mtz82t25a

Dokręcanie głowic Lamborghini 1060 premium

Polecane posty

mtz82t25a    0

Witam. Chciałbym się dowiedzieć z jaką siłą i kolejnością dokręcić głowice w tym ciągniki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8522
Napisano (edytowany)

zamiast pisać elaboraty ,napisałbyś odpowiedź na pytanie krótko i na temat,o ile coś wiesz

może to coś pomoże ,tak na szybko ,co prawda 4 cylindrowy

 

Edytowano przez witejus
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Po prostu nie miałem dostępu do kompa żeby sprawdzić w serwisówce, a nie jestem alfą i omegą, żeby wszystko spamiętać . Silniki serii 1000W  3cyl. 4cyl i 6cyl mają te same momenty itd. ewentualne różnice masz uwzględnione w serwisówce, którą tu wrzucam. 

https://drive.google.com/file/d/1P-LDXaHc6Tqzjfo8AgoQSIzvfIspdV7e/view?usp=sharing

A w fotach masz momenty

Kolektor wydechowy wstępnie 15NM bez uszczelek - Pierwszy etap dokręcania głowic 50Nm, Drugi 100stopni, kolejność masz na foto, lub w książce, pamiętać aby dokładnie oczyścić gwint w otworach w bloku, porządnie oczyścić śruby, obejrzeć i delikatnie oleju silnikowego na gwint śrub, tylko nie za dużo :D 

Pozdro

sd.png

sd2.png

Edytowano przez Agrorozkminiacz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    18

Odgrzebie troche czyli co do ciągnąć  do 50nm a potem robe obrócić jeszcze tylko o 100 stopni wokół własnej osi ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, nanieś na każdą śrubę trochę oleju połap palcami wszystkie i według kolejności z rysunku dokręć 50Nm, 20-30minut przerwy i dokręć w takiej samej kolejności po 100stopni każdą. pamiętaj o kolektorze żeby lekko połapać do głowic, żeby ci się głowice wyrównały

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    18

Ok teraz już jestem pewny, poprostu dziwnily mnie tak niskiw wartosic np te korbowody 30 nm a jak rozkręcałem to nieszlo tego ruszyć xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    18

A jeszcze raz odgrzebie, bo duży problem sprawiają mi rurki - osłonki popychaczy jest jakiś sposób na te sprezynki cały czas podwija mi te uszczelnienia przy próbie montażu rurek. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szczypce typu mors, lub kombinerki duże, dospawujesz do nich dwie podkładki płaskie pod odpowiednim kątem, środek podkładek o średnicy tych rurek oczywiście żeby w środek wchodziły te rurki co nie? :D i nacinasz kątówką te podkładki żeby swobodnie wsuwać na rurkę przyrząd, zakładasz jedną gumkę, sprężynę a rurkę i ściskasz sprężynę przyrządem ile się da. podkładka, gumka i wsuwasz rurkę pod kątem w blok i do góry do głowicy i puszczasz sprężynę. później wstawię foto jak ja mam zrobione te szczypce

IMG20220624133903.jpg

IMG20220624133846.jpg

Oczywiście przy puszczaniu sprężyn rób to w miarę wolno i patrz żeby gumki równo się wykładały w gniazdach, możesz je delikatnie maznąć jakimś środkiem poślizgowym do uszczelek gumowych, czy smarem silikonowym, raz że lepiej ci się wyłoży uszczelka a dwa że te środki konserwują gumę więc na plus. Ja tak robię 😊

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj