Gogreenbuddy

MF 235 wyciek płynu chłodniczego do oleju

Polecane posty

Cześć wszystkim!
Jestem tu nowy i dołączyłem, ponieważ zepsuł mi się blok silnika i szukam porady. Mam Massey Fergusona z silnikiem Perkins wysokoprężnym 2,5 turbo diesel.

Mamy ten ciągnik z trzeciej ręki. Po bezproblemowej pracy silnika przez 30 godzin od zakupu nagle czujnik temperatury spadł do 0, zabrakło płynu chłodniczego (gdzie niedawno go uzupełniałem), a olej silnikowy stał się gęsty i ciemnoszary. Do tej pory pracowałem sporo z silnikami motorowerów i motocykli, ale nigdy przy ciągnikach/silnikach diesla.
Googlując i bazując na dotychczasowej wiedzy doszedłem do wniosku, że najprawdopodobniej  przyczyną zgestnienia oleju i jego ciemnoszarego koloru jest zepsuta uszczelka głowicy. Mimo opisanych problemów silnik dalej pracował dobrze, czysto, brak czarnego lub białego dymu i bez problemów z odpalaniem. Na tej podstawie stwierdziłem, że problem zaistniał niedawno i nic innego najprawdopodobniej nie zdążyło się popsuć.

Wymieniłem więc uszczelkę głowicy na nową, wyczyściłem głowicę, jednak problem nie zniknął. Wygląda na to jakby woda przeciekała znacznie niżej w silniku niż głowica...
Płyn chłodniczy wycieka dość szybko, jeśli napełnię zbiornik 10 litrami wody w celu testu, to ok. 3-4 litry wyciekną w ciągu 10 minut. Jeśli napełnię wąż od strony pompyy wodnej (w załączniku pokazałem na zdjęciu, zielony okrąg), system nie przecieka, ale jeśli napełnię rurę na wlocie do silnika (w załączniku pokazałem na zdjęciu, czerwony okrąg), przecieka bardzo szybko.

 

W związku z tym moje pytanie brzmi: 
czy jedyną pozostałą mi opcją, jest to, że mój blok silnika jest gdzieś pęknięty, czego nie zauważyłem z góry? Cylindry / tłoki wyglądają dobrze od góry, co prawda nieco zwęglone, ponieważ system filtrów powietrza był nieco zatkany, ale raczej nie ma to wpływu na opisany problem.

99374868_1037452020411565_7254052698968817664_n.jpg

100577112_596249727958157_1517597075947126784_n.jpg

100790110_1126643327682453_8876940288292028416_n.jpg

101556235_252873629131068_6479749217387544576_n.jpg

101699504_663731234482772_4127558984154480640_n.jpg

101807738_2649809981927370_5523790008122605568_n.jpg

100601414_249093352864588_6100337716333903872_n.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Najbardziej prawdopodobna przyczyna to skorodowana pokrywa rozrządu pod pompą wody. Jeśli będzie dziura to dopasuj podkładkę z blachy nierdzewnej albo kwasowej tak było w oryginalnych silnikach perkinsa. W polskich wersjach to zmienili j jak starość ją zniszczy to płyn chłodniczy ma bezpośredni kontakt z duraluminiową pokrywą co wiąże się z szybkim jej utlenianiem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez huard
      Witam panowie chciałem się dowiedzieć czy ktoś zwiększał moc w MF 5460 posiadam takiego z 2008rok oryginał ma 115 chciałbym zwiększyć na 125 czy się da? Jakie koszty, i czy trzeba w nim wyciągać pompę?
    • Przez center
      Witam wszystkich mam problem związany z wyciekiem oleju z prawej zwolnicy z mojego MF255, po pracy gdy został umyty i stał w garażu olej wyciekł ze zwolnicy na świeżutko umytą felgę trudno powiedzieć czy jest to między uszczelką czy na wałku trudno tam teraz zajrzeć dokładnie. Ale chcę się spytać czy to ktoś rozbierał może? jest to bardzo skomplikowane żeby wymienić same uszczelniacze? pozdrawiam
    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj