Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, wymieniłem termostat w c 330 na nowy, przed wymianą silnik nie dogrzewał się, teraz w cięższej pracy w cieplejsze dni temperatura dochodzi do czerwonego pola nawet lekko na nie wchodzi, termostat jak pisałem jest nowy, chłodnica nowa, pompa wody niedawno wymieniana działa, jedynie czujnik temperatury wymieniany kilka lat temu ale działa raczej poprawnie, co może być przyczyną ? Czy może tak ma być ?  Termostat jest firmy " Mera " Temp otwarcia - 8 - 78 St. C

Górny wąż chłodnicy jest gorący po rozgrzaniu silnika a dolny jest lekko ciepły.

Jeszcze jedno pytanie, przy montażu termostatu jego pozycja umieszczenia ma znaczenie ? Chodzi mi o te dziurki na bokach może mają być umieszczone w jakiejś pozycji ?

Jaka temperatura jest na zegarze na zielonym polu i na początku czerwonego ?

Ciągnik zalany płynem.

Edytowane przez Rolnikc330782F
Opublikowano (edytowane)

Zamontowany jest prawidłowo, klapką która się otwiera w stronę głowicy, chodzi mi o " przekręcanie go w boki " czy to ma może znaczenie przy montażu, ponieważ na bokach ma takie otwory - zdjęcie niżej

 

4b6e22ab49de8a94bfb51efb61ed.jpg

Edytowane przez Rolnikc330782F
Opublikowano

Ten typ tak ma jeśli jest dobry termostat to w ciężkiej pracy i w ciepły dzień silnik będzie się grzał żeby tego uniknąć najlepiej jest chyba zamontować dodatkowy wentylator i problem z głowy. Podwójne łapki są trochę słabe a przy 4 raczej nie da się zagotować silnika no chyba ze płynu będzie mało.

Opublikowano

Przed zamontowaniem nowego silnik się nie dogrzewał nawet w ciężkiej pracy co ciekawe kiedy go wyjąłem był zamknięty co mnie zdziwiło, zamontowałem ten nowy i cholera teraz do czerwonego dochodzi nawet troszke na czerwone, ale silnik się nie gotuje bo byłby gejzer z chłodnicy, także chyba się nie przegrzewa?Nie mam pojęcia czy coś robić czy zostawić to i obserwować, jeśli górny wąż jest gorący to termostat otwiera się ale ten dolny jest jedynie lekko ciepