Skocz do zawartości
MDSikor

John Deere 5080R VS Massey Ferguson 5425

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
MDSikor    6

Chcę kupić ciągnik pomocniczy, będzie on chodził w transporcie, opryskiwaczu ciąganym, rozsiewaczu nawozu itp. Zastanawiam się między tymi dwoma markami. Nie wiem który wybrać bo są one porównywalne. W pliku załączam oferty z ceną. Doradźcie co wybrać, podzielcie się swoimi opiniami o nich.

Poniżej są oferty.

John Deere 5080R classic

post-7176-085097500 1280230479_thumb.jpg

post-7176-007043600 1280230498_thumb.jpg

 

Massey Ferguson 5425,

post-7176-075014700 1280230521_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zapewniam Cie, że nie są poruwnywalne...Użytkuję ciągnik 5720 i jestem bardzo zadowolony, zakupiony w lipcu 2007 do tej pory nastukał 2300mth i z awari to pęknieta lina od rewersa oraz urwany tłumik.

Wiele razy pisałem o tym ciągniku w superlatywach bo nic innego nie można napisać na temat tej marki i modelu.

Ciągnik na ramie - dla niektórych to plus, prosta łatwa w obsłudze skrzynia...ogólnie model ciągnika (nie boję się użyć tego określenia) chyba najlepszy w swojej klasie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamkon    15

Jeśli cena jest podobna to weź pod uwagę cenę i odległość od serwisu, oraz przejedź się każdym z ciągników i wybierz ten którym lepiej Ci się pracowało :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Może mu się pracować lepiej MFem ale na dłuższą metę żywotniejszy będzie JD....zapytaj prywatnie serwisantów Korbanka co myślą o MFach tej klasy..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    85

ja po 650 rbh na mojego MF narzekać nie mogę :D Porównując oferty cenowe jeśli Ci nie zależy na EHR, pneumatycznym fotelu, większej ilości świateł roboczych, 4 prędkościach WOM i wygodniejszej w obsłudze skrzyni biegów, 3 par hydrauliki, to za te same pieniądze bierz JD. Jeśli zaś potrzebujesz tych dodatków i kasa nie jest aż tak ważna to inwestuj 5R jak najbardziej jest wart uwagi. Z moich doświadczeń wynika że w lekkich pracach spalanie mojego MF bardzo pozytywnie zaskakuje, w ciężkich zdecydowanie mniej :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
silva    18

Ja bym radził MF bo ogólnie Fergusony są lepszymi ciągnikami od Deerów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

MF 5425 gabarytowo jest porównywalny z JD 6130 cenowo już nie :D

 

MF 5425 JD 5R ma większy rozstaw osi o 30cm, większą kabinę (amortyzacja w opcji), mocniejszy podnośnik 5t(opcja 6t) zamiast 4t,większe ogumienie w opcji np. '28 i '38 a resztę doposażenia można już podobnie dobrać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja bym radził MF bo ogólnie Fergusony są lepszymi ciągnikami od Deerów

 

Nie ma to jak poparcie porządnymi argumentami :D zabawni są tacy ludzie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

ja po 650 rbh na mojego MF narzekać nie mogę :D Porównując oferty cenowe jeśli Ci nie zależy na EHR, pneumatycznym fotelu, większej ilości świateł roboczych, 4 prędkościach WOM i wygodniejszej w obsłudze skrzyni biegów, 3 par hydrauliki, to za te same pieniądze bierz JD. Jeśli zaś potrzebujesz tych dodatków i kasa nie jest aż tak ważna to inwestuj 5R jak najbardziej jest wart uwagi. Z moich doświadczeń wynika że w lekkich pracach spalanie mojego MF bardzo pozytywnie zaskakuje, w ciężkich zdecydowanie mniej :D

EHR w JD jest w standardzie.

 

MF 5425 JD 5R ma większy rozstaw osi o 30cm, większą kabinę (amortyzacja w opcji), mocniejszy podnośnik 5t(opcja 6t) zamiast 4t,większe ogumienie w opcji np. '28 i '38 a resztę doposażenia można już podobnie dobrać

Na podnośniku aż tak mocno mi nie zależy, koła musowo mają być z przodu 24 a z tyłu 34 żeby mi bliźniaki pasowały. To że jest gabarytowo większy to nie dobrze bo do garażu mi się nie zmieści. Zależy mi bardziej na większym prześwicie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
silva    18

Ten rozstaw osi to dobra rzecz ostatnio zauważyłem. Gdy ciągnik ma za mały rozstaw to przy obciążeniu zaczyna skakać mam tak właśnie w MF 4255 (95KM) a Landini mający 74Km już nie bo mam spory rozstaw. Ciekawa rzecz. Tylko jemu już brakuje siły przy większym obciążeniu ale przekłada sie to już na zwrotność niestety. Nie można mieć wszystkiego. Oj sprzęt ogólnie porównywalny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

Ja wole mieć ciągnik który będzie zwrotniejszy. A skakanie nie zależy tylko od rozstawu osi. Ja ostatnio ściągnąłem ze swojego ciężarki (Lamborghini R4) z przodu i już tak mocno nie skacze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Lista wyposażenia tego 5r clasic wygląda dosyć blado przy cenie porównywalnej do mf-a. Są tam rzeczy dosyć ważne w codziennej pracy jak skrzynia dyna czy 4 prędkości wom oraz mniej ważne jak choćby spryskiwacz tyklnej szyby czy pneumatyczny fotel. Kasa spora więc na dorbiazgi trzeba uwagę zwracac aby po kilu latach np nie denerwowoac się porysowana szybą. Co do silników ten z mf ma chyba okolo 30 Nm wiecej. Trwałość i awaryjność są kwestją dyskusyjną z mojej lektury af wynika że kłopoty mają właściciele róznych marek z róznych roczników.

Mojm zdaniem korzystniejszy zakup to mf 5425 dokupił bym tylko amortyzacje kabiny za 400 e netto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
silva    18

Nie chodzi mi o skakanie ciągnika na dołach tylko pod obciążeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PatrykGY    4

Jeśli zależy ci na komforcie pracy to bierz MF jeśli na długiej bezawaryjnej pracy to bierz JD.JD jest mniej wrażliwy na paliwo.Na MF narzekają ludzie,jeśli jest ścięta maska to chłodnice nie pracują tak jak powinny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

Lista wyposażenia tego 5r clasic wygląda dosyć blado przy cenie porównywalnej do mf-a. Są tam rzeczy dosyć ważne w codziennej pracy jak skrzynia dyna czy 4 prędkości wom oraz mniej ważne jak choćby spryskiwacz tyklnej szyby czy pneumatyczny fotel. Kasa spora więc na dorbiazgi trzeba uwagę zwracac aby po kilu latach np nie denerwowoac się porysowana szybą. Co do silników ten z mf ma chyba okolo 30 Nm wiecej. Trwałość i awaryjność są kwestją dyskusyjną z mojej lektury af wynika że kłopoty mają właściciele róznych marek z róznych roczników.

Mojm zdaniem korzystniejszy zakup to mf 5425 dokupił bym tylko amortyzacje kabiny za 400 e netto.

MF różni się od JD: pneumatyczny fotel, zaczep automatyczny, jedna para wyjść hydrauliki więcej, 4 prędkości WOM, udźwig 5 ton (JD 4 tony). Za to JD dysponuje Common Rail.

MF 5425 na biegu jałowym ma ponad 1000obr/min (dlaczego takie duże, może to tylko w tym egzemplarzu tak było), głośna praca pompy hydrauliki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    85

CR to zaleta lub wada :D Naprawa zwykłej pompy będzie tańsza i mimo wszystko jest bardziej tolerancyjna na paliwo. Obroty jałowe powinny wynosić coś około 900 obr/min. Co do hydrauliki to może był zamontowany ładowacz? W przypadku lekkich błędów montażowych wyje jak cholera :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

Co do CR to się z tobą zgadzam, Na MF nie było ładowacza i mimo to dosyć mocno wyła ta pompa. Przy wyższych obrotach już jej tak mocno nie słychać. Ciągnik którym jeździłem miał około 200mth.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    85

Przyczyna wycia zmniejszającego się wraz z obrotami są żle poprowadzone linki, jeśli takowa dotyka do metalowej rurki hydraulicznej wycie jest za***iste :D U mnie dotykała linka od ładowacza, ale mogą też wyć linki od sterowania gniazd hydrauliki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Widać niektórzy chyba nie wiedzą jaki układ zasilania jest w danym ciągniku i który jest mniej wrażliwy na jakość paliwa. Co do perkinsa ten model silnika montowany jest również w innych tańszych markach więc ewentualnie można coś z częściami pokombinować. Podobnie jest z naprawami. Modele ze ściętą maską faktycznie z powodu mniejszej chłodnicy maja problem z chłodzeniem w trudnych warunkach ale o tym mówią sami przedstawiciele korbanka, przynajmniej mówili. Trochę dziwi mnie że dealer udostepnia taki ciągnik klientom ktos pomyśli że to jakies badziewie i nie kupi juz co jak co ale ciągnik który stoj na placu możena dokładnie przejżeć w wolnej chwili przeciez dealer sam sobie za przegląd nie płaci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    137

do ladowacza naprawde nie widze lepszego ciagnika w tym przedziale cenowym, spalanie to naprawdę nic przy lekkich pracach. Jesli da sie obciazenie to naprawde potrafi lyknac czasami.

 

Koszty serwisowania nie sa az tak wysokie jak sie spodziewalem, to tez zaleta.

 

Manetka od rewersu i cala skrzynia dyna 4 to naprawde duzy plus w porownaniu z JD

 

Ja bym sie teraz nie zastanawial tylko wybrał MF. O wiele bogatsze wyposazenie oraz komfort pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

Dziś dostałem ofertę na 5080R Comfort 40.000 euro netto (dopłata do kursu - 3,7), 38.000 euro netto - baz promocji. Po ostatniej wizycie dealerów JD i MF dalej nie wiem co wybrać bo każdy chwali swoje, a czas nieubłaganie płynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    137

ja to przeliczalem inaczej, zalozmy ze MF spali o 1 lkitr mniej od JD (nie slyszalem aby było odwrotnie) to po 5tys h masz 5tys litrow ON zaoszczedzone x 4zł to daje 20 tys zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

5 tys. mth to ja zrobię w 15-20 lat. MF ma chyba tańsze filtry i części zamienne. W MF wymiana oleju w silniku jest co 300 mth, a w JD co 500 mth.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    85

Wg. MF-a olej wymienia się co 400 godzin, a według Perkinsa można co 500godzin. Co 300 godzin to sobie Korbanek wymyslił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

No chyba wiadomo dlaczego heheh. Generalnie jak się na oleju nie oszczedza to można przedłużyc czas wymiany. a w większości przypadków i tak bedzie to co sezon.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez dzik82lysy
      Słyszałem ze DF należą do lekkich ciągniczków(bynajmniej te modele)i nie wiem czy taki DF byłby dobry jako ciągnik główny?3czy 4 skiby obrotowe???Kverneland na resorach (używany) czy nowa unia na zabezp. kołkowym???Czy ok.90 konny agrotron jest w stanie unieść agr up siewny 3 metrowy zestaw famarolu???Oczywiście nie na przekaźnik!
    • Przez michal8899
      jestem na kupnie valtry a72 na 20 hektarowe gospodarstwo plus troche usług i jestem ciekawy jak sprawuje sie ten ciągnik przy pługu, agregacie, talerzówce, kosiarce itd.
    • Przez MrJareczek
      Chodzi mi głównie o to jak pasowałaby do gospodarstwa o areale około 20 hektarów - czyli około 80 KM. Pytam się bo mam dylemat między New Hollandem, Casem a Valtrą, a poza tym Valtra kojarzy mi sie zawsze z pracą w lesie
    • Przez TOME11
      witam
       
      jakie są obecnie dostępne kolory do wybrania w nowej Valtrze?
       
      pozdrawiam
    • Przez podlaskirolnik
      Witam Mam zamiar kupić ciągnik ,który byłby głównym ciągnikiem w mlecznym gospodarstwie. Pracował by  z pługiem fraugde 3+1, gruberem 2,5m, prasą belującą z 15 nożami i rotorem. Śmigał by też z turem i  beczką 7tyś litrów. Pieniądze jakie chcę na niego przeznaczyć nie powinny przekroczyć 300 tyś z turem (chodzi o jak najmniejszą stawkę).
       Myślałem nad Kubotą m 110gx i Case maxxumem 110-120. W grę wchodzą tylko nowe ciągniki. Proszę o pomoc. Pozdrawiam 
×