edytowane przez Celownik07
Opublikowano (edytowane)
36 minut temu, Celownik07 napisał:

no nic czeka mnie rozbieranie.  zdejme kolektor i zobacze co tam sie dzieje. sklaniam sie do oddania pompiarzowi pompa+wtryski. W drugiej kolejnosci pierscienie - bede monitorowal poziom oleju bo jak narazie nie jest niepokojacy. Póki co brak funduszy na kapitalke silnika.

 

pewnie glupie pytanie i sam tego nie bede robil ale jestem ciekawy - te pierscienie da sie wymienic bez wiekszego rozbierania silnika/wyjmowania tłoka ? Jakoś od góry po zdjęciu głowic?

Jak nie masz na razie funduszy to za pierścienie się nie bierz i nie rozbieraj niepotrzebnie, jak silnik jest wiekowy po ostatnim remoncie, to sama wymiana pierścieni nic nie da tylko trzeba wymienić całe komplety, zrobić głowice, robota praktycznie taka sama tyle że trzeba wyjąć dodatkowo tuleje, tak więc wszelka rozbiórka takiego silnika wiąże się z przygotowaniem na grubszy remont. Wtryski i pompę można sprawdzić na początek, bo i tak przy większym remoncie trzeba by to zrobić, no mógł źle ustawić, czasem ktoś się nie zna i  założy nowe końcówki, zwłaszcza te tanie, a one już są do wywalenia, bo nie rozpylają już od początku,  jednak mało prawdopodobne żeby aż tak dawały w kolektor, prędzej olej by rozrzedzał i go przybywało.

Edytowane przez Desperado
Opublikowano
24 minuty temu, Desperado napisał:

 jednak mało prawdopodobne żeby aż tak dawały w kolektor, prędzej olej by rozrzedzał i go przybywało.

hmm.. no ale po poziomie oleju nie widac ubytków- chyba ze to dopiero poczatek. Olej zalewałem z 2 miesiace temu i cały czas jest w połowie nacięć na bagnecie - to akurat kontroluję za każdym razem przed odpaleniem. Dym z tłumika tez nie wydaje sie podejrzany.

Może to olej z filtra powietrza? Ostatnio dolewalem ale do tego wyżłobienia miski - wiec tak jak powinno byc.

Opublikowano

Trudno mi tak na odległość stawiać diagnozę, objawy jak dla mnie są na to co napisałem, tylko bym dotknął to bym wiedział co to jest, zacznij od wtrysków i pompy jeszcze raz u dobrego ustawiacza, jeżeli dalej będzie to samo, to diagnoza jest prosta remont silnika.

Opublikowano

tak zrobie. najbardziej leje z 3 i 4 glowicy (1 foto) z tego co pamietam to wlasnie 2 wtryski mechanik zrobil nowe koncówki a 2 tylko przeczyscil bo twierdzł ze byly dobre. nie pamietam gdzie wlozylem te "nowe" ale jak rozbiore i sie okaze ze siedza w 3 i 4 głowicy to sprawa bedzie jaśniejsza.

Opublikowano

Tak będzie trochę głośno i spaliny bedą lecieć na przewody wtryskowe i tyle ale zobaczysz to samo będzie ciekła niespalone ropa po ściankach. wtryski mogą też lać bo niewłaściwie wystają z głowicy oryginalnie uszczelniają się na stożku bez podkładek choć ja sam zakładałem miedziane.

Opublikowano (edytowane)
16 minut temu, Grab12 napisał:

Tak będzie trochę głośno i spaliny bedą lecieć na przewody wtryskowe i tyle ale zobaczysz to samo będzie ciekła niespalone ropa po ściankach. wtryski mogą też lać bo niewłaściwie wystają z głowicy oryginalnie uszczelniają się na stożku bez podkładek choć ja sam zakładałem miedziane.

Między wtryskiwaczem a głowicą zawsze była stosowana podkładka miedziana, to nie ten rodzaj stożka jak w hydraulice czy w instalacji wysokiego ciśnienia paliwa  by zachować szczelność bez niej.

Warto sprawdzić czy aby przez przypadek nie ma tam dwóch podkładek bo i z takim przypadkiem nie raz się spotkałem.

Edytowane przez Pigmei
Opublikowano

Z tą podkładką nie byłbym taki pewny ani w katalogu ani w instrukcji napraw nigdzie nie jest napisane o podkładkach czy w Zetorze czy w c360, czyste gniazdo i nakrętka wtryskiwacza wystarczy do szczelności.

Opublikowano

nie smarujecie gniazd jakism smarem miedzianym? u mnie wczesniej widziałem po demontażu ze 2wtryskiwacze mialy te podkładki (z tym ze nie miedziene a aluminiowe) a dwa nie miały. Patrze katalog czesci i tez nie widze tej podkładki nigdzie. moze faktycznie wypadaloby je wyjac i zobaczyc- duzo pracy przy tym nie ma bo na wierzchu wszystko.

Opublikowano

W 360 i pochodnych nie ma podkładek pod wtryskiwaczami. Jak nie idzie doszczelnić to trzeba tuleję w głowicy wymieniać i kołpak wtryskiwacza, ewentualnie spróbować kołpak dotrzeć.

  • Thanks 2
Opublikowano

Co ty pieprzysz, w każdym ciągniku to było od zawsze, nawet zakłady naprawcze typu Słupsk zakładały podkładki miedziane i jest nadal zakłdane, w katalogu nie ma fakt, ale podkładka praktycznie nie ma żadnego wpływu na pracę silnika, zaraz ktoś napisze że ciśnienie w oponach za niskie od strony tłumika i wali paliwem w kolektor.   xD

Opublikowano

Głębokość osadzenia wtryskiwacza nie ma znaczenia? To po co w instrukcjach serwisowych silników wymiary wystawania końcówki z głowicy podaje się do setnych części milimetra?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v