Skocz do zawartości

Polityka okiem rolnika 2023


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może to i nie przystoi ale na zwarty kolektyw  PISokomuny który najgorszego idiote i zlodzieja będzie bronił owacją na stojąco, innej reakcji cięzko się spodziewać.

  • Thanks 1
Opublikowano
1 godzinę temu, alfa napisał:

Kogo nie było stac to nie było ale nie którzy kupowali.  Czemu nie było wcześniej jakichkolwiek projektów nowego poloneza czy tp.  caro plus I atu plus to były te nowe polonezy co miały zwojować świat tyle że większość wybierała wtedy opel Astra espero lanosy itp . Jak kolega wcześniej napisał sedan na resorach po 1995 roku to był szczyt polskiej  techniki . Dziś nie ma komun Balcerowiczów i innych kolesi i co ? Polskie firmy typu euromasze agromasze unie rolexy hujexy itp mają taki badziew nie testowany nigdzie z gumy nie przemyślany konstrukcyjnie zespawany byle jak  że podchodząc do tej maszyny już widać kilka błędów albo polska prasa sipma farma 2 to jest ta nowa technologia co ma wojować z mchale claas lely itp ? Albo nasze polskie nowe paszowozy . Przecież tak jak mówię nie ma komuny nie ma nic a może to wina Tuska? 

 ZA granicą są tez firmy lepsze i gorsze gdyby nie zwykli podatnicy nie dokładali się do tych maszyn chłopom to by dalej na polach pracowały ursusy .

Opublikowano
16 minut temu, jarecki napisał:

 ZA granicą są tez firmy lepsze i gorsze gdyby nie zwykli podatnicy nie dokładali się do tych maszyn chłopom to by dalej na polach pracowały ursusy .

A to wszystkie nowe maszyny są z dotacją? Czy jak to rozwiniesz? Bo ja nadal te ursusy widzę, ale i widzę pełno nowych zagranicznych maszyn które są bez dotacji.

I myślisz że za granicą firmy nie są dotowane? Choćby w ostatniej dekadzie ile kasy niemcy wywalili na opla czy VW by nie trzeba było ludzi zwalniać? Drobne to nie były.

Co do polskich maszyn, to mamy świetne przyczepy. Są dobre uprawowe (dobre, nie bardzo dobre, do zachodnich nie będą się umywać bo by musiały kosztować tyle co tamte a wtedy tego nikt nie kupi). 

Opublikowano

Na nasze warunki i kieszenie są wystarczające. Dla mnie problemem nie jest konstrukcja polskich nowych maszyn, a raczej jakość materiałów. Nawet do pługa UG da się kupic porządne lemiesze, odkładnie czy listwy, ale większość w sklepach to szajs i plastelina. Jak się taki pług poskłada na dobrych częściać i dobrze ustawi, to tez nim można pięknie robić w polu. Jak się kupuje najtańsze części zamienne, to ni w kij ni w oko ta robota.

Opublikowano

problem jest w tym ze jak kupisz maszyne polską i zgłosisz firmie co można byłoby poprawić to  oni i tak tego nie zastosują , co do dotacji to polskie firmy tez je biorą , chociazby Cynkomet kilkanascie mln zł . na innowacje 

4 minuty temu, dzikidaniel napisał:

A to wszystkie nowe maszyny są z dotacją? Czy jak to rozwiniesz? Bo ja nadal te ursusy widzę, ale i widzę pełno nowych zagranicznych maszyn które są bez dotacji.

I myślisz że za granicą firmy nie są dotowane? Choćby w ostatniej dekadzie ile kasy niemcy wywalili na opla czy VW by nie trzeba było ludzi zwalniać? Drobne to nie były.

Co do polskich maszyn, to mamy świetne przyczepy. Są dobre uprawowe (dobre, nie bardzo dobre, do zachodnich nie będą się umywać bo by musiały kosztować tyle co tamte a wtedy tego nikt nie kupi). 

 

Opublikowano
jahooo napisał:

12 minut temu, DTaras napisał:

DKW F89 - podwozie w stanie niezmienionym produkowane do końca.

 

Trabant to Horch...

Toś strzelił, widziałeś kiedyś Wartburga albo Trabanta? Owszem, pochodziły od DKW i miały silnik dwusuwowy, tak jak stosowano w DKW, ale na tym pokrewieństwo się kończy. Może jeszcze Warturg 311 miał podobne podwozie jak IFA F9, ale już 353 to już zupełnie inna konstrukcja

Te auta się rozwijały - na ile pozwalało komunistyczne państwo, nawet były plany na wdrożenie 4-ro suwowych zilników w latach 70-tych

Noo i w NRD nie było nazistów... IFA F9 to było DKW w czystej postaci a nawet składane z części firmowego magazynu. Modernizacja w postaci rozepchania ramy i wymiany sprężyn skutkowała jeno tym, że warczyburg 353 leżał na dachu po wykonaniu manewru zwanego pendulum. Zajebiście, co nie? Nawet melkus to byl silnik dwusuwowy z trzema gaźnikami od emzety i tjuningiem pilnikiem. Rama, koła, i koncepcja wielowahacza została wprost pobrana z przedwojnia i nie umieli sobie z tym poradzić..

Opublikowano

To wszystko nieważne. Zaraz któryś napisze że to było rozwojowe bo jakby do takiego Wartburga dołożyć silnik od VW , poprawić aerodynamicznie, wsadzić nowa deskę rozdzielczą z wyświetlaczem head-up, elektryczne szyby i siedzenia,  dać ledy , abs i esp co by na dach się nie przewracał to auto byłoby w sam raz na nasze czasy. Tyle ze Balcerowicz je zniszczył i to se ne wrati😆

Opublikowano
jahooo napisał:

9 minut temu, Roman176 napisał:

u ciebie w GS co wybudowałeś 

pomyliłeś giganta 

nic nie  pomyliłem, był plan budowania Z-058 , a nawet modernizacji Z-056z hydrostatem, ale koszty produkcji zjadały zarobek na eksporcie

10 minut temu, Roman176 napisał:

amerika szły do ameryki a long na ukrainne i cała Europę 

https://www.facebook.com/AgroFoto/posts/10157077571693531/

Long szły do USA, a wersja Ameryka poszła do Skandynawii, była jeszcze specjalna wersja z powiększanym zbiornikiem dla Danii i Holandii

A Wy nie widzicie, ze caly pic polega na tym że polski kombajn był wynaleziony po kawałeczku za granicą i to nie wschodnią? Jakież tam innowacje były, których teraz rolnik z kluczami i spawarką nie moze wprowadzić? Silnik nawet nie s359 tylko Leyland 0.400. Nasi tam nic nie zmienili a faktycznie aby wyskoczyć w okolice 300 kucy trzebaby trochę pogmerać w bloku i mocno przy głowicy... Nie mniej względem s359 leyland miał potencjał.

Opublikowano (edytowane)

wiekszosc nie rozumie co zrobił balczerowicz , on ograniczył dostepność pieniadza przez co spadła konsumpcja a wraz z nią zaczeły upadać firmy bo nie miały komu sprzedawać produkcji , jeszcze nie dawno była sytuacja zupełnie odwrotna na rynku pojawila sie nadwyzka pieniądza przez co zaczeły sie otwiera mikro przedsiebiorstwa i inflacja a teraz znowu glapinski ograniczy dostepnosc pieniadza i spada konsumpcja delikatnie .                      teraz widać po rosji jaki to ma inowacyjny przemysł , elektryczne szyby już w ładzie montują czy dalej wajchy ?

Edytowane przez jarecki
Opublikowano

Wielu tylko pamięta że nie dał dalej spłacać traktora za parę prosiąt.

 

Opublikowano
22 minuty temu, jarecki napisał:

wiekszosc nie rozumie co zrobił balczerowicz , on ograniczył dostepność pieniadza przez co spadła konsumpcja a wraz z nią zaczeły upadać firmy bo nie miały komu sprzedawać produkcji , jeszcze nie dawno była sytuacja zupełnie odwrotna na rynku pojawila sie nadwyzka pieniądza przez co zaczeły sie otwiera mikro przedsiebiorstwa i inflacja a teraz znowu glapinski ograniczy dostepnosc pieniadza i spada konsumpcja delikatnie .                      teraz widać po rosji jaki to ma inowacyjny przemysł , elektryczne szyby już w ładzie montują czy dalej wajchy ?

Co ty pierdaczysz.. te komunistyczne firmy już były bankrutami przed Balcerowiczem... Pieniądz był tylko nie było co kupić. 

