roti

MF 255 - Drugi stopień sprzęgła nie działa

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
roti    0

Mój pierwszy post na forum, wiec witam wszystkich.

Mój ojciec kupił ok. miesiąca temu używany ciągnik MF 255, który według przedawcy  miał być w 100% sprawny.

Niestety przy zakupie nie sprawdził jak działa napęd WOM (nie znał ciągnika, więc nawet nie wiedział gdzie się co włącza). Teraz podczas pracy okazuję się, ze jest problem z załączeniem WOM - czuć zgrzytanie zębatki, tak jakby w ogóle nie działał drugi stopień sprzęgła. Pod ciągnikiem, gdzie jest otwór rewizyjny (okazuję się, że brak klapki zabezpieczającej), według instrukcji na śrubach powinno być ok. 2mm prześwitu. U mnie jest ponad centymetr.

Czy po tym zdjęciu, są koledzy w stanie pomóc, czy wystarczy podkręcić te śruby, czy niestety sprzęgło jest do wymiany i trzeba rozpoławiać ciągnik :(

20230502_113815.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slavo666    0

Podkręć sruby. Sprawdź luz na pedale sprzegla. Te ciągniki nie mają synchronizatorów więc minimalne zgrzytanie jest dopuszczalne. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawin698    7

Ustaw od dołu luz na 3 śrubkach na 2 mm. Jak nie pomoże możesz zmniejszyć do 1,5 mm i sprawdzić czy jest różnica. Na pedale ustawiasz tylko luz 1 stopnia czyli biegów. Jak wysprzęglasz bieg to czujesz jak wciskając dalej pedał wysprzęgla 2 stopień? W tych ciągnikach jest to wyraźniej odczuwalne niż np. w C360.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roti    0
Napisano (edytowany)

Czyli w tym miejscu, na tych trzech śrubach, bez wciskania sprzęgła mam mieć 2mm? Czy ten luz, który mam teraz może być spowodowany tym, ze tarcza się skleiła?

Teraz wciskając pedał do końca, te śruby zbliżają się ale nie dotykają tych metalowych padów.

 

20230502_113815.jpg

Edytowano przez roti

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawin698    7

Ustaw luz na prawidłowy i sprawdź czy wysprzęgla. Możesz sprawdzić przeniesienie napędu trochę od tyłu, pod warunkiem zachowania oczywiście zdrowego rozsądku i minimum bezpieczeństwa, czyli: 

1. Na zgaszonym silniku pokręcajac z tyłu  wałkiem WOM załącz dzwignią mechanizm WOMu.

2. Podczep np. kosiarkę, wałek przekaźnika mocy pamiętaj podpinać na unieruchomionym silniku i w trawę - dowiesz sie czy sprzęgło wytrzymuje. No i pod obciążeniem możesz sprawdzić czy wciskając pedał sprzęgła kosiarka będzie zwalniać.

3. Jeśli pod obciążeniem sprzęgło będzie się ślizgać i nie przeniesie momentu na wałek to i tak wymiana tarczy...

Na zgrzytanie przy włączaniu WOMu ma też wpływ stan wodzika na dźwigni załączającej wałek...

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roti    0

Niestety, nie jestem tego w stanie wyregulować przez ten otwór od dołu ciągnika. Podejście jest tylko do płaskiego klucza a ten już zaczął się ślizgać na łbie śruby :(

Trzeba będzie rozpoławiać ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pemikan    0

U mnie tata już z 20lat żeby włączyć 2gi stopień gasi ciągnik i dopiero

wtedy przełącza tą wajchę bo na zapalonym nie chce wskoczyć,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez huard
      Witam panowie chciałem się dowiedzieć czy ktoś zwiększał moc w MF 5460 posiadam takiego z 2008rok oryginał ma 115 chciałbym zwiększyć na 125 czy się da? Jakie koszty, i czy trzeba w nim wyciągać pompę?
    • Przez center
      Witam wszystkich mam problem związany z wyciekiem oleju z prawej zwolnicy z mojego MF255, po pracy gdy został umyty i stał w garażu olej wyciekł ze zwolnicy na świeżutko umytą felgę trudno powiedzieć czy jest to między uszczelką czy na wałku trudno tam teraz zajrzeć dokładnie. Ale chcę się spytać czy to ktoś rozbierał może? jest to bardzo skomplikowane żeby wymienić same uszczelniacze? pozdrawiam
    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj