Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Czołem, 

Kupiłem starą przyczepę Bss 10.10 z układem hamulcowym dwuobwodowym. To moja pierwsza przyczepa, sprzedawca twierdził, że hamulce są sprawne, ale nie dopytałem, jak działają.  Myślałem, że hamulce powinny trzymać, kiedy układ nie jest podłączony do  ciągnika, tymczasem koła obracają się bez oporu. Może mi ktoś powie, jak to powinno działać? A ta korbka z tyłu to od regulacji regulatora siły hamowania?

Pozdrawiam.

Opublikowano

Ta korbka to moze byc hamulec reczny, jesli jest polaczona linka z silownikiem od hamulcy. Korektor sily hamowania to najczęściej zawor pneumatyczny który ustawia sie w zaleznosci od obciążenia przyczepy. Musialbys wrzucic jakies fotki zeby to rozszyfrowac. 

Opublikowano (edytowane)

Układ dwuobwodowy - dwa przewody ,jeden sterowanie , drugim zasilanie. Poza tym układ działa podobnie, a hamulec postojowy to tylko na korbkę. Hamowanie zasadnicze odbywa się przy pomocy  powietrza z zasobnika( butli).

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano

Jednym słowem , nie ma powietrza nie ma hamulca . Ale jak jest powietrze i przewody są odpięte to już powinny trzymać.
Chyba że dźwignia na zaworze sterującym siłą hamowania  jest w pozycji neutralnej .

Opublikowano

Podepnij czerwony przewód do ciągnika i nabij powietrza do pełna, zawór sterujący przekręć na pełna siłę hamowania, bodajże w lewo. Odepnij hamulce od ciągnika i w tym momencie powinny się hamulce same zaciągnąć awaryjnie ponieważ ciśnienie w przewodzie zejdzie. Aby odblokować hamulce przekręć zawór sterujący spowrotem w pozycje neutralna. 

Opublikowano
panmino napisał:

Rozumiem. W ciągniku mam jedno złącze, przerabiać to na dwa? Warto?

Zmień tylko słuchawkę czerwoną na taką od hamulców jednoprzewodowych a żółty przewód możesz odkręcić całkiem i normalnie przyczepa będzie hamować. Do przerobienia instalacji w ciągniku potrzebny jest całkiem inny zawór a to już koszty.

Opublikowano (edytowane)
26 minut temu, sumek666 napisał:

A w drugą stronę jak? Kiedy ciągnik ma dwuobwodowe, a przyczepa jeden?

To jakby nie ten temat, załóż proszę nowy wątek, bo potem temat skończy się w ciemnym lesie.

32 minuty temu, hubertb napisał:

https://sklep.mizar.com.pl/doposazenie-instalacji-pneumatycznej-ursus-c-385-hamulce-jedno-i-dwuprzewodowe-p-23555.html

Widzisz chyba co ci potrzeba na podstawie tego co jest na zdjęciu. 

Dwa przewody mają taką przewagę że ciągnik pompuje cały czas powietrze do butli przyczepy nawet podczas hamowania. Po za tym układ jedno przewodowy powoli wymiera. 

Fajny zestaw, ale czy będzie pasował do MTZ?

8 minut temu, hubertb napisał:

 

 

8 minut temu, hubertb napisał:

A chcesz mieć w ciągniku jeden czy w przyczepie dwa? 

Jeśli w ciągniku to kupujesz kapuste:

https://allegro.pl/oferta/zawor-sterujacy-hamulcem-kapelusz-kapusta-ciagnik-6824954994?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Części+samochodowe&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_|1539874513|g|c&ev_adgr=|59073306472|292486833006|&utm_term=pla-466296394008||-|-1011463|&utm_content=|pla|mc:130766374-p:6824954994|&gclid=Cj0KCQjwjoH0BRD6ARIsAEWO9DuQx428ZvtnxOWvOe91OoJJFOEmZfvfcDFo96Iw5UW2lcnmBpBuGfsaAna0EALw_wcB

Jeśli w przyczepie chcesz mieć dwa to kupujesz hzs-4 lub co bardziej prawdopodobne dokręcasz dodatkowy wąż i cieszysz się dwoma przewodami.

 

Po doposażeniu ciągnika będzie on posiadał złącza jedno i dwu przewodowe. 

No chcę mieć dwa w ciągniku.

 

Chcę dwa w ciągniku mieć, tak, jak w przyczepie.

Edytowane przez panmino
Opublikowano (edytowane)

Z tego zestawu tak naprawdę tobie potrzeba zaworu hzs-4 reszta to rurki i złączki do dostania w każdym sklepie z częściami do ciężarówek. 

Zapomniał bym trzeba delikatnie podbić ciśnienie w butli ja ustawiam 7,3 bar. 

Edytowane przez hubertb
Opublikowano (edytowane)

Z opisu zaworu  hzs-4 wynika, że montuje się go  w przyczepie, nie przy ciągniku, a ja chcę mieć dwa wyjścia z ciągnika. Czy to znaczy, że zamontuję go w przyczepie w ten sposób, że do ciągnika będę podłączał jeden przewód a ten zawór zrobi tę samą robotę tylko po stronie przyczepy? Będzie działało wszystko, jakbym miał dwa wyjścia z ciągnika?

Edytowane przez panmino
Opublikowano

Może i jest, ale jak się nie wie, czego dokładnie szukać, to trudno znaleźć, a prościej zapytać niż przekopać się przez dziesiątki stron dyskusji. Wtedy, jak ktoś wie, gdzie jest odpowiedź, może pomóc szukać, a jeśli odpowiedź jest prosta, może po prostu odpowiedzieć.

Opublikowano

Klamkę czerwoną łączysz z wyjściem butli ciągnika

Klamkę żółtą łączysz z wyjściem na regulator siły hamowania(siłowniki) zaworu HZS-4

Wejście na wąż ciągnika łączymy z gniazdem jednoprzewodowym

wejście na butle łączymy w tym samym punkcie co klamkę czerwoną. 

3218369100_1421339632.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v