  • Thanks 1
Opublikowano
jarecki napisał:

wiekszosc nie rozumie co zrobił balczerowicz , on ograniczył dostepność pieniadza przez co spadła konsumpcja a wraz z nią zaczeły upadać firmy bo nie miały komu sprzedawać produkcji , jeszcze nie dawno była sytuacja zupełnie odwrotna na rynku pojawila sie nadwyzka pieniądza przez co zaczeły sie otwiera mikro przedsiebiorstwa i inflacja a teraz znowu glapinski ograniczy dostepnosc pieniadza i spada konsumpcja delikatnie .                      teraz widać po rosji jaki to ma inowacyjny przemysł , elektryczne szyby już w ładzie montują czy dalej wajchy ?

Hyhy... A kolejka w Świecku a potem pod Berlinem wynikała z chęci pojeżdżenia sobie fiaciorem po autostradach... Nawet ruskie na rynkach handlowali taka to była pożądana produkcja...

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, Bogdan_ja napisał:

Co ty pierdaczysz.. te komunistyczne firmy już były bankrutami przed Balcerowiczem... Pieniądz był tylko nie było co kupić. 

troche mylicie daty , bo jak balcerowicz został ministrem [ 1991 r ] to na rynku kasy było dużo i te spłaty traktorów prosiakami to bylo mozliwe w latach 1990-1993 , dopiero jego reformy zaczynały działac z opuznieniem , tez powiniscie się  doinformować jaka był  inflacja a wzrost oprocentowania kredytów nie nadążał za inflacją i dlatego traktor splacalo się zrebakiem tak jak to zrobił ojciec  , zobaccćie na daty kiedy było najwieksze berobocie , to wszystko przypada na lata kiedy juz balcerowicz był odwołany ale robote którą zrobił jej skutki były odczuwalne jeszcze po nim kilka lat .                        ruskie klucze z tamtych lat działają do dziś w garażu 

Edytowane przez jarecki
Opublikowano
11 minut temu, jarecki napisał:

troche mylicie daty , bo jak balcerowicz został ministrem [ 1991 r ] to na rynku kasy było dużo i te spłaty traktorów prosiakami to bylo mozliwe w latach 1990-1993 , dopiero jego reformy zaczynały działac z opuznieniem , tez powiniscie się  doinformować jaka był  inflacja a wzrost oprocentowania kredytów nie nadążał za inflacją i dlatego traktor splacalo się zrebakiem tak jak to zrobił ojciec  , zobaccćie na daty kiedy było najwieksze berobocie , to wszystko przypada na lata kiedy juz balcerowicz był odwołany ale robote którą zrobił jej skutki były odczuwalne jeszcze po nim kilka lat .                        ruskie klucze z tamtych lat działają do dziś w garażu 

Większych bzdur nie słyszałem.   xD

Opublikowano

Źrebakiem w latach 91-93?

W 93 rodzice kupili  u2812 bez kabiny. Wydali oszczędności z pracy, gospodarstwa, całoroczne płody rolne czyli że sprzedaży zboża, świñ mleka i truskawek.

Drogie źrebaki widać mieliście.

Po zakupie za miesiąc cena wzrosła o 10% i później to już pociąg z cenami odjechał.

Dodam że 92/93 to był rok bardzo dobrych cen na zboże

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez jahooo
      Zapraszam do nowego tematu, kontynuacja wątku z roku 2024
       
    • Gość
      Przez Gość
      Podejrzewam ogromny kryzys w rolnictwie. Nie zaskoczy mnie gdy mleko będzie po 0,70 zł, trzoda po 3,50 A byki po 5,50.😥😥
    • Przez Piotr_SM
      Może kogoś zainteresuje: https://www.gov.pl/web/rolnictwo/minister-stefan-krajewski-oglosil-wsparcie-dla-rolnikow-700-mln-zl-na-jednoprocentowe-kredyty-260-mln-zl-na-pomoc-za-straty-okolo-1577-mld-zl-na-platnosci-bezposrednie
    • Przez jahooo
      Kontynuacja tematu z 2023 roku
       
    • Przez dunda92
      Proponuję uporządkować rozmowę. Byłem na Dorohusku, byłem na strajku w swojej okolicy. Czas i obowiązki większości ludzi nie pozwalają stać na granicy 24/7, a myślę że chcieliby jak i ja dowiedzieć się o aktualnej sytuacji na wszystkich granicach. Tym bardziej w związku z wczorajszym posunięciem Tuska o włączeniu granic do infrastruktury krytycznej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v