Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Radzę obejrzeć koła pasowe po których chodzi pas czy nie jest gdzię lekko wyłupane i tnie pas i go rozdziela bądż rowek któryś jest głębszy lub ostra krawędż i też będzie Ci rozdzielać pas.

 

Opublikowano

Panowie pomóżcie nie mogę zdjąć drugiego wariatora na młocarni jest jak przyspawany. Ściągacz na zdj nie daje rady, koło zębate jak i te mniejsze zaczęło się już wyginać wariator był podgrzewany (zwykłym gazem) oraz tłuczony młotem. Klin ani o minimetr się nie ruszył, do klina był spawany pręt gwintowany (z 10 razy) za każdym razem puszcza w miejscu spawu. Jakieś porady miło widziane bo gumówka czeka w pogotowiu.    

288743113_1157814328407798_3191214130238008505_n.jpg

Opublikowano

Próbowałeś za pomocą grubościennej rury pobić koła na osi w stronę młocarni ? Czasem pomaga, żeby klin się ciut ruszył. Do klinów noskowych są specjalne wybijaki

wybijak-do-klinow-prosty-300mm.jpg

lub ściągacz

https://allegrolokalnie.pl/oferta/sciagacz-klin-noskowy-kolo-pasowe-d-55

ściągacz można zrobić z koła zębatego przeciętego na pół i skręcanego porządnie śrubami

Bez wyciągnięcia klina nie ma siły, żebyś ściągnął to koło, bo z tego co pamiętam fazka w kole się zwęża (zmniejsza wysokość ) w stronę młocarni, inaczej ten klin by się nie klinował, a on nie może pracować wzdłuż osi, bo ustala położenie kół

Opublikowano

Wybijak do klinów mam ale nie zdaje egzaminu. Jutro spróbuję wbić ten wariator do środka ale muszę o coś oprzeć drugą stronę młocarni aby nie sprężynowała, jak nic to nie da to pomyśle cos nad ściągaczem. Poprzedni właściciel chyba molestował ten klin bo był już trochę sfatygowany.    

Opublikowano
1 godzinę temu, krzysztofcvb napisał:

Panowie pomóżcie nie mogę zdjąć drugiego wariatora na młocarni jest jak przyspawany. Ściągacz na zdj nie daje rady, koło zębate jak i te mniejsze zaczęło się już wyginać wariator był podgrzewany (zwykłym gazem) oraz tłuczony młotem. Klin ani o minimetr się nie ruszył, do klina był spawany pręt gwintowany (z 10 razy) za każdym razem puszcza w miejscu spawu. Jakieś porady miło widziane bo gumówka czeka w pogotowiu.    

288743113_1157814328407798_3191214130238008505_n.jpg

Nie wybijesz nie ma opcji . podłóż coś pod klina przyspawaj delikatnie do koła i ciągnij   z kołem.

Opublikowano

Pytanie czemu ktoś taki zabieg przeprowadził pospawane są nakrętki na szpilkach od wariatora na wale jezdnym i szpilki latają luźno, podkładem pod nakrętkami żadnych nie ma. Powinny być chyba skręcone maksymalnie.   

2901.jpg

Opublikowano
2 godziny temu, krzysztofcvb napisał:

Pytanie czemu ktoś taki zabieg przeprowadził pospawane są nakrętki na szpilkach od wariatora na wale jezdnym i szpilki latają luźno, podkładem pod nakrętkami żadnych nie ma. Powinny być chyba skręcone maksymalnie.   

 

Zapewne były skręcone na maksa, tylko tam występują bardzo duże siły i się szpilki wyciągnęły, a że nakrętki pospawane, nie szło ich dociągnąć.

Opublikowano (edytowane)

Wariator na młocarni jeszcze siedzi jak nie wyjdzie do soboty to będą radykalne kroki. ściągacz do klinów też zrobiony ale zaczyna się giąć.
Te szpilki zespawane są w wariatorze (młocarni) na wale jezdnym. ta połówka wariatora ściskana jest w stronę środka i na nakrętki nie działa żadna siła. Okazało się szpilki zbyt głęboko wchodziły w wariator wytarły kilka mm w wariatorze.   

