Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Wie ktoś jak jak  to naprawić . Pożyczyłem ciągnik i zakleszczyły im się biegi  "janusze " próbowały tak odblokować że zaklepali gwint w obudowie skrzyni i nie można wkręcić korka . Ma ktoś jakiś pomysł jak to zrobić  , ciągnik ursus 2812 .

Opublikowano

Ja pożyczyłem sąsiadowi w zeszłym roku przyczepę na zniwa, przebiło sie koło, bo opona była kiepska ale miałem zapasowe z nowa opona. Pretensji nie miałem bo i o co, ale odkręcał koło i ukręcił szpilkę, koło miał rozebrać i zalozyc nowa oponę która mam w garażu. Niedługo nowe zniwa a szpilka nie przełożona i opona rowniez. Dobrze ze akurat ta przyczepa mało używana. Tak sie wychodzi na pożyczkach.

Opublikowano

Jeżeli gwint jest calowy w systemie BSP to jest on taki sam jak w zwykłej hydraulice. Możesz podjechać do sklepu sanitarnego z korkiem i sprawdzić czy się wkręci w mufe 2". Jeśli będzie pasować to możesz kupić nypel 2", ponacinać go szlifierką i zrobić z niego "gwintownik"...

Opublikowano

Jest tam gwint  calowy , to pewne , ale raczej UNF ( zunifikowany drobnozwojny) - średnicą , kątem stożka i skokiem zbliżony do gwintów metrycznych , jednak różnice są  wyraźne. W przypadku niewielkiego zniszczenia gwintu można próbować go reanimować przy użyciu miniszlifierki.

Opublikowano

Może mam głupi pomysł ale i tak trzeba zdemontować pokrywę, może uda wkręcić się od tyłu? Pokrywa duraluminiowa wiec aby gwint załapał i pójdzie. 

Ewentualnie spróbuj podskrobać gwint na początku aby można było załapać korek a dalej pójdzie. 

  • Like 1
Opublikowano

Średnica otworu w obudowie 48,2  , na korku 50,5  . Skok gwintu zmierzyłem narzynką wyjętą z gwintownika 1 cal do rur  pasuje tylko wysokość stożka jest inna . Dokładnego pomiaru nie mam brak sprawdzianów grzebieniowych .Akmaty nie jest to głupi pomysł tylko sporo rozkręcania jak nie uda mi się tego przegwintować to  przykleję na silikon a przy okazji jak coś będę robił w tym miejscu to tak spróbuję .

peewee 1984 z tej strony co podałeś wychodzi że to jest m 52 x 1,5

Opublikowano (edytowane)

MF projektowany i wytwarzany w calach,  na pewno korek nie będzie metryczny. 

UNF 2"

Taki gwint posiada 12 zwojów na cal ( 25,4 mm )  - policz 6 zwojów i sprawdź czy odległość pomiędzy nimi to 12,7 mm

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

Zmierz kilka zwojów nie jeden bo nie zrobisz tego dobrze, a co do gwintownika to gdzie taki dostać? Jak bardzo chce ratować ta pokrywę to do ślusarza i na wytaczarce lub frezarce zrobi nowy gwint. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez aster453
      Ostatnio taka myśl mi przyszła do głowy czy aby nie zamienić dwóch wysłużonych 60 tek z dopłatą na 4514. Co o tym sądzicie ? Czy ten wiekszy bedzie dużo więcej palił ? Myślałem o nim jako pomocniczym główny to proxima 90 plus. Jako że proxa ma tur więc praktycznie jest do wszystkiego w ciągu roku robi ok 400 Mth więc wg mnie sporo podczas gdy te dwa dziadki jedynie pracują przy cyklopie, czasem z mniejszym rozrzutnikiem 4,5 t, opryskiwacz, zielonce przewracanie, podwalanie więc dużo nie mają do roboty...  W dodatku chciałbym do niego  również tura czyli wyręczył bym dziadki w tych mniejszych pracach jak również i  przejął bym od proximy choćby prace związane z turem a nawet zamiennie prasowanie w Unia DF1,2. 
      @mf Wiesz to tez sposób można i tak zrobić tez o tym myślałem najwyżej tak tez bym zrobił. tylko czy w ogóle jest sens sprzedawać jedną (czy dwie moze mniejszy sens) i dołożyć i kupić ten pośredni ciągnik ? Czy taki ciągnik srpawdza się w turze np. ?
    • Przez Damiano604
      Witam, jestem na etapie zamawiania części do układu pneumatycznego w Ursusie 4514. Znalazłem schemat całego układu jednak przy nr. 10 mój zawór hamulca ręcznego posiada 2 wejścia a tutaj są 3, również przewód od pedału hamulca ten po prawej powinien iść przed regulator ciśnienia przed butlą (tak mi się wydaje). Może ktoś przerabiał ten temat i podpowie czy dobrze myślę. Z góry dziękuje. Pozdrawiam! 


    • Przez Marcin70707
      Witam, zamontowałem kabine na moim ursusie 3512 Lubsko 2. Kabina ma metalowy dach, ale pasuje mi coś dać od wewnątrz aby chociaż minimalnie wygluszyc na ile jest to możliwe. Jak polecacie mi to zrobić stosunków tanim kosztem i jakie macie pomysły na takie coś ?

    • Przez kacper9540
      witam chciałem zapytać się na co zwrócić uwagę przy zakupie ursusa 5314
    • Przez Lalafka
      Cześć, od nowości mam podłączonego tura na 1 parze wyjść hydraulicznych. Natomiast chciałbym teraz podłączyć go w taki sposób, aby zawsze dostępne były 2 pary. Ma ktoś coś takiego, albo robił? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v