News
panmino

Jak działają hamulce w przyczepie Bss/ Brandys

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
panmino    8

Czołem, 

Kupiłem starą przyczepę Bss 10.10 z układem hamulcowym dwuobwodowym. To moja pierwsza przyczepa, sprzedawca twierdził, że hamulce są sprawne, ale nie dopytałem, jak działają.  Myślałem, że hamulce powinny trzymać, kiedy układ nie jest podłączony do  ciągnika, tymczasem koła obracają się bez oporu. Może mi ktoś powie, jak to powinno działać? A ta korbka z tyłu to od regulacji regulatora siły hamowania?

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    45

Ta korbka to moze byc hamulec reczny, jesli jest polaczona linka z silownikiem od hamulcy. Korektor sily hamowania to najczęściej zawor pneumatyczny który ustawia sie w zaleznosci od obciążenia przyczepy. Musialbys wrzucic jakies fotki zeby to rozszyfrowac. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    675

Hamulce są dwu przewodowe a nie dwu obwodowe. Nabij powietrza przez czerwoną klamkę, po podaniu powietrza na klamkę żółtą hamulce zadziałają. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

andrzej78    107
Napisano (edytowany)

Układ dwuobwodowy - dwa przewody ,jeden sterowanie , drugim zasilanie. Poza tym układ działa podobnie, a hamulec postojowy to tylko na korbkę. Hamowanie zasadnicze odbywa się przy pomocy  powietrza z zasobnika( butli).

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrz_    91

Jednym słowem , nie ma powietrza nie ma hamulca . Ale jak jest powietrze i przewody są odpięte to już powinny trzymać.
Chyba że dźwignia na zaworze sterującym siłą hamowania  jest w pozycji neutralnej .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    8

Rozumiem. W ciągniku mam jedno złącze, przerabiać to na dwa? Warto?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BomV    130

Podepnij czerwony przewód do ciągnika i nabij powietrza do pełna, zawór sterujący przekręć na pełna siłę hamowania, bodajże w lewo. Odepnij hamulce od ciągnika i w tym momencie powinny się hamulce same zaciągnąć awaryjnie ponieważ ciśnienie w przewodzie zejdzie. Aby odblokować hamulce przekręć zawór sterujący spowrotem w pozycje neutralna. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    53
panmino napisał:

Rozumiem. W ciągniku mam jedno złącze, przerabiać to na dwa? Warto?

Zmień tylko słuchawkę czerwoną na taką od hamulców jednoprzewodowych a żółty przewód możesz odkręcić całkiem i normalnie przyczepa będzie hamować. Do przerobienia instalacji w ciągniku potrzebny jest całkiem inny zawór a to już koszty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    675

Panowie, wiem jest kryzys ale 400zł za następny zawór i doposażenie ciągnika to są bardzo małe koszty....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    8

Jeśli układ miałby działać lepiej, to faktycznie nie jest to ogromny wydatek. Nie wiecie gdzie znajdę jakiegoś gotowca, jak to przerobić? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    675

https://sklep.mizar.com.pl/doposazenie-instalacji-pneumatycznej-ursus-c-385-hamulce-jedno-i-dwuprzewodowe-p-23555.html

Widzisz chyba co ci potrzeba na podstawie tego co jest na zdjęciu. 

Dwa przewody mają taką przewagę że ciągnik pompuje cały czas powietrze do butli przyczepy nawet podczas hamowania. Po za tym układ jedno przewodowy powoli wymiera. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sumek666    3982

A w drugą stronę jak? Kiedy ciągnik ma dwuobwodowe, a przyczepa jeden?


 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    53

W drugą stronę chyba się nie da ale nie widziałem jeszcze ciągnika który mając dwuobwodowe nie miałby jednoobwodowego hamulca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    675

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    8
Napisano (edytowany)
26 minut temu, sumek666 napisał:

A w drugą stronę jak? Kiedy ciągnik ma dwuobwodowe, a przyczepa jeden?

To jakby nie ten temat, załóż proszę nowy wątek, bo potem temat skończy się w ciemnym lesie.

32 minuty temu, hubertb napisał:

https://sklep.mizar.com.pl/doposazenie-instalacji-pneumatycznej-ursus-c-385-hamulce-jedno-i-dwuprzewodowe-p-23555.html

Widzisz chyba co ci potrzeba na podstawie tego co jest na zdjęciu. 

Dwa przewody mają taką przewagę że ciągnik pompuje cały czas powietrze do butli przyczepy nawet podczas hamowania. Po za tym układ jedno przewodowy powoli wymiera. 

Fajny zestaw, ale czy będzie pasował do MTZ?

8 minut temu, hubertb napisał:

 

 

8 minut temu, hubertb napisał:

A chcesz mieć w ciągniku jeden czy w przyczepie dwa? 

Jeśli w ciągniku to kupujesz kapuste:

https://allegro.pl/oferta/zawor-sterujacy-hamulcem-kapelusz-kapusta-ciagnik-6824954994?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Części+samochodowe&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_|1539874513|g|c&ev_adgr=|59073306472|292486833006|&utm_term=pla-466296394008||-|-1011463|&utm_content=|pla|mc:130766374-p:6824954994|&gclid=Cj0KCQjwjoH0BRD6ARIsAEWO9DuQx428ZvtnxOWvOe91OoJJFOEmZfvfcDFo96Iw5UW2lcnmBpBuGfsaAna0EALw_wcB

Jeśli w przyczepie chcesz mieć dwa to kupujesz hzs-4 lub co bardziej prawdopodobne dokręcasz dodatkowy wąż i cieszysz się dwoma przewodami.

 

Po doposażeniu ciągnika będzie on posiadał złącza jedno i dwu przewodowe. 

No chcę mieć dwa w ciągniku.

 

Chcę dwa w ciągniku mieć, tak, jak w przyczepie.

Edytowano przez panmino

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    675
Napisano (edytowany)

Z tego zestawu tak naprawdę tobie potrzeba zaworu hzs-4 reszta to rurki i złączki do dostania w każdym sklepie z częściami do ciężarówek. 

Zapomniał bym trzeba delikatnie podbić ciśnienie w butli ja ustawiam 7,3 bar. 

Edytowano przez hubertb

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    8

Czyli ten zawór  hzs-4 plus standardowe złączki, rurki i jestem w domu, tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    8
Napisano (edytowany)

Z opisu zaworu  hzs-4 wynika, że montuje się go  w przyczepie, nie przy ciągniku, a ja chcę mieć dwa wyjścia z ciągnika. Czy to znaczy, że zamontuję go w przyczepie w ten sposób, że do ciągnika będę podłączał jeden przewód a ten zawór zrobi tę samą robotę tylko po stronie przyczepy? Będzie działało wszystko, jakbym miał dwa wyjścia z ciągnika?

Edytowano przez panmino

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    8

Może i jest, ale jak się nie wie, czego dokładnie szukać, to trudno znaleźć, a prościej zapytać niż przekopać się przez dziesiątki stron dyskusji. Wtedy, jak ktoś wie, gdzie jest odpowiedź, może pomóc szukać, a jeśli odpowiedź jest prosta, może po prostu odpowiedzieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    675

Klamkę czerwoną łączysz z wyjściem butli ciągnika

Klamkę żółtą łączysz z wyjściem na regulator siły hamowania(siłowniki) zaworu HZS-4

Wejście na wąż ciągnika łączymy z gniazdem jednoprzewodowym

wejście na butle łączymy w tym samym punkcie co klamkę czerwoną. 

3218369100_1421339632.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Jeśli ma się ciągnik z instalacją dwu obwodową i chce się go doposażyć  w instalacje jedno obwodowa( tu podaje przykład co może być potrzebne i jak to się podłącza) 

https://sklep.mizar.com.pl/doposazenie-instalacji-pneumatycznej-przerobka-hamulcow-dwuobwodowych-na-hamulce-jednoobwodowe-p-17682.html

Edytowano przez PiotrStaczak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    8

Nie no, to rozwiązanie jest bez sensu, skoro ustaliliśmy, że hamulce dwuobwodowe są lepsze, to po co wydawać 1800 zł? Tego nie rozumiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Hinco
      Czy teraz można zarejestrować jednoosiówke SAM do traktora? Bo kiedyś ojciec zrobił do samochodu i problemu nie było, a jakby sie dało traktorową rejestrnąć byłoby miło..
    • Przez lukasz2014
      Witam Posiadam przyczepe tirowska schmitz o dmc 18t na poduszkach i mam z tym problem. Poduszki niby trzymaja są całe ale czasami jest podpiety ciagnik bez pneumatyki lub ladowarka i po jakims czasie siada. Zastanawiam się żeby wyrzucić poduszki uklad zablokować i w miejsce poduszek wstawic sprezyny kolejowe nośność takiej jednej sprezyny ok 5t wysokosci ok 26cm grubość zwoju 3-4cm. Przerabial ktoś z was w taki sposób? Będzie zdawać to swoje zadanie?
    • Przez tomb2
      Właśnie odbierać mam nową przyczepe ale widze że instalacja pneumatyczna jest dwuobwodowa :'( W lamborghini podopne bo są gniazda jedna w zetorze już nie, może macie jakąś rade, moze da sie to poprzerabiać ???
    • Przez Jean
      Witam mam taki problem z góry dzięki za odpowiedzi.Gdzie szukać numeru ramy w przyczepie Pol-Mot Warfama t-610 .W którym miejscu powinna być tabliczka znamionowa.
    • Przez seba836
      Robił ktoś z was korbę że stelażem do plandeki? Macie pomysł z czego zrobić kwadraciaka czy okrągła żeby plandeka się zwijała ?

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj