Gość

Zmiana ciągnika, czy case 856xl to dobry wybór?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Gość   
Gość

Czołem forumowicze 🙂

Noszę się z zamiarem wymiany w niedalekiej przyszłości mojego Zetora 10045 na Case 856xl. Czy użytkownicy badź ci co go kiedyś użytkowali mogli by się wypowiedzieć coś na temat tego Case? Jak z awaryjnością, dostępem i kosztem części? Hydraulika w tych traktorach jest mocna? Chciałbym abyście podpowiedzieli czy to jest dobry pomysł, czy szukać czegoś innego? Szukam traktora z lepszym komfortem, a zarazem prostym i nie za dużo wyposażony w elektrykę. Traktor będzie głównym ciągnikiem na gospodarstwie, pracował będzie z plugiem 4 skibowy zagonowy, 3 m talerzówka i agregatem uprawowo siewnym i turem

Pozdrawiam, pjona 🙂

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    1003
Alchemik    444

Mocowo, będzie ustępował trochę zetorowi. Jak pług 4 szeroki i ziemia ciężka to nie rozwinie za dużej prędkości.

W mojej okolicy jeżdżą 2 sztuki 856xl. Właściciele sa zadowoleni. Tyle, że tam zajęły miejsce c360 jako główne ciągniki.  W rodzinie pracuje 956XL  już z 8-10 lat trochę już zmęczony, ale z poważniejszych napraw robiono hydraulikę. 

Zeteorowi  bardziej chyba odpowiada mocowo i gabarytowi 956XL, czy 1056XL.

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Może lepiej zostań przy zetorze, bo kupując prawie 30 letni ciągnik trzeba się liczyć ze sporymi nieustającymi wydatkami na remonty i trafić z deszczu po rynnę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

No niby tak, ale komfort lepszy, a i przy zetorze nie mam wzmacnianego podnośnika i nie wiem jak to będzie współpracowało przy agregacie uprawowo siewnym. Zetor też już wiekowy trochę jest. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    1136
14 godzin temu, sylwek23111 napisał:

Może lepiej zostań przy zetorze, bo kupując prawie 30 letni ciągnik trzeba się liczyć ze sporymi nieustającymi wydatkami na remonty i trafić z deszczu po rynnę. 

Case 30 letni a zetor pewnie 40, części do zetora wiadomo od ursusa ale to takie padło że zakładasz nowe a jest gorsze jak stare, w case jak coś nawali to zrobisz i na następne 30 lat do tego nie wracasz.


"Robiąc cokolwiek stajesz się kimkolwiek, nie robiąc nic stajesz się nikim"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gosciu506    196

jedno stare padło zamienić na drugie stare padlo w dodatku mniejsze to chyba nie ma sensu Zetora naprawisz za grosze A z Casa może być różnie A ile sobie poprawisz ten komfort przecież w ciągniku nie spędzasz całych dni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    1003

Tak z ciekawości pokaż ile kosztuje wał korbowy do Zetora, tylko nie najtańszy import. Dobre części do Zetora nie będą tanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Nad zmianą warto się zastanowić. Jak Zetor zadbany to szkoda puszczać go dalej.  Mocowo to przeskok w dół, co sie trafi do naprawy w nowym nabytku, nie wiadomo. Czy to duża różnica w konforcie  to też sprawa dyskusyjna.

Ostatnio znajomy kupił starszy ciągnik JD ok 120koni z zachodu. Zapłacił troszeczkę wiecej niż przeciętna cena w Polsce, ale na tym ciagniku pracował u właściciela pare sezonów. To troche pewniejszy zakup jak od handlarza z placu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Oby dwa z uszkodzonym tym samym  podzespołem ;)

Jak ktoś szukał ciężkiego ursusa/zetora, to też kolorowo nie jest....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Na pewno Case przy turze będzie zwrotniejszy. W Zetorze jest trochę rzeczy do poprawy także idealny nie jest. A może Renault? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Mówią, że te starsze Renault serii 14 był bardzo udanymi ciągnikami, a te nowsze serii 54 już nie tak bardzo. Posiadam dwie 133.54 i 103.54, i gdyby nie to że włożyłem w same części 25 tys to bym się ich pozbył. A tak zostaną i będą pracowały w lżejszych robotach, w transporcie, może nie będą się tak psuły już.

