Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jak się ma nośność na papierze do realnej? Patrząc na nośność opon do samochodów dostawczych zwykle nie przekracza 1000 kg, często słyszy się o przeładowanych busach ważących często ponad 11 ton rozłożonych na 6 kół, wychodzi dwukrotne przeciążenie opon a nie słyszy się żeby tę opony pękały. Ile w takim razie wytrzyma opona rolnicza 15.3 z nośnością według producenta 2000 kg?

Opublikowano

Nośność ustala się według norm. Wpływ ma też indeks prędkości, bo nośność jast wyznaczana dla tej prędkości.  

Jak mamy dwie opony o nośności 2000kg i jedna ma indeks odpowiadający prędkości 40km/h, a druga 30, to używając w tej samej przyczepie teoretycznie ta do 40 zniesie więcej. 

Czasami dla tej samej opony ( szczególnie ciągnikowych) jest podana większa obciążalność, jeśli będzie używana z mniejszą prędkością i określonym ciśnieniu 

Tu opona o nośności 2240kg/40km/h, a niżej tabela gdzie dla prędkości do 15km/h mamy 3t, albo   niższe ciężary dla prędkości powyżej indeksu (50 km/h)

 

https://www.hurtopony.pl/Taurus-16.9-R28-POINT8-id-374CAI039043MCL.html

 

 

Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, Reenault napisał:

Ile w takim razie wytrzyma opona rolnicza 15.3 z nośnością według producenta 2000 kg?

Nie za dużo, pożyczyłem od znajomego przyczepę polską, na tych balonówkach 15, to weszło na przyczepę 5t kukurydzy + masa przyczepy, 25km drogi było, ciągnik jechał 30-40km/h, to 2 opony pękły w drodze ... Jak opony do przyczepy rolniczej, to albo przerobić na 20 cali, albo na 19.5 lub 22.5 i jest święty spokój.

Edytowane przez Tomasz0611
Opublikowano (edytowane)

Na pewno zależy od opony, ale ja miałem w D47 11.5/80-15.3 dwie stare stomilki 12 płócienne i dwie jeszcze starsze stomilki 10 płócienne i i z przyczepą załadowaną nawet 7 tonami pszenicy jeździłem do 30km/h przez wiele lat i nic im się nie stało. Na pewno nośność była mocno przekroczona i trochę się o nie bałem więc nie jeździłem 40. Teraz mam Kabaty 14 płócienne i nawet przy 7 tonach to jest 500 kg poniżej limitu. Na 100% w tych wartościach nośności jest zastosowany jakiś współczynnik bezpieczeństwa więc ja bym się bardzo nie bał trochę przekroczyć tych wartości ale dwukrotnie więcej to jest przesada. 

Edytowane przez ZCBooster
Opublikowano (edytowane)

To już chyba jakieś trefne opony były, albo prędkość za duża na jakość drogi.

Do dużych ciężarów, opony z ciężarówki, to jak kolega pisze napewno lepsze rozwiązanie.

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano

Parę lat temu do D47 kupiłem opony 11.5/50-15,3 Kabat, jak przyczepa postoi to później strach jechać bo próbuje przeskoczyć ciągnik, coś czego na starych stomilowskich nigdy nie doświadczyłem a może to nowatorskie rozwiązanie, tzn. ogranicznik prędkości.

Opublikowano

Myślisz że tak buja bo nie jeżdżę za stodołę? 

"Bo to są opony do jeżdżenia, a nie stania 😉" - może coś w tym być, zbuduję kierat i podczepię przyczepę tylko co zamiast konia bo wiadomo - ślad węglowy i te sprawy

Opublikowano (edytowane)
52 minuty temu, akmaly napisał:

tylko co zamiast konia bo wiadomo - ślad węglowy i te sprawy

Jak nie konia, to kobyłki i na nich stawiać, żeby koła były w powietrzu.

A na poważnie -co raz gorsze opony robią.

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano
17 godzin temu, Reenault napisał:

Patrząc na nośność opon do samochodów dostawczych zwykle nie przekracza 1000 kg

super, tylko to jest nośność przy prędkości przykładowo 100km/h, więc przy rolniczym sprzęcie wytrzyma o wiele więcej

tu mam 16c i jakieś 1250kg nośności, przy 5t ładunku nawet się to nie ugina, mimo że opona o konstrukcji radialnej, w transporcie też pięknie się to turla
autosan_d46a_l_7ae23f28d6b90379d7dfddeca9f18162.jpg

Opublikowano
21 minut temu, bergman31 napisał:

Ceny opon są adekwatne do ich jakości.

Tylko w cenie nowej 15.3 kupisz nacinaną 22.5 która w przyczepie rolniczej będzie na wieki ... Nowa opona 15.3 kosztuje co najmniej 300zł, a ja rok temu do D-55 kupiłem nacinane 22.5 z felgami po 500zł sztuka, więc jeżeli 15.3 są już zniszczone to warto pomyśleć o przejściu na opony 19.5 lub 22.5 ;) 

Opublikowano (edytowane)

Ale masz felgę i praktycznie niezniszczalną oponę ;) U siebie miałem do wymiany 9.00/20 w D55, to jak zobaczyłem ceny tych opon, tak od razu padł wybór na koła z oponą 22.5 , w okolicy pełno firm transportowych, to opony możesz z pod płotu za darmo brać ;)

A takie 15.3 w przyczepach rolniczych, to w większości na dętce, to jeszcze trzeba doliczyć 60zł na dętkę, i jak dętkę przebijesz, to od razu flak, a bezdętkową załatasz kołkiem, dobijesz powietrzem z sprężarki w ciągniku i do domu spokojnie dojedziesz ;) 

Edytowane przez Tomasz0611
Opublikowano
1 godzinę temu, izydor6280 napisał:



tu mam 16c i jakieś 1250kg nośności, przy 5t ładunku nawet się to nie ugina, 

Ogólnikowo rzecz ujmując , nośność 1250 kg jest dla indeksu prędkości ok 160 km/h . Przy prędkości , 30-40 km/h opona taka spokojnie wytrzyma ok. 1800-2000 kg. Oczywiście nie bez znaczenia jest wartość ciśnienia w oponie i cała reszta. Przy prędkości niższej o 50% od maksymalnej  , nośność wzrasta o ok 30%, przy prędkości niższej o ok 70 -80% ,nośność wzrasta o ok. 50-60 %. Dlatego opony diagonalne z niskim indeksem prędkości ( 40 km/h ) nie " posiadają zapasu " nośności - chyba ,że użytkuje się takie przy prędkości 5-10 km/h.  W przyczepie D45 mam zamontowane opony   z przodu  10/75-15,3 , z tyłu 265/70R17,5. Po ok. 40 minutach jazdy z ładunkiem ( ponad 6 ton +przyczepa )  przednie opony były gorące przy temperaturze zewnętrznej +5 st. C. Oczywiście tylne opony nie nagrzały się , ( ich nośność to ponad 2,5 t przy 140 km/h).

Opublikowano
3 godziny temu, Tomasz0611 napisał:

TylkNowa opona 15.3 kosztuje co najmniej 300zł, a ja rok temu do D-55 kupiłem nacinane 22.5 z felgami po 500zł sztuka, więc jeżeli 15.3 są już zniszczone to warto pomyśleć o przejściu na opony 19.5 lub 22.5 ;) 

Ja ,za 800 zł kupiłem 4 koła 285/70R19,5, z bieżnikiem napędowym + 600 zł ( koszt przeróbki felg , zawory ,farba, montaż  ) , czyli łącznie 1400 zł., stare koła ( 825-20)  sprzedałem za 750 zł ,.

Opublikowano

''Tylko w cenie nowej 15.3 kupisz nacinaną 22.5 która w przyczepie rolniczej będzie na wieki ... Nowa opona 15.3 kosztuje co najmniej 300zł, a ja rok temu do D-55 kupiłem nacinane 22.5 z felgami po 500zł sztuka, więc jeżeli 15.3 są już zniszczone to warto pomyśleć o przejściu na opony 19.5 lub 22.5 ;)  '' na tych za 300zł to na pewno jeżdzić tylko za stodołą , na tych za 1000zł można i przed stodołą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Czy wiecie jak porównać opony zwykłe do niskoprofilowych na podstawie numeru np czemu będzie odpowiadał rozmiar 13.6R24
      w niskoprofilowych, albo 14,9R24
    • Przez Czarek525
      Witajcie. Planuję zakup nowych opon o rozmiarze 16,9R34 (420/85R34). Zastanawiam się nad takimi modelami : Alliance Agristar II, SEHA AGRO 10, Ascenso TDR 850 i ewentualnie BKT AGRIMAX RT855.
      Posiada ktoś takie opony ? Jak trzymają rozmiar ? Jak z samooczyszczaniem się z gliny i ziemi ?
      Jakie polecacie opony z niższej ewentualnie średniej półki cenowej ?
    • Przez Radek11111
      Witam, potrzebuje pomocy. Prowadzę firmę budowlaną, która zajmuje się również robotami ziemnymi. Do transportu urobku zakupiłem ciągnik new holland t7550 oraz przyczepę wywrotkę meiller kipper 18t ( potrzebuję wywrot na trzy strony z racji pracy na drogach). W przyczepie opony ciężarowe 385/60 r22,5 piasta 280mm. Wystarczy że jest trochę mokro albo miękko i ciągnik z przyczepą zakopuje się. Z jednej strony usłyszałem że przyczepa samochodowa za mało naciska na ciągnik ( z tym nie jestem w stanie nic zrobić ), z drugiej usłyszałem że problemem są opony ciężarowe. Moje pytanie jest takie czy da radę założyć oponę rolniczą do felgi ciężarowej i czy przy mojej feldze 11,75 szerokości da coś założenie opony rolniczej szerokości 400 czy może przy tej dmc przyczepy ta opona i tak jest za wąska ? Zastanawiam się jeszcze nad kupnem felg 22,5x14 i wtedy opona 500/60 ? Czy może ktoś miał taki problem i podpowie jak sobie z tym poradzić ? Z góry dziękuje za podpowiedzi. 
    • Przez Dawix321
      Cześć, czy ktoś w was może ma u siebie w ciągniku któryś z wymieninych opon: 
      - Kabak 
      - Ozka 
      - MRL 
      Zaoferowano mi takie do Zetora potrzebuje je w rozmiarze 16.9 R34 i zastanawiam się, na które się zdecydować. Może sami macie u siebie takie założone, lub ktoś z waszej rodziny czy znajomych i moglibyście krótko opisać czy warto na któreś z nich się zdecydować.  Dodam, że wszystkie są 14-sto płucienne. Pozdrawiam! 
    • Przez kuna9977
      Czy ktoś ma doświadczenie z tanimi oponami np. Oska, ascenso. Jaką tanią firmę byście polecili do KOMBAJNU za oske 2500 netto, petlas 2600  a np. używana trelleborg 1500-2000 tyś sztuka bieżnik mniej niż 50% jak uważacie lepiej kupić używaną markową czy tanią nową. Używek jeszcze nie byłem jechany oglądać więc też nie wiadomo jak wyglądają czy nie są popękane kupując nowe dołożę 1000-2000 za dwie. Petlas mam w rozrzutniku 3 rok i nic się nie dzieje 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v