Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam.

Ciągnik po przerwie zimowej. Stał na luzie, lewarek na boki chodzi. Ale biegi żadne nie wchodzą. Ani na zgaszonym silniku ani na włączonym. 

Po zdemontowaniu lewarka widać, że tam wszystko jest równo (załączam zdjęcie) ale nie da sie nawet śrubokrętem nic przesunąć.

Do tej pory wszystko działało poza tym, że ciężko było przełączyć na górne biegi oraz z nich wrócić.

Proszę o pomoc.

G.

20230318_150440.jpg

Opublikowano (edytowane)

Zdejmij pokrywę i zalej wodziki ropą czy jakimś innym WD. Pewnie się zapiekły 

Edytowane przez TomaszStach
Literówka
Opublikowano

10 lat temu wymieniałem. Od tego czasu ciapek używany sporadycznie. Maks kilka-kilkanaście godzin na sezon, a w niektóre lata w ogóle. Nie mam co zrobić z 27 litrami oleju, nie widzę sensu. Na bagnecie wygląda czysto. Na 100% nie ma tam nic poza olejem przekładniowym.

Opublikowano

O ile to był olej przekładniowy ,a nie mieszanina oleju luxo-podobnego . Ponadto po dziesięciu latach w skrzyni mogła  wytrącić się woda z powietrza ,ponadto  gdyby olej był dobrej jakości to nie powstała by korozją. Warto byłoby sprawdzić jak wygląda środek skrzyni ,a jeżeli trzeba, wymyć skrzynię i wymienić olej , bo wkrótce może się okazać, że cały środek do wymiany.

  • Like 1
Opublikowano

Znalazłem w zapiskach że wymieniałem w 2011 najwyraźniej na Hipol 6. Popsikałem teraz te wodziki WD40 ale nadal nic nie drgnie, nawet jak śrubokrętem próbuję podważać, żaden z trzech się nie chce ruszyć. A może zdjąć całą górną pokrywę i tam coś próbować?

  • Like 1
Opublikowano

Pokrywa zdjęta, załączam zdjęcie. To co wydawało się rdzą na wodzikach chyba nią nie jest. Po przetarciu na sucho wacikiem ładnie schodzi. 

Tak czy siak popsikałem wd40 po wszystkim, postukałem nieco i nic.  Jakieś sugestie? Coś wynika z tych zdjęć? :). 

20230321_132047.jpg

20230321_134656.jpg

Opublikowano

Chcę dodać, że koła zębate też w żadną stronę nie dają się ruszyć. I mam wrażenie że nie da się przepchać ciągnika.

Opublikowano
1 godzinę temu, gege napisał:

olej spuszczony, ale na dole jakis szlam, jak to rozpuścić?

Kup najtańszy rozpuszczalnik uniwersalny, pędzel, ropownica i szorujesz. Możesz rozpuszczalnik użyć kilka razy do mycia i kup olej chociaż orlenowski, a nie jakieś badziewie z prywatnych firm. 

  • Like 1
Opublikowano

Z tego co było napisane wcześniej, ciągnik był odpalany  ,zatem nie ma innej możliwości , na to , że obracają się wałki sprzęgłowe , przedni wałek WOM ,oraz wałek pośredni ( dolny). Dlatego już niewiele pozostaje elementów ruchomych w skrzyni ,które mogłyby " blokować jazdę". Dlatego proponuję rozruszać wodzik reduktora ( przesuwka pośrodku) ,ewentualnie okręcić zabezpieczenie widełek  reduktora i tym sposobem sprawdzić czy da się przesunąć do tyłu widełki z kołem reduktora lub czy będzie można przesunąć sam wałek  przesuwki. W przypadku gdyby był zapieczony kołek blokujący biegi - nie będzie można włączyć żadnego biegu ( nie da się przesunąć wodzika ) ale w obecnym układzie kołek blokujący nie blokuje przesuwki reduktora i dlatego od tego trzeba zacząć.

Opublikowano

Coś takiego się dzieje jak stosuje się oleje prywatnych firm, kupujesz olej w sklepie, nie patrzysz na producenta tylko na cenę. Prywaciarze skupują przepracowane oleje, filtrują i zamiast uszlachetniaczy dolewają olej roślinny, a olej roślinny szybko się starzeje i jełczeje robiąc brązowy  , a później ten syf wręcz kamienieje. Gdyby olej był wymieniany najdłużej co pół roku coś takiego nie powinno się dziać. Podobnie dzieje się z ekodislem, po jakimś czasie wytrąca się brązowy nalot, a później brązowa maź na dnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szymi198710
      Witam, mam problem z same Explorer 80 pierwszej serii. Dziś kosiłem rotacyjna i otworzyła się z zatrzasku po czym przekaźnik się przyblokował... Wtedy przestała działać hydraulika. Podnośnik wspomaganie wyjście na tura... W ogóle nie słychać by pompa chodziła... Wie ktoś co.moglo się stać? Ciągnik rocznik 1986.
    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez felmag
      Witam.Jaki olej i ile do sprzęgła VTK-290 TD?




    • Przez lllllkl
      Witam właśnie robię remont sprzęgła i wymieniłem już dwa simeringi od strony pokrywy wału silnika i od strony skrzyni interesuje mnie wymiana uszczelniacza pomiędzy wałka sprzegła a wałka wom jak go się wymienia ? Wymienia się go bez ich zdejmowania czy trzeba zdjąć te wałki żeby wymienić ten simering mały. Noi jeszcze jedna sprawa mam luz na tym wałki i co muszę zrobić żeby go wyjąć wystarczy odkręcić tylko te 3 śrubki czy muszę coś rozpinać w skrzyni bardzo proszę o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v