Przez siedem lat w 133.54 robiłem: końcówki wtryskiwaczy, nowe pierścienie tłokowe, regeneracja głowic, uszczelniacz w zwolnicy przedniego koła, pompa hydrauliczna, sprzęgło, kapitalny remont skrzyni biegów, wentylator w kabinie, rozdzielacz podnośnika, uszczelniacze siłowników wspomagania, uszczelniacz siłownika pomocniczego, linka od sprzęgła, linka od gaszenia ciągnika, spawanie mocowania siłownika pomocniczego, tarcze hamulcowe, rozrusznik, łączniki przedniego wału napędowego i wiele innych rzeczy. A czeka mnie jeszcze wymiana uszczelniaczy i tulejek ślizgowych dolnego wałka podnośnika bo olej wycieka, dzielnik strumienia, mechanizm wycieraczek, linka od hydrauliki zewnętrznej. I kto wie co do wiosny jeszcze wyjdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
16 godzin temu, sylwek23111 napisał:

Mówią, że te starsze Renault serii 14 był bardzo udanymi ciągnikami, a te nowsze serii 54 już nie tak bardzo. Posiadam dwie 133.54 i 103.54, i gdyby nie to że włożyłem w same części 25 tys to bym się ich pozbył. A tak zostaną i będą pracowały w lżejszych robotach, w transporcie, może nie będą się tak psuły już.

Przez siedem lat w 133.54 robiłem: końcówki wtryskiwaczy, nowe pierścienie tłokowe, regeneracja głowic, uszczelniacz w zwolnicy przedniego koła, pompa hydrauliczna, sprzęgło, kapitalny remont skrzyni biegów, wentylator w kabinie, rozdzielacz podnośnika, uszczelniacze siłowników wspomagania, uszczelniacz siłownika pomocniczego, linka od sprzęgła, linka od gaszenia ciągnika, spawanie mocowania siłownika pomocniczego, tarcze hamulcowe, rozrusznik, łączniki przedniego wału napędowego i wiele innych rzeczy. A czeka mnie jeszcze wymiana uszczelniaczy i tulejek ślizgowych dolnego wałka podnośnika bo olej wycieka, dzielnik strumienia, mechanizm wycieraczek, linka od hydrauliki zewnętrznej. I kto wie co do wiosny jeszcze wyjdzie.

To trochę włożyłeś pieniędzy, A tak ludzie zachwalają te ciągniki. Zetor u mnie na gospodarstwie dobre ponad 10 lat i w tym czasie generalny remont silnika 12 lat temu. Przez ten czas robione jeszcze bylo: remont podnośnika bo nie chciał opuścić, wimiana linki i rozdzielacz, od przedniego napędu, wymiana zwolnicy, a 2 lata temu wymiana głowicy bo pękła, wymiana tulei, tłoków i pierscieni, wymiana końcówek drążka kierowniczego. No i takie drobne rzeczy jak elektryka/oświetlenie. No i na dzień dzisiejszy jest parę rzeczy wymiany/naprawy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1457

Jakby nie patrzeć, to wszystko to już stare rumple, do których części są coraz droższe i zdarzają się coraz częściej niedostępne. Co do legendarnej jakości zachodnich części- gówno prawda, też oferowane jest badziewie, tyle że w cenie złota, a kupuje się to co jest dostępne na rynku, rzadko zdarza się że masz do wyboru podzespół dla "zachodniego wynalazku" różnych producentów

Edytowano przez MF675ursus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam do wyboru trzy ciągniki:
      -Fabrycznie nowy MTZ 892.2 
      -Lub John Deere 6330 z 2008 z przebiegiem prawie 10tys 
      -Oraz John Deere 6310 z 1998 roku z przebiegiem prawie 10 tys godzin (obstawiam że więcej). Jaka jest w ogóle dostępność części do tego ciągnika?
      Cena między 6330 a mtz mniej więcej to samo, a 6310 około 40 tys taniej.
    • Przez Patryszka
      Witam ma ktoś z was forda 6610? 
      Chciałbym coś kupić do 35k z napędem. I właśnie zastanawiam się nad tym fordem 80km turbo. 
      Ma ktoś z was ? Jakieś opinie ?
      Dzięki 
    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj