Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem z kierownicą w mojej c-330. Na pierwszym zdjęciu widać jej ustawienie przy jeździe na wprost, chciałbym aby była ustawiona prosto tak jak na zdjęciu drugim. Więc teraz pytanie czy można ją zdjąć i ustawić prawidłowo czy co zrobić?

zdjęcie1

http://zapodaj.net/b535bb8b7e3b.jpg.html

zdjęcie2.

http://zapodaj.net/75f5ff0bb21f.jpg.html

 

Druga sprawa to przy jeździe na wprost ściąga na prawo, troche udało mi się to naprawić (ściągnąłem, skróciłem trochę na drążkach) jest lepiej ale to jeszcze nie to. Gdy jadę do przodu jest jeszcze w miarę ok, koła są proste --> |--| ale jak cofam to kółka się krzyżują tak że zostawiają ślad na trawie- wiecie o co chodzi /---\ <-- tak się ustawiają, co z tym zrobić?

Opublikowano

Kolego z tego co mi się wydaje że jeżeli odkręcisz kierownicę to ją ustawisz jak będziesz chciał, bo tam chyba jest to drobno frezowane.A z tymi kołami że jak jedziesz do tyłu i skręcisz na maxa to jest normalne że podrywa trawę, dlatego że ten ciągnik ma bardzo duży skręt :)

Opublikowano

Ustaw koła na wprost, potem odkręć kierownicę i ustaw ją według uznania na frezach.

Co do ustawiania zbieżności najpierw trzeba skasować luzy, czyli sprawdzić końcówki drążków kierowniczych i luzy samej kolumny kierowniczej.

Opublikowano

Dzięki koledzy, spróbuję jakoś zdjąć tę kierownicę,

a co do zbieżności to chyba u mnie musi tak zostać, bo jak zmniejsze luzy tam przy kolumnie kierowniczej (wiecie po obu stronach są takie śruby zakontrowane z wejściem na śrubokręt w środku) to nie można udrzeć kierownicą za to prosto jedzie ;/

Opublikowano

No więc tak: próbowalem ściągnąć tę kierownicę ale nie idzie, podłożylem pod spód kawałek rury przeciętej na pół i ściągaczem próbowałem ale nie da rady, ma ktoś jakiś sposób by ją zdjąć?

Opublikowano

Co do zbieżności to wydaje mi się że patrząc z góry musi być tak \---/ (tylko bez przesady).

Mówię to na moim przykładzie,jeśli miałem tak jak napisałeś to jeździłem od rowu do rowu,

po przestawieniu w sposób jaki podałem mogę jeździć na wprost bez trzymania rąk na kierownicy.

Opublikowano

Ja osobiście naprawiając układ kierowniczy, robię wszystko "na oko". To nie samochód. Zawsze wychodzi mi prawie perfekcyjnie za pierwszym razem. Ustawiam drążki tak, żeby oba ramiona kolumny kierowniczej były równolegle do siebie - w tym samym miejscu - to na wkręconych maksymalnie wkrętach regulacyjnych - dlatego, bo trudno wtedy coś ruszyć niechcący przy ustawianiu. Następnie zakładam wąsy na sworznie zwrotnic(na oko na prostych kołach), i na podniesionym przodzie reguluję to koło, które jest źle ustawione skracając, bądź przedłużając drążki. Nigdy nie zdarzyło mi się na wyremontowanym układzie - bez ogromnych luzów, żeby koła się zjeżdżały, rozjeżdżały, albo opona nierównomiernie ścierała. Zbieżność kół powinna wynosić 2-10mm, a kąt pochylenia koła względem zwrotnicy 3 stopnie. :)

 

P.S Jeżeli macie frez, tam już jest miejsce na klin, wystarczy tylko trochę pomyśleć, jak go tam na stałe umieścić. :)

Opublikowano

asharot coś ci się pomyliło. Koła mają być zbieżnie a nie rozbieżnie tak jak ty to przedstawiłeś.

/-\

|

|-|

Z przodu mniej z tyłu więcej. Tolerancja jest taka ze można to patykiem ustawić.

Opublikowano

Kierownicę da się ustawic jak tylko chcesz :)

odkrecasz 4 sruby na klucz 13 przy samej kolumnie kierowniczek - odejdzie ci kierownica wraz z tą rurką i przekrecasz ile chcesz w tą czy w tą stronę kierownicę i zakrecasz z powrotem :) Tylo pytanie po co ? bo z tego co widzę masz ustawione tak jak fabryka zrobiła :D nie jest równo po to aby kierowca mógł widziec obrotomierz i wskazniki na raz ;[

a co do ustawienia zbierznosci to jesli chcesz mogę przepisac ci czynnosco krok po kroku z instrukcjii obsługi ;)

Opublikowano

pawlus224 : dzięki za odpowiedź, kierownicę zostawię tak jak była, nie wiedziałem tylko że specjalnie fabryka tak ustawiala kierownicę żeby zegary były widoczne, u mnie nie była nigdy zdejmowana a mam ciągnik z 1973 ;D i tak łatwo się nie podda więc zostawiam ją tak jak jest ;)

 

A co do zbieżności to ustawiłem mierząc patykiem odległości między skrajnymi krawędziami felg, mniej więcej jak w instrukcji pisało i nic teraz nie ściąga, ciągnik jedzie prosto :D

 

instrukcji nie potrzebuje, ściągnąłem sobie z neta i mam w *PDF

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v