Edytowane przez krzysztofcvb
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, marian7k napisał:

Czy aku 110 Ah da radę w 6 perkins?

w lecie nawet 85 Ah wystarczy, jak się nie zapowietrza i nie trzeba długo kręcić

w zasadzie, to ważniejszy jest dostępny prąd rozruchowy niż pojemność

Edytowane przez jahooo
Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi. Teraz aku to robią jednorazowe prawie , kupiłem nowy 110Ah i po paru odpaleniach brak "mocy" rozruchowej. po naładowaniu stał 2 dni bez podłączenia i moc uciekła, zawiozłem do reklamacji, powiedzieli może za tydzien lub dwa będzie odpowiedz no nerwy mnie trochę wzieły. Miałem wcześniej 120 to ładnie x lat pracował więc pomyślałem że trochę może za mały. Ale chyba wina w jakości.

19 godzin temu, Ziel napisał:

W mercatorze mam 160ah, kombajn ma 50lat i Perkins pali od strzała nawet po zimowym postoju.

No wiem że taki będzie kręcił ale z armatą na muchę...

Opublikowano

też kiedyś taki kupiłem - rok w ciągniku i na złom się nadawał

generalnię staram się kupowac Centra HD - może drogie, ale u mnie się sprawdzają

ZAP Piastów też nie jest zły

Opublikowano (edytowane)

Panowie mam zagadkę, kupiłem koło zębate napędzające elewatory zbożowy i kłosowy i okazało sie że ma 3 zęby więcej i ma średnicę większą. Łańcuch oczywiście pasuje ale boje sie że będą za wysokie obroty elewatorów. Obliczyłem że będzie to 120% dotychczasowej prędkości. Nie wiem teraz czy zakładać czy nie a dodam że to stara maszyna i może uszkodzić łańcuchy, obudowę elewatora i oczywiście mogą być drgania.

 

IMG_20220717_132324.jpg

Edytowane przez Ziel
Opublikowano
Dnia 17.07.2022 o 13:37, Ziel napisał:

Panowie mam zagadkę, kupiłem koło zębate napędzające elewatory zbożowy i kłosowy i okazało sie że ma 3 zęby więcej i ma średnicę większą. Łańcuch oczywiście pasuje ale boje sie że będą za wysokie obroty elewatorów. Obliczyłem że będzie to 120% dotychczasowej prędkości. Nie wiem teraz czy zakładać czy nie a dodam że to stara maszyna i może uszkodzić łańcuchy, obudowę elewatora i oczywiście mogą być drgania.

 

IMG_20220717_132324.jpg

jakbys przeszukał katalogi, to pewnie jest to zębatka od kombajnu w szerszym hederem

Opublikowano
6 godzin temu, Przemq napisał:

witam. Panowie te pierwsze koło od młocarni w claasie mercator 75 nie chce zejść. klin mam wyjęty a koło ani drgnie. Pomocy

Porządny ściągacz i musi iść, najwyżej można podgrzać ale wtedy tuleja plastikowa do wymiany. Pamiętaj tylko nie wykręcaj nakrętek ze szpilek przed zdjęciem pierwszego koła bo wystrzeli. Zmierz odległość miedzy kołami z pierwszego a drugiego wariatora (tylko zmierz miedzy kolami które są z klinami) aby potem tak samo złożyć. Trzymaj zdjęcie mojego ściągacza bo bez niego to nie podchodzę do takiej roboty bo szkoda nerwów.  

