MarcinCie

Renault ceres 85x, wałek ataku

Polecane posty

MarcinCie    2

Witam, potrzebuje nabyć wałek ataku i koło talerzowe - tylny most - Renault ceres 85 (1998r) Czy ma ktoś namiar na sklep/hurtownie z częściami do renaulta ?

Konieczność zaglądania do skrzyni i mostu wynikła z powodu niepokojącego wycia w moście przy hamowaniu silnikiem. Odkręciła się nakrętka od walka ataku i walek się wysuwał za daleko na koło talerzowe, niszcząc je i siebie, z czego powstały opiłki. Opiłki zapychały filtr na przewodzie ssącym do pompy (pompa ciągnęła, a nie miała co ciągnąć) przez co - i tutaj tak mi się wydaje! - spadało cisnienie w skrzyni, przez co zaczęły świrować elementy hydrauliczne.

Zastanawiam się czy opiłki mogły się dostać do elementów układu hydraulicznego za filtrem i pompą, a w szczególności do rozdzielacza? 

Wczoraj rozebrany. W załączeniu zdjęcia.

Czy po zdjęciach mógłby ktoś potwierdzić mój tok myślenia, coś wywnioskować, cos doradzić ?

IMG_20210903_213627.jpg

IMG_20210903_210343.jpg

IMG_20210903_210308.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinCie    2
8 godzin temu, jacek3773 napisał:

Policz zęby na wałku i talerzu bo tam różnie było

Nr walka 193-276. Wałek 7 zębów, koło talerzowe 48 zębów

8 godzin temu, artur04c napisał:

Dzięki. Dzwonilem na olx i ciągnik jeszcze nie rozebrany. W Bimie natomiast widzę, że są inne modele wypisane, ale zadzwonię tam w poniedziałek. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinCie    2
17 minut temu, przybyslawice5211 napisał:

Zapytaj też tutaj http://zebate24.pl  ja u nich brałem części do zwolnicy do jcb i u nich nowe oryginalne były tańsze jak 30 letnie używane z olx  

Dzięki. W poniedziałek tam zadzwonię.

Przyglądałem się jeszcze dokładniej tym wytarciom i to raczej nie koło jest tak zjechane, tylko element do którego jest ono przykręcone. Widzę że i śruby nawet wytarte. Hm... zastanawiałem się jeszcze czy samego walka ataku nie wymienić, a zostawić to koło co jest. Tylko czy  spasuje jedno z drugim, nie wiem.

IMG_20210904_093241.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur04c    14

Ja bym zmieniał parami bo wałek ma nabity numer i spasowany jest z kołem. Od razu najlepiej kupić komplet bo czy nowe czy używane jest do siebie dopasowane. Zmiana wałka może spowodować szybsze zużycie/zniszczenie z powodu niedopasowania. Ciągnik i tak w zawansowanym stanie jest rozebrany więc lepiej bym nie kombinował bo można przepłacić ;) Od razu stan satelit trzeba sprawdzić bo jak łupało opiłki to pewnie też oberwały. 

ps w ZTS 16245 ma tak samo problemy z odkręcaniem się nakrętki na ataku to po takim fakcie cykają spawarką bo zabezpieczenia puszczają fabryczne.

Edytowano przez artur04c

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinCie    2

Też mi taki pomysł chodzi po głowie by cyknac spawarką.

Ciągnik u mnie zrobił zaledwie parę motogodzin, i taki problem wyskoczył. Patrząc na wałek i talerz, to po wytarciach jakoś mi te dwa elementy nie pasują do siebie, tak jakby ktoś wcześniej atak wymienił, a talerza nie i w dodatku założył stara nakrętkę. Czy można po wytarciach określić jak długo to tak chulalo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur04c    14

u mnie Claas 10k motogodzin i tak wgląda tylny dyferencjał. 

Ja bym się kłócił bo to zbyt szybko poszło. u mnie luz wykracza 5% normy fabrycznej i tak jeszcze go zostawiam bo nawet serwisanci Claas powiedzieli mi że taki luz to nie luz :D

 

Edytowano przez artur04c

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur04c    14

ps. nabite numery łączy się z wzorem do ustawienia luzu międzyzębnego i wtedy wiadomo jakie podkładki wstawić dystansowe. Jak wstawisz tylko nowy atak to będziesz miał zagwozdkę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinCie    2

Tak, to nie ma co odwalać fuszery. Trzeba zmienić parę i rzucić okiem na resztę rzeczy w moście i skrzyni przy okazji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinCie    2

Naprawione. Komplet - wałek i koło talerzowe wymienione. Roboty z tym po uszy! Części używane kupiłem w hurtowni agrofarm z Bykowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj