Skocz do zawartości
dawid1062

Ursus C-330 - kierownica

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus

dawid1062    0

Witam.

Mam problem z kierownicą w mojej c-330. Na pierwszym zdjęciu widać jej ustawienie przy jeździe na wprost, chciałbym aby była ustawiona prosto tak jak na zdjęciu drugim. Więc teraz pytanie czy można ją zdjąć i ustawić prawidłowo czy co zrobić?

zdjęcie1

http://zapodaj.net/b535bb8b7e3b.jpg.html

zdjęcie2.

http://zapodaj.net/75f5ff0bb21f.jpg.html

 

Druga sprawa to przy jeździe na wprost ściąga na prawo, troche udało mi się to naprawić (ściągnąłem, skróciłem trochę na drążkach) jest lepiej ale to jeszcze nie to. Gdy jadę do przodu jest jeszcze w miarę ok, koła są proste --> |--| ale jak cofam to kółka się krzyżują tak że zostawiają ślad na trawie- wiecie o co chodzi /---\ <-- tak się ustawiają, co z tym zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przemko    20

Kolego z tego co mi się wydaje że jeżeli odkręcisz kierownicę to ją ustawisz jak będziesz chciał, bo tam chyba jest to drobno frezowane.A z tymi kołami że jak jedziesz do tyłu i skręcisz na maxa to jest normalne że podrywa trawę, dlatego że ten ciągnik ma bardzo duży skręt :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


Mareczek78    1

Ustaw koła na wprost, potem odkręć kierownicę i ustaw ją według uznania na frezach.

Co do ustawiania zbieżności najpierw trzeba skasować luzy, czyli sprawdzić końcówki drążków kierowniczych i luzy samej kolumny kierowniczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

330CUrsus    0

Mi też rwie trawę jak jadę na wstecznym. Do przodu jak jadę też ale to na 5 i 6. A kierownicę ustawisz tylko ciężko jest ją zdjąć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dawid1062    0

Dzięki koledzy, spróbuję jakoś zdjąć tę kierownicę,

a co do zbieżności to chyba u mnie musi tak zostać, bo jak zmniejsze luzy tam przy kolumnie kierowniczej (wiecie po obu stronach są takie śruby zakontrowane z wejściem na śrubokręt w środku) to nie można udrzeć kierownicą za to prosto jedzie ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ursusc385    515

W c-330 kierownica nie jest na żadnych frazach tylko na jednym klinie, i nie ma mozliwości regulacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


dawid1062    0

No więc tak: próbowalem ściągnąć tę kierownicę ale nie idzie, podłożylem pod spód kawałek rury przeciętej na pół i ściągaczem próbowałem ale nie da rady, ma ktoś jakiś sposób by ją zdjąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pooch    58

mi się wydaje ze byly dwa rodzaje jedna niska i jedna wysoka jedna na klin a druga na frez

 

bynajmniej takie sa w sklepach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Vhalior2    34

no ja sprawdzilem ja mam klin:) wez lepej nie kombinuj bo tak idzie jechac a jak peknie przy sciaganiu to beda koszta... ale zalozsz wedlug uznania:P wiec jak chcesz:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kielbasa    1

Pierwsze C-330, zaraz po wyprodukowaniu miały wieloklin na wałku kierowniczym, dopiero potem wprowadzono pojedynczy klin, jak i zarówno na sworzniach zwrotnic. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

asharot    176

Co do zbieżności to wydaje mi się że patrząc z góry musi być tak \---/ (tylko bez przesady).

Mówię to na moim przykładzie,jeśli miałem tak jak napisałeś to jeździłem od rowu do rowu,

po przestawieniu w sposób jaki podałem mogę jeździć na wprost bez trzymania rąk na kierownicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dawid1062    0

ok. dzieki za pomoc, jak na razie zostawie sobie tą kierownicę tak jak jest, a co do zbieżności to metodą prób i błędów dojdę do właściwego rozwiązania :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

330CUrsus    0

Asharot ale te czubki bliższe sobie to przód nie? No właśnie kiełbasa to by się zgadzało bo ja mam jedną z pierwszych i mam właśnie wiloklikn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

asharot    176

Czubki bliższe to tył,całość wygląda tak:

\---/

I---I

Położenie kierownicy można wyregulować drążkiem podłużnym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kielbasa    1

Ja osobiście naprawiając układ kierowniczy, robię wszystko "na oko". To nie samochód. Zawsze wychodzi mi prawie perfekcyjnie za pierwszym razem. Ustawiam drążki tak, żeby oba ramiona kolumny kierowniczej były równolegle do siebie - w tym samym miejscu - to na wkręconych maksymalnie wkrętach regulacyjnych - dlatego, bo trudno wtedy coś ruszyć niechcący przy ustawianiu. Następnie zakładam wąsy na sworznie zwrotnic(na oko na prostych kołach), i na podniesionym przodzie reguluję to koło, które jest źle ustawione skracając, bądź przedłużając drążki. Nigdy nie zdarzyło mi się na wyremontowanym układzie - bez ogromnych luzów, żeby koła się zjeżdżały, rozjeżdżały, albo opona nierównomiernie ścierała. Zbieżność kół powinna wynosić 2-10mm, a kąt pochylenia koła względem zwrotnicy 3 stopnie. :)

 

P.S Jeżeli macie frez, tam już jest miejsce na klin, wystarczy tylko trochę pomyśleć, jak go tam na stałe umieścić. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seweryn20    582

asharot coś ci się pomyliło. Koła mają być zbieżnie a nie rozbieżnie tak jak ty to przedstawiłeś.

/-\

|

|-|

Z przodu mniej z tyłu więcej. Tolerancja jest taka ze można to patykiem ustawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pawlus224    1475

Kierownicę da się ustawic jak tylko chcesz :)

odkrecasz 4 sruby na klucz 13 przy samej kolumnie kierowniczek - odejdzie ci kierownica wraz z tą rurką i przekrecasz ile chcesz w tą czy w tą stronę kierownicę i zakrecasz z powrotem :) Tylo pytanie po co ? bo z tego co widzę masz ustawione tak jak fabryka zrobiła :D nie jest równo po to aby kierowca mógł widziec obrotomierz i wskazniki na raz ;[

a co do ustawienia zbierznosci to jesli chcesz mogę przepisac ci czynnosco krok po kroku z instrukcjii obsługi ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dawid1062    0

pawlus224 : dzięki za odpowiedź, kierownicę zostawię tak jak była, nie wiedziałem tylko że specjalnie fabryka tak ustawiala kierownicę żeby zegary były widoczne, u mnie nie była nigdy zdejmowana a mam ciągnik z 1973 ;D i tak łatwo się nie podda więc zostawiam ją tak jak jest ;)

 

A co do zbieżności to ustawiłem mierząc patykiem odległości między skrajnymi krawędziami felg, mniej więcej jak w instrukcji pisało i nic teraz nie ściąga, ciągnik jedzie prosto :D

 

instrukcji nie potrzebuje, ściągnąłem sobie z neta i mam w *PDF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Marek7536
      Witam potrzebuje wymiarów teleskopów gazowych szyby tylnej w c330,jeśli ktoś w swojej c330 posiada takie teleskopy w kabinie to proszę o wymiary,bo chce do swojej kabiny takie założyć.
    • Przez Czosneek
      Witam, chcę podjąć się pomalowania kabiny, błotników, maski oraz silnika z tylnym mostem w C-330, ogolnie całego ciągnika, i teraz mam do was pytanie, po tylu latach eksploatacji silnik jest czarny od brudów i smarów. czym to wyczyscić? jakieś specjalne środki czy moze inny sposób? i jaki kolor na silnik z tylnym mostem, dokładny kod oraz Maskę i błotniki. 
      Dodam że silnik ma być z mostem szary, a maska i błotniki żółte. tylko chcę dokładne kody lakierów, dziękuje z góry
    • Przez Majster71
      wiecie może jakie miały kolory c-325,c-328 i pierwsze c-330 :rolleyes: jestem tu nowy.pomożecie??
    • Przez pablo21
      Czy opłaca się kupowac kabinę tzw Komfortową do mojego Ursusa C-330.? Kabine miałbym zamiar kupić na wiosnę ,a na zimę lub wiosnę 2010r Ciapek pójdzie na sprzedarz. I właśnie nie wiem czy wydawać na kabinę te 2500zł (bez błotników) czy zostawić stara. Bo wiadomo że nowsza kabina jest szczelniejsza i może jest w niej troche ciszej.
      Czy potem przy sprzedarzy wezmę więcej kasy za ciapka z kabina oryginalna czy dużą "komfortową"?
       
      Kabina "komfort"
      http://www.agrofoto....image84785.html A taką kabinę mam w ciapku
    • Przez c330ursus
      Mam obrotomierz w ursusie C-330 i przełamała mi sie w nim skazówka mam już nową ale nie wiem jak rozebrać obrotomierz. Jest tak kilka śrubek powiedźcie które wykręcić żeby czegoś nie urwać ani nie rozebrać za dużo Głównie chodzi mi o zdjęcie plastikowej pokrywy tylnej.
×