Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

u nas w rejonie jeszcze nie nikt nie dostał ciągnika na testy...

nie wiem od czego to zależy

 

hubertuss- nie zgodzę sie z Twoim gadaniem..

mój sąsiad ma NH TL100 pracuje na takich samych ziemiach w identycznym sprzęcie jak ja i spala mu max 13L/h

a ja nie przekraczam 1800rpm. i wychodzi mi 21L/h (mierzyłem kilka dni temu). więc coś tu jest nie tak.

Są to dwa różne ciągniki tu nie ma wątpliwości ale robote robią taką samą.

Opublikowano

Jak na moje oko, to MF kolegi Donioo ma jakiś feler :blink: Mój w najbardziej ekstremalnych warunkach nie przekracza 17l/ha (krótki kawałek, klasy IVa, paskudna glina zjeżdżona sieczkarnia i przyczepami z kuku ), normalnie jest 13 do 15 l/ha. A tak ogólnie to MF 54** wg testów to do najoszczędniejszych nie należą :P

Opublikowano

Budowa układu napędowego tez ma znaczenie elektrohydrauliczny rewers czy półbiegi pod obciązeniem też zabierają energie a co za tym jdzie podnoszą zużycie paliwa gdyby połaczyć ten sam silnik ze zwykła przekładnią jak np w c 330 spalanie napewno by spadło (chodzi oczywiście o konstrrukcje przekładni)

Opublikowano

No tak pewnie marketingowcy jak przyjdą do pracy wypiją kawe debatują cały dzień jaką by tu wpisać wielkość momentu obrotowego. Oczywiście każdy pewne cechy ukrywa inne eksponuje ale podawane wartosci są prawdziwe.

A propo gdzie byłeś świadkiem tych testów na youtube?

 

Oczywiście że prawdziwe, tylko wg różnych norm. Zgadzam się, że youtube jest ciekawym źródłem informacji, ale nie dla mnie. Właśnie youtube jest znakomitym portalem do popisywania się marketingowców...

 

 

 

Test wykonywany był w Niemczech pod Norymbergą

Opublikowano

Z tego co wiem skrzynia Dyna4 ma mniejszą sprawność niż skrzynia w chociażby Lamborghini R3, John Deere 5R, New holland T5000; a co za tym idzie aby osiągnąćte same parametry zużywa więcej ON.

Opublikowano

Mój ciągnik to MF 5455 Dyna-4 z CR , 2008r.

Miałem okazje jeździć z sąsiadem i naprawdę z baku mało co ubywało więc myslę ze mówił prawdę.

Dziś był u mnie serwis do MF i mówi ze robią pokazy MF 5465 + pług ( nie pamiętam jaki) Pytałem jak się orze i ile pali.. to mówił ze tam gdzie pracują jest prze... mokro i ciązko.. spalanie wychodzi ponad 20L/h.

Opublikowano

ten model ma power boosta więc się nie dziw. Boost działa w całym zakresie obrotów na 3 i 4 zakresie. Nie wiem na jaich biegach pracujesz ale jeśłi np na 3 a daj na 2 d wtedy boosta nie będzie a prędkość prawie podobna zobacz jak wtedy będzie spalanie wyglądało.

Seria 64xx ma to lepiej rozwiązane w dyna 6 biegi 3ai 3b pokrywają się z 2e i 2f co pozwala lepiej dobrac prędkości polowe na biegu bez boosta. Jest oczywiście droższa.

Pozostaje tylko transport boosta nie da się wyłączyć.

Porównanie nh tl 100 do mf 5455 jest troche nie na miejscu przejżyj dane katalogowe obu silników ten z mf bije momentem i mocą tego z nh na głowe więc muusi też więcej spalić do tl 100 możesz porównac 5435.

Opublikowano

Już kilka osób mi mówiło ze to przez power boosta ale ja jeżdżę w pługu na 2d, 2c, 2b.

Na 3 tylko w:

agregacie ścierniskowym (spalanie nie ulega zmianie).

i agregacie upr-siew. spala 10-12L. ale tam jest bardzo lekko a obroty ni przekraczają 1600.

Opublikowano

no nie wiem, czy przy tym pługu i takich górach jak ma kolega wystarczył by 5435. Ja owszem biegam sobie na 3a w trakcie orki zimowej, ale mam płasko jak na patelni, a swoja drogą dziś doznałem olśnienia i podkręciłem odbojniki od obrotu i okazało się, że zapotrzebowanie pługa na moc znacząco spadło, ale tak to jest jak się noob za ustawianie pługa obrotowego bierze :(

Opublikowano

Myslę ze na moje warunki przydało by się 110-115KM.

Ale cóż teraz to już za późno.

 

Teraz myślę nad jakimś 80KM z turem, chodził by on tylko w lekki pracach jak opryskiwacz, rozsiewacz, itp.

Co radzicie?

Opublikowano

MDSikor możesz mi dokładnie napisać co będziesz miał w nim wyposażenie?

I jaka jest cena ciągnika ze wyszło 147.000zł netto dostałeś jakiś upust?

Bo ja jak pytałem to za wersję Comfort powiedział 45tys euro netto czyli gdzieś 10tys więcej jak u Ciebie. :(

Opublikowano

Ciągnik kosztuje 42 tys. euro netto liczone po 3,5.

Wyposażenie: Wersja Comfort, zrezygnowałem z 1000obr WOM, włączania WOM na błotnikach i halogenów z przodu przy kierunkowskazach, dodatkowo dołożyłem pneumatyczne siedzenie, 500kg z przodu, teleskopowe lusterka, automatyczny zaczep, ogumienie tył 420/85R34 przód 340/85R24, dojazd i robocizna na pierwszym przeglądzie za darmo.

Opublikowano

Ciągnik kosztuje 42 tys. euro netto liczone po 3,5.

Wyposażenie: Wersja Comfort, zrezygnowałem z 1000obr WOM, włączania WOM na błotnikach i halogenów z przodu przy kierunkowskazach, dodatkowo dołożyłem pneumatyczne siedzenie, 500kg z przodu, teleskopowe lusterka, automatyczny zaczep, ogumienie tył 420/85R34 przód 340/85R24, dojazd i robocizna na pierwszym przeglądzie za darmo.

 

MF 5425 za tę kasę oferuje znacznie więcej, no ale to nie JD :blink:

Opublikowano

Za tą cenę w MF było by dodatkowo: WOM 1000, 1000ECO, jedna para wyjść hydrauliki więcej i resorowana kabina. To chyba wszystko.

W wersji Comfort jest klima.

Wersja Classic ma mechaniczny fotel, nie ma siedzenia pasażera, ma mniej świateł roboczych, nie ma zbiorniczków na olej z wyjść hydrauliki, ma słabszy rozdzielacz, i jeszcze różni się małymi detalami. W wersji Classic nic nie można zmieniać w specyfikacji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v