mich89

Renault 751.4 strasznie rzęzi przy włączonym WOMie

Polecane posty

mich89    16

Znajomy ma starą Renault model 751.4 rocznik coś koło 1981. Ogólnie ciągnik głównie pracuje z turem i ma go x lat. Ostatnio podłączył opryskiwacz i po włączeniu WOMu strasznie zaczęła rzęzić w okolicy sprzęgła. Na pusto bez niczego i załączeniu wałka jest cisza, pod jakimkolwiek obciążeniem hałas. Jakby jakieś łożysko padło. Spotkał się ktoś z takim problem bo przeszukałem forum, ale nic na ten temat nie znalazłem, a zadeklarowałem mu się pomóc bo starszy facet. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mich89    16

Jutro postaram nagrać filmik. Ciągnik normalnie jeździ skręca hamuje. Nic się nie dzieje oprócz WOMu. Na sucho cisza, jak podłączyć się jakaś maszynę pracująca na WOM, po jego załączeniu słychać hałas z okolicy sprzęgła. Jakby coś wyważone nie było. Taki szum. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek3773    230
Napisano (edytowany)

Sprubój pokręcić wałkiem na włączonym i wyłączonym wom . Ręką lub kluczem Może tak ci będzie lrpiej zlokalizować gdzie chrupie

Edytowano przez jacek3773

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mich89    16

Byłem dzisiaj u znajomego by nagrać filmik. Dzisiaj na 540 cisza na 1000 szumi jakby jakieś łożysko z tyłu. Obracanie ręcznie nic nie daje bo nic nie słychać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mich89    16

Olej jest full stan bo to w pierwszej kolejności było sprawdzone. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mich89    16

 

Nagrałem dzisiaj filmik 

Co hałasuje?

 

P.S. Zróbcie coś z tą reklamą Mustanga bo nerwicy można dostać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8526

mogły tęż zęby trybów się wyszczerbić, a propo reklamy to jest antyreklama bo nigdy nie kupuję czegoś co jest nachalnie reklamowane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mich89    16

Znajomy ciągnik rozebrał... No iii... Kurczę pieczone nic. Wszystko jest jak nowe zero luzów, tryby bardzo ladne, łożyska też. Tylko skąd ten dźwięk?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek3773    230

Widełki dobrze siedzą na ośkach.nie są wyrobione.może zębatki o siebie ocierają ilub o obudowę  skoro na 540 ok a na 1000 słychać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mich89    16

Panowie chyba tak to nie powinno być?

Widać że łożysko jest SNRa więc raczej nie oryginalne. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mich89    16

To latające łożysko tak akurat musi być bo dociska je obudowa. Skrzynia pośrednia rozebrana i nadal nic kurczę zagadka totalna. Był mechanik i też nic nie znalazł. Chyba trzeba będzie tył rozebrać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mich89    16

Powiem Wam szczerze... Sam jak jeszcze myślałem o gospodarzeniu chciałem kupić zachodni ciągnik. Teraz z tego co widzę sorry ale nie w Polsce i przy tych zarobkach. Znajomy walczy z tym Renault kabina ściągnięta i szukamy dalej. Wydarte są takie mini zębatki od rewersu. Nigdzie nie są dostępne. Uszczelki żadne nie dostępne będzie w płynie. O trybach w razie czegoś mowy nie ma jedynie tokarz i hartowanie. Ursusa, Zetora czy MTZta naprawia się max w tydzień. Tutaj jakaś masakra się zapowiada. Fakt jest taki że przez X czasu nigdy nic znajomy nie dokładał no ale teraz będzie się działo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mich89    16

Problem rozwiązany. Po tygodniu rozkręcania i szukania, przyczyna się znalazła po podniesieniu podnośnika. Rozsypane łożysko wałka zdawczego. Chyba z 5 kulek tylko było. Rozsypało się w rękach. I pewnie przenosiło dźwięk poprzez wibracje. Niestety ciągnik rozebrany w drobny mak. Przynajmniej jest jedna zaleta będzie przejrzany i uszczelniony. Bo okazało się że z uszczelnienia wałka sprzęgłowego olej leciał, że tarczka zębata też jest średnia. Inne rzeczy jak nowe. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez PiterParker
      Mam wyciek oleju że skrzyni a dokładnie jest pod skrzynią dekiel przykręcany na 4 śruby w który wchodzi rura ciągnące się po dole skrzyni w stronę mostu. W tym dekielku jest otwór i wystaje zawleczka. Po zawleczcze co jakiś czas spływa kropla oleju. Jest to malutki wyciek ale po dłuższym postoju ciągnika w jednym miejscu zauważalna jest plamka na betonie czy kostce. Czy ktoś orientuje się do czego jest w/w zawleczka ? Jak się do tego dobrać?   

    • Przez kuchar0071
      Witam
       
      Jesłi ktos ma podobny ciagnik i wie do czego kazdan lampka jest przypisana i co ona oznacza bede wdzieczny za opisanie lub wysłanie instrukci serwisowej lub obsługii
       
      adamkucharskiair@gmail.com

    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj