Skocz do zawartości

Jak nie jeździć z pługiem - przestroga


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
papciochmielewski napisał:

Raz mi się zdarzyło jechać krajówką, przepisowa prędkość, jesienna szaruga, a przede mną w ostatniej chwili wyłonił się jakiś stary ciągnik z ledwo widoczną tylko prawą lampą, która myślałem, że jest słupkiem z numeracją odległości. Wystraszyłem się jak jasny pierun, mało kto ma świadomość, jak ważne jest oświetlenie ciągników i maszyn na drogach.

przepisowa prędkość nie jest prędkością bezpieczna co nie zmienia że ciągniki mogą jeździć bez świateł

Opublikowano (edytowane)
Cytat

wolno czy nie wolno, w tym wypadku koniecznie powinien być włączony :D

Taaa chyba że na halloween.   :P

Edytowane przez Sean
Opublikowano (edytowane)

 tu  kogut by nie zaszkodził tylko czy kierowca samochodu wiedział by co za pułapka tam czeka?:ph34r:

 tak jak pisałem   traktorzysta nie miał dość wyobraźni i nie ogarnął w porę sytuacji

Edytowane przez Pigmei
  • Root Admin
Opublikowano

niestety kodeks drogowy jest jaki jest. mam świadomość że mogę dostać mandat za jazdę na kogutach, ale jadąc z opryskiwaczem, rozsiewaczem do nawozu, zestawem uprawowo siewnym czy pługiem włączam je i widzę jak ludzie zwalniają zbliżając się do mnie, a później konsternacja że jednak maszyna która ciągnę mocno wystaje poza obrys ciągnika. oczywiście żadna z tych maszyn nie przekracza magicznych 3m ale jest dużo szersza od ciągnika. oczywiście nie jeżdżę ciągnikiem z przyczepami na kogutach, chyba że zaraz za mną jedzie kombajn do zboża

Opublikowano (edytowane)

Osobiście też uważam że koguty powinny być w pewnych sytuacjach dozwolone, co nie zwalnia z zachowania szczególnej ostrożności,a jest zazwyczaj na odwrót, takie nadużywanie jak teraz to się dzieje, powinno być karalne,  włączenie koguta działa dzisiaj na świadomość kierowcy że wszyscy mają mu ustąpić miejsca bo pan rolnik jedzie ile fabryka dała i raczej ma wywołać zwrócenie wzroku że on ma nowiutki ciągniczek i sprzęcik.   :P

Edytowane przez Sean
Opublikowano

Ja tak samo nie oszczędzam na włączeniu koguta teraz gdy po południu już szarówka się robi, ludzie z daleka widzą i zwalniają, jadą na maxa do krawędzi jezdni. W wykopki po 18stej wracaliśmy zawsze i mimo oświetlenia ciągnik z kombajnem i drugi z przyczepą kogut mryga. A żarówka H1 wali po oczach nieźle 

A kolejna kwestia to zjeżdżanie z drogi z pługiem na pole, do domu. Nie raz miałem sytuację, że w ostatniej chwili zahamowałem przy skręcie w prawo, pług zachodzi na sąsiedni pas, a baran z tyłu oczywiście nie zaczeka tylko w momencie gdy ciągnik zjeżdża, wyprzedza. Wolę się zatrzymać, przepuścić i dopiero skręcić.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Jacku przeglądałem przepisy kiedy co można i wiesz co,  zastanawiam się skąd w agrofakcie  i temacie o kogucie wziął się taki cytat/ myśl  Używanie koguta z całą pewnością zapewni wyższy stopień bezpieczeństwa naszego i innych kierowców  możesz podać który zapis  do dopuszcza? Oficjalnie  rolnicy  nie mogą używać koguta no chyba ze jest nienormatywny i ma wszelkie  zgody zarządu danej drogi.

 

 

 

Edytowane przez Pigmei
Opublikowano

Miałem sytuację taka. Jechałem jakieś 70km/h, w nocy, z pola zza budynków wyjechał nieoświetlony kombajn w momencie jak byłem na jego wysokości. Żadnego oświetlenia, pijany szofer. W aucie uszkodzony słupek, szyba, w kombajnie urwane kilka bagnetów. 

Opublikowano

Kierowcy przyzwyczajają się do " kogutów " , i przestają one oznaczać sytuację nadzwyczajną , przez co tracą skuteczność . A wysterczy ich nie nadużywać . Przepisy są jasne .

  • Like 1
Opublikowano
3 godziny temu, slawek74 napisał:

przepisowa prędkość nie jest prędkością bezpieczna co nie zmienia że ciągniki mogą jeździć bez świateł

Tu   :P

Opublikowano
5 minut temu, Uziu92 napisał:

ten z osobówki też wyobraźni zero , widzi że coś stoi dłuższy czas nienaturalnie i świeci to wypadało by choć trochę zwolnić

Ludzie którzy nigdy nie jeździli traktorem, kombajnem czy ciężarówką nie wiedzą że trzeba zachować szczególną ostrożność na drodze, Ci co jeżdżą tylko osobówkami myślą że są królami na drodze i nie zwracają uwagi na nic, znaczy uwagę zwracają jak jedzie się kombajnem 😁 że nie mają jak przejechać 😁 nie bronię tu kierowcy osobówki mimo tego że mógł zwolnić no ale wina leży i wyłącznie po stronie traktora

Opublikowano
1 godzinę temu, Bialy8011 napisał:

Ludzie którzy nigdy nie jeździli traktorem, kombajnem czy ciężarówką nie wiedzą że trzeba zachować szczególną ostrożność na drodze, Ci co jeżdżą tylko osobówkami myślą że są królami na drodze i nie zwracają uwagi na nic, znaczy uwagę zwracają jak jedzie się kombajnem 😁 że nie mają jak przejechać 😁 nie bronię tu kierowcy osobówki mimo tego że mógł zwolnić no ale wina leży i wyłącznie po stronie traktora

Tutaj nie byłbym taki pewny. Jeśli faktycznie potwierdzono by awarie ciągnika  na moment przez wypadkiem wtedy winna byłaby osobowka. To że jest przeszkoda na drodze, to nie znaczy że trzeba w nią wjechać.

 

Upierdliwy policjant za zderzenie z dzikiem też da Ci mandat bo to zwykła kolizja. Ma podstawy

Opublikowano

I już będą kombinować jak koń pod górę jakby się tu wyłgać w razie takiej głupoty.

Opublikowano

U nas kiedys był wypadek ok 2000 roku ,facet skończył orke ok 2 w nocy i wyjechał na szose ,do domu miał z 15 km ,Ciągnik 1634 pług 6 zagonowa nie oświetlony wystawał szerzej jak ciągnik .Tir jadący za nim podszas wyprzedzania zahaczył za pług .16-tka zepchnięta w rów zniszczyła ogrodzenie posesji i mało co nie wjechała w dom .Urwane tylne koło cały tył porozrywany w kabinie zostały tylko dwie szyby w prawych dzwiach .Facet mało nie zginął .Kabina tira skasowana .Od tamtej pory ma światło czerwone na końcu pługa  ...takie jak kiedyś były w żukach .

Opublikowano
26 minut temu, plati napisał:

Tutaj nie byłbym taki pewny. Jeśli faktycznie potwierdzono by awarie ciągnika  na moment przez wypadkiem wtedy winna byłaby osobowka. To że jest przeszkoda na drodze, to nie znaczy że trzeba w nią wjechać.

 

Upierdliwy policjant za zderzenie z dzikiem też da Ci mandat bo to zwykła kolizja. Ma podstawy

No tak masz rację, ale pod koniec filmiku nagle gość włącza światła żeby było widać pług, ja wiem że fajnie się mówi że mógł to zrobić od razu ale w panice się nie myśli i mają filmik że włączył światła to zrobią winnego z traktorzyste

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zbycho77
      Witam forumowiczów . Pług 3 , wymiana siłownika obroty z jednego węża na dwa . Założony nowy siłownik i kostka obrotu . Strasznie ostro startuje obrót do połowy , resztę obrotu wykonuje powoli i płynnie . Co może być przyczyną ?  Założyć dławik na zasilaniu ?  Regulacja na kostce nie pomaga .
       
    • Przez qkohe155
      Wiecie czy ktoś regeneruje takie kostki, lub gdzie można kupić coś w rozsądnych pieniądzach?
      Mam pług Kverneland EG85 vario i od początku zeszłego sezonu nie działa mi w pełni kostka hydrauliczna/zawór.
      Pług obrotowy z vario i liniowaniem z pamięcią, czyli do obrotu się składa sam i później wraca do poprzedniej szerokości. Z kostki wychodzą 4 węże do ciągnika i 5 do siłowników (do siłownika od vario 3).
      Pług 4 sezony zachował się prawidłowo(choć na koniec już chyba nie idealnie - liniowanie odbywało się równolegle z obrotem i nie wiem czy tak ma być). 
      Obecnie pług zaczyna się obracać, zatrzymuje się w połowie, przypomina sobie o liniowaniu i zaczyna się składać, a że później zamiast kontynuować obrót rozkłada się z powrotem i na koniec obraca również z powrotem. Na szczęście po ręcznym złożeniu da się go obrócić normalnie, ale jest to trochę upierdliwe.
      Dodam, że przed zeszłym sezonem dołożyłem mu ramię hydrauliczne i musiałem w tym celu zmienić kierunek obrotu z kołem do góry, na kołem w dół, ale jest to jak najbardziej fabryczne rozwiązanie i tak jak pisałem początki problemów zaczynały się chyba już wcześniej.
    • Przez Dragon36
      Witam co sądzicie o krojach nożowych do pługa jako tańsza alternatywa dla kroi talerzowych? Czy ktoś używa, jak to się sprawdza?
    • Przez kali1988
      Witam wszystkich. 
      Szukam plugu obrotowego do ciagnika 80km coś byście polecili?
      Mam na oku lemken opal 35/105 RLSH tylko nie jestem pewien czy uciągne... ziemie bez żadnych górek ale ciężkie. 
      Z góry dzięki za pomoc
      VID-20251118-WA0003.mp4  




