Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja na twoim miejscu bym sam sobie zrobił czyli kupił ile tam potrzeba przewodu minimum 50 mm2 do tego klema i odpowiednia końcówka z oczkiem.

Te sklepowe gotowe to szkoda gadać większość 25 mm2

Opublikowano (edytowane)

Elektrotechnik nie obraz sie ale twoj idiotyczny nobel mnie wali
Chodzilo mi ze jest bardziej stabilne napiecie ladowania bo chyba wszyscy dobrze o tym wiemy ze jesli pradnica byla by wydajnym uzadzeniem to do tej pory byly by montowane seryjnie w samochodach czy innych urzadzeniach
Jeszcze jedno do ciebie elektrotechnik moim skromnym zdaniem to ty chyba jestes tak zadulany w sobie ze poza czubkiem wlasnego nosa nic nie widzisz
Co do przewodu ja jak zakladalem pierwszy alternator od chyba forda tranzita to poprostu zmienilem kleme na plusowa i obrucilem akumulator
Co do paska to dobierz sobie szerokosc jaka powinna byc i nawet jak bedzie luzniej napiety to i tak klin sie wcina w kolopasowe i nie nastepuje zaden poslizg ja u siebie mam luz ze pasek spokojnie obruce o 180stopni palcami

Edytowane przez grzesmaly
Gość Profil usunięty
Opublikowano

No to napisz o co Ci chodzi zamiast stosować skróty myślowe. Kto się zna na rzeczy będzie wiedział o co chodzi, ale amator już nie i później idzie w świat, że na AF napisali to i tamto. A tak w ogóle to prądnica ładuje tak samo stabilnie jak alternator, zwłaszcza z elektronicznym regulatorem.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Wystarczy 35A. I tak będzie to prawie trzy razy więcej niż prądnica.

Opublikowano

Krótko ,,,, zwięźle i na temat .... alternator od poloneza z wbudowanym regulatorem ładowania ,,, koszty adaptacji znikome ... efekt wspaniały a pasek nawet  z Sanoka wytrzyma parę lat 

Opublikowano

tak krótko i na temat to to nie jest kółko najlepiej albo dorobić albo podebrać z czegoś najlepiej trochę większe no i pasek jest szerszy i najlepiej nie od poloneza bo to takie dobre jak cały polonez poszukaj na szrocie najlepiej bosch bo do tego regulator ze szczotkami kupisz jeszcze przez 30lat i wymiana 5minut i tani to by było tyle żeby było dobrze a nie tak zwana prowizorka jak ktoś robi 18 mtg rocznie to i tak jak kolega wyżej napisał będzie

a pasek to conti  bosch itd

Opublikowano

Chlopie zamieniasz bieguny w akumulatorze bo pradnica ma plus na mase jaki kolwiek alternator z wbudowanym regulatorem przewaznie 6mm srubka jest to przewod pradowy ktury idzie do akumulatora . Mozesz go podlaczyc do rozrusznika . Kolejny przedow to przewaznie wsowka ktury idzie do kontrolki ladowania . Pod kontrolke podlanczasz napiecie ze stacyjki . I jesli masz aprawny alternator to musi dzialac niema innej opcji .pozatym odlacz przewody od regulatora napiecia ktury jest zamontowany pod obrotosciomierzem w 330
A jesli chodzi o pasek to jak dasz nowy to wytrzyma nawet i ruski kilka lat
Tylko pamietaj ze alternator musi miec co ladowac czyli nie odpalaj ciagnika bez bateri

Opublikowano

I żadnych większych  kółek pasowych nie rób. Będziesz potem piłował po gazie żeby ci kontrolka zgasła. 

Dokładnie obracasz akumulatory, obracasz przewód który je łączy lub zamieniasz klemy, zamieniasz klemy na masowym i na łączącym z rozrusznikiem.

Opublikowano

1 no kolego z byle jakim paskiem to się jeszcze nie spotkałeś albo robisz 12,4 mtg rocznie

2 zamontuj twojm zdaniem byle jaki pasek czy sanoka do setry co jeżdzi w trasy 6000 km jeden przejazd to sprawdzisz byle jaki pasek ,ale o czym tu dyskusja po prostu przedszkole

 

Opublikowano

Ja swoim ciapkiem robie okolo 200godzin rocznie i pasek juz 3 rok lata nawet nie mam pojecia jakiej firmy ale poniewieral sie w garazu kilka lat
Sadze ze jak kolega tak dopytuje do moim zdaniem nie robi wiele godzin tym ciagnikiem lub faktycznie zero wiedzy na temat ciagnika i prostych zasad podlaczenia alternatora
Co do paska zgadza sie ja do swojej 385 czy case nie zaloze jakiegos gowna bo wymiana zbyt duzo pochlania czasu i ciagniki sadze ze robia okolo 1000 godzin rocznie ale w ciapku to minuta pracy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v