IMG_20220725_100749.jpg

Opublikowano

Musiałem rozebrać bo tulejki były już słabe a jednej to prawie wcale nie było I jedna para kół  też jest do wymiany ale mam całą młocarnie na części to pozyskałem te koła z oryginalnymi tulejkami i teraz moje pytanie kupić nowe i gdzie je kupić czy włożyć te oryginalne z drugimi kołami? A i przy okazji okazało się słabe łożysko na młocarni po tej stronie, jak bardzo dokręcić te nowe łożysko?

Opublikowano

Łożyska mają być dokręcone momentem 45Nm ja dokrecalem kluczem chakowym do nakrętek koronowych i dospawałem do klucza kwadrat  z nasadki i klucz dynamometryczny na to przy momencie 60Nm łożysko obracając się stawia lekki opór 

Tulejki to temat rzeka tanie nie mają wymiaru drogie są do rozwiercenia 

Opublikowano
Dnia 12.07.2023 o 12:15, krzysztofcvb napisał:

... Zmierz odległość miedzy kołami z pierwszego a drugiego wariatora (tylko zmierz miedzy kolami które są z klinami) aby potem tak samo złożyć... 

Po zamieszczonym zdjęciu i opisie, sądzę że majstrowałeś przy wariatorze młocarni. Mam pytanie uzupełniające do zamieszczonego wyżej opisu tj. koła wariatora pierwszego są nieruszane - jak ustalić położenie koła wewnętrznego z klinem na wale młocarni, pierwszego od młocarni, aby pasy były dobrze ustawione w całym zakresie obrotów.

Opublikowano

Odległość kół ustala się tulejkami lub szpilkami z zatoczeniem, ważne jest także, aby koła pływające pracowały w pełnym zakresie (oba pasy tak samo napięte)

Od łożyska jest tulejka dystansowa, warto założyć wewnętrzne koła bez klina, aby wiedzieć, czy przy maksymalnym otwarciu nie będzie wewnętrzny talerz o nic obcierać, jeśli tak, trzeba dać dodatkowe podkładki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 4pakplus
      Witam
      Wiecie może Panowie jaka jest średnica wału jezdnego od tej strony co zakłada się koło jezdne - czapka chińczyka?
      to chyba coś takiego:
      https://agro-serwis24.pl/pl/p/WAL-GLOWNY-JAZDY-CLAAS-MERCATOR-ZESTAW-LOZYSK-630179/1558
    • Przez Adamek001
      Witam serdecznie, mam pytanie czy ktoś może naprawiał blokowanie kolumny kierowniczej w kombajnie claas dominator? W zeszłym tygodniu zakupiłem bardzo dobrze utrzymany egzemplarz, a skoro jest już po sezonie postanowiłem zabrać się za małe remonty. Mam pytanie jak się do tego zabrać, ponieważ nigdy tego nie robiłem i nie wiem czego się spodziewać. Kolumna czy zablokowana czy nie, lata góra dół. 
    • Przez janek884
      Do sprzedania 
      Dominator 118 SL maxi 1992r. Heder 6m z 1999r na grubym ślimaku, kosa na śrubki. Silnik V6 mercedes 270 koni. Zadbany, klimatyzacja sprawna. Kamera cofania, poziomowanie hedera w joysticku. Hydrostat. 2 kosy boczne elektryczne. Elektroniczny dokładny pomiar prędkości. Oświetlenie Led 9 szt. Zawsze garażowany. Cena 133 tysiące. Dolnośląskie 57-160. Tel 500132349

    • Przez Pawel1344
      Witam, tak jak w temacie mam problem z tym urządzeniem mianowicie nie włącza mi się ta zielona lampka w prawym górnym rogu, która sygnalizuje, że heder jest w pozycji roboczej i powinno rozpocząć się naliczanie hektarów, (na wyświetlaczu też nic się nie pokazuje oprócz 0.00) do tego nie pokazuje też długości przejechanej trasy. Wiecie może gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie położenia roboczego w bordinformatorze, a może trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Proszę o pomoc
    • Przez PrzemoO
      Mam problem z komputerem odpaliłem kombajn było ok a po chwili coś takiego




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v