    • Przez Przemek15
      Czy może mi ktoś wyjaśnić parę rzeczy z tym związanych, bo miałem przyjemność orać, ale nie miałem przyjemności ustawiać pługa. Coś nie coś o tym wiem, ale różne źródła różnie podają o różnych regulacjach. Do czego właściwie służy i czym jest regulacja szerokości pierwszej skiby? W Agromechanice napisali, że dostosowuje się ją do rozstawu tylnych kół ciągnika. W RPT piszą, że: "...regulacji pirwszej skiby dokonujemy w drugim przejeździe. Pierwszy korpus powinien nieco nadkładać, aby wyrównać powierzchnię z poprzednim przejazdem". Piszą też, że ma to związek ze ściaganiem pługa, albo, że ma to wpływ na równomierną szerokość pozostałych skib. W starszych pługach zagonowych ramowych zawieszanych mamy w stojaku oś wykorbioną, która podobno służy do regulacji właśnie pierwszej skiby a zarazem punktu pociągowego (w obracalnych jednobelkowych te ustawienia dokonuje się razem lub oddzielnie śrubą rzymską albo siłownikiem). Ale przecież za pomocą tej os wykorbionej za pomocą korbki nie zmieniamy w rzeczywistości szerokości tylko pierszej skiby, ale wszystkich jednocześnie zmieniając przy tym jakby kąt natarcia lemiszy. I inne źródłą podają, że zmiana tej szerokości powinna być następstwem zmiany głebokości orki tak, aby był zachowany jednakowy stosunek szer. do gł. korpusu. Im głebiej tym szerzej i na odwrót. Na zimę znowu lepiej zostawić glebę w ostrej skibie (wysztorcowaną), czyli głęboko i wąsko. Zupełnie innym zagadnieniem jest regulacja szerokości roboczej pługa, która w starszych pługach nie występuje. Może być mech. skokowa albo hydrauliczna płynna i co ciekawe zmiana tej szerokości nie zmienia kąta natarcia lemiesza. Bodajże chodzi o zasadę czworoboku przegubowego. Jeszcze innym zagadnieniem jest zmiana szerokości orki poprzez odejmowanie i dokładanie korpusów. Belka w takim przypadku musi mieć budowę kołnierzową, czy jak kto woli teleskopową, aby po odjęciu od tyłu korpusu nie wystawałą "pusta" belka. W Agromechanice jeszcze bardziej motają, bo piszą, że ustawia się szerokość orki przy pomcy dwóch regulacjI
      -poprzecznej, czyli ustawienia szer. pierszej skiby
      -podłużnej, czyli ustawienia pługa po takim kątem, aby uzyskać nominalną szerokość pługa i optymalny nacisk płozu na ściankę bruzdową
      Po pierwsze jak może być coś takiego jak podłużna reg. szer. orki? A potem piszą, że pożadana jest też możliwość regulacji szerokości orki. To już mamy jakieś trzy regulacje szerokści orki. I jak tu się nie zgubić?
      I jak to jest jest z tą regulacją głębokości w nowszych pługach obracalnych? Bo piszą, że ustawiamy za pomocą kółka kopiującego, a to jakaś bzdura, bo obecnie stosuje się regulację siłową a nie kółko, chyba, że pług przyczepiany, ale te zostawmy, bo jeszcze większy mętlik będzie. Regulacja siłowa czy pozyzycyjna wyklucza kółko kopiujące na pewno, a jak ktoś chce pracować za pomocą regulacji kopiującej (kółka) to musi ustawić podnośnik na dociążąnie (regulację ciśnieniową), czyli podnoszenie pod mocno zmniejszonym ciśnieniem tak aby nie dało rady podnieść pługa od ziemi (wiadomo wtedy tracimy dociążanie tylnej osi masą pługa). Jeszcze inną regulacją jest w nowszych pługach przesuwanie wzdłużne pługa tak, aby wychylić pierwszy koprus poza rozstaw kół ciągnika i wtedy obydwa koła jadą po caliźnia. Co to daje tylko praktycznie? O poziomowaniu nie wspominam, bo jest dla mnie zrozumiałe, ale prosiłbyłbym Was o jakieś uporządkowanie tego, ewentualne poprawienie i wyjaśnienie co kiedy w jakich pługach (z wyjątkiem przyczepianych) i w jaki sposób oraz po co. Chodzi mnie głównie o pługi zawieszane zagonowe (starego typu bez reg. szer. rob.) oraz jednobelkowe obracalne zawieszane.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v