Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co z tego że ma pojemność dużą jak prąd na rozruch jast słaby to tylko tyle że długo będzie kręcić. muśi być prąd na rozruch przynajmniej około 900A. To taki 100ah i 900A będzie dobry. Ja we władku mam 60ah i 600A prąd rozruchu i pali dobrze.Centra ten siwy akumulator futura chyba.

Opublikowano

Witam

 

Po ok 12 latach padły doszczętnie aku centra w T25. Zastanawiam się czy kupić teraz 165 czy 195 Ah. Cena nie gra roli, tylko czy alternator wydoli i instalacja, czy warto dopłacić do 195 ? Ciągnik swoje lata ma i wolałbym mocniejszy bo już nie pali jak kiedyś. Są jeszcze na składzie jakieś węgierskie aku euro-start - warto kupować ?

Opublikowano

We władku, to każdy akumulator za słaby. Małej mocy rozrusznik(2,8KM - porównywalny w ciapku ma 4KM), duzy stopień sprężania i bez odprężnika ani rusz. Montaż rozrusznika szybkoobrotowego z przekładnią rozwiązuje problemy.

Opublikowano

Jako iż mam kumpla w branży i niejeden aku u niego przerzuciłem powiem jedno, jak się dba tak się ma i tu firma aku nie ma znaczenia,podstawa to prawidłowe ładowanie oraz doładowanie aku gdy ciągnik stoi oraz pod kołderkę gdy są mrozy :D

Opublikowano

Ja przeważnie stosuję akumulatory marki Centra, raz miałem Autopart i nie mogę narzekać, bo wytrzymały tyle samo, czyli ok 4 lata.

Ale kolega @vcc ma rację podstawą długiego i bezproblemowego działania akumulatora jest odpowiednia eksploatacja. Trzeba kontrolować, aby zawsze był stan wody, aby był ładowany odpowiednim napięciem, gdy nie jest używany powinien być schowany w suchym i ciepłym miejscu i raz na jakiś czas rozładowany i naładowany ponownie.

Opublikowano

Podstawa łatwego rozruchu to sprawny rozrusznik, czyste połączenia i naładowany akumulator. 80% problemów z rozruchem to wina niedoładowanego akumulatora. Co do zamiany akumulatorów to w C-330 mam 12V 72Ah, MTZ-82 12V 120Ah, ostatnio bez problemu odpalałem C-360-3P z akumulatora 12V 55Ah. Tylko MTZ ma rozrusznik z przekładnią.

Opublikowano

Witam wszystkich. Planuje zakup akumulatora o pojemności około 70 Ah.

 

Mam na oku 3 różne modele marki centra:

Centra Standard 70Ah 640A

Centra Plus 74Ah 680A

Centra Futura 72Ah 720A

 

Ceny Plus'a i Futury nie różnią się zbytnio a Standard jest od nich trochę tańszy.

 

Który z nich polecacie mi kupić? Warto dopłacić do Plusa albo Futury względem Standard?

Dodam, że akumulator będzie jeździł w ładowarce przegubowej Schaffer 332 z silnikiem 3 cyl. diesla marki kubota.

Pozdrawiam

Opublikowano

Niestety ta marka nie jest dostępna u mnie w mieście <_<

a jeżdżenie i szukanie nie jest mi na rękę.

 

 

Może ktoś wypowie się na temat tamtych akumulatorów? Który z nich warto wziąć?

Opublikowano

Futurę mam w C-330 wyciągnięta ze złomowanego samochodu. Jak się ciągnikiem mało pracuje to trzeba doładowywać bo ma problemy z rozruchem. Jak kupuję nowe akumulatory to zawsze w wersji najprostrzej i jak do tej pory nie miałem problemów.

Opublikowano

Ja mam JENOX od 7 lat i w zimę ciągnik nie pracuję więc je wyjmuje do piwnicy i tam ładuję,dolewam wody i akumulatory na wiosnę są gotowe do pracy,polecam tą firmę bo odpala na dotyk na nich wiosną,latem,jesienią ale w zimę najlepsze są kable rozruchowe do spawarki sam w tą zimę już tak próbowałem bo zakupiłem cały osprzęt i c-330M zapaliła :P Polecam akumulatory JENOX mamy je w T-25A i w C-330M :P

Opublikowano

Witam, jeśli chodzi a akumulatory to wszystkie są podobnej jakości czy to zap czy centra, polecałbym akumulatory żelowe są drogie ale opłaca się kupić, przede wszystkim ze względu na żywotność - min. 10 lat, posiadają także inne plusy.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja mam w ciagnikach Centra Heavy duty 6V 165 Ah i też wytrzymują 10 lat. Więc nie widzę sensu przepłacania za akumulator żelowy. Poza tym w realiach polskiej wsi i poziomu obsługi maszyn akumulator żelowy osiągnie taką samą trwałość co zwykły. Ponadto łatwiej go uszkodzić podczas nieprawidłowego ładowania.

Opublikowano

Wczoraj poszukałem gwarancji od akumulatorów tak z ciekawości i tak to wygląda:

-aku od mtz82 autopart 2x6v 215ah 1150a 8lat jeszcze nawet dają rade ten sezon przelatać

-aku od bizona autopart 2x12v 165ah 950a 8lat stan dobry nic nie wskazuje na zużycie

-aku od u914 zap 215ah 1150a 7 lat w zimę trzeba podładować żeby zapalić i przelać gorącą wodą. Pochodzą jeszcze w sztaplarce bo lżej zapala

-aku od c-360 gold master 195ah 1000a 4 lata w zimę do -10 bez cieplej wody zapala ale trzeba zrobić pompę bo długo kręci zanim zlapie czy zima czy lato

(pompa ori z plombami fabrycznymi 34lata :blink: )

-aku od jd 3640 2x12v 88ah nie wiem jakiej firmy bo z takimi aku kupiliśmy ciągnik. 5 lat u nas(nie wiem kiedy kupione) do -10 zapala jak chłodniej trzeba podładować

 

Wcześniej w c-360 były aku sznajder 215ah 1150a mialy ok 12-13 lat :blink: odpalały do momentu gdy na jednym zrobiła się przerwa i wtedy kupiliśmy nowe.

 

Chyba trafialiśmy na same dobre egzemplarze bo jak się słyszy to ludziom aku po 3-4 latach padają ;[

Opublikowano

Zacytuję poprzedników jak się dba tak się ma.

 

Centra i Sznajder to są dobre akumulatory ale trzeba dbać o nie. Cenowo źle nie stoją.

Schować gdzieś na zimę, czasami podładować, sprawdzić stan i napięcie to będą służyły długie lata a nie dwa sezony.

 

Jako ciekawostkę powiem Wam, że kiedyś przyniósł nam klient akumulator pewnej firmy na gwarancję twierdząc, że nia trzyma prądu. Po oddaniu do serwisu stwierdzili brak elektrolitu w aku, po dolaniu wody i poinstruowaniu użytkownika akumulator chodzi od kilku dobrych bez żadnych zastrzeżeń.

Opublikowano

Od bizona zawsze schowane w ciepłe miejsce i doładowane co jakiś czas. A w ciągnikach tylko doładowywane(czasami są potrzebne). No i oczywiście dbanie o poziom elektrolitu, czyste połączenia, ładowanie oraz sprawny rozrusznik.

 

ps. wszystkie rozruszniki standardowe.

Opublikowano

Panowie potrzebóję porady. Wysiadł mi już całkiem w t-25 akumulator jest tam jakiś 12V 125 ah i chcę kupić nowy jak najtańszym kosztem.

Mam nową instalację elektryczną nowy alternator i rozrusznik z przekładnią. Akumulator w sumie potrzebny tylko na okres wiosna-jesień dlatego myślałem nad jakimś samochodowym do 200 zł bo ten co mam to koszt około 400 zł. Myślę że powinien sobie poradzić spokojnie kiedyś miałem jakiś ze starego auta taki mały kręcił jak głupi i to na zwykłym rozruszniku takim jak w c-360. Proszę najlepiej o linki do takich akumulatorów co by mi się nadały. Dzięki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez Reno123
      Witam jestem posiadaczem Renault 103.54 mam problem z hydraulikom. Po odpaleniu rurka od pompy hydraulicznej do rozdzielacza mocno drży , przewody do hydrauliki wywrotu są ok nie wiem co powoduje drganie i jak to usunąć . Czy to może być przez rozdzielacz. Po dłuższej pracy słabnie wspomaganie. Proszę o poradę 
    • Przez BartekCiszek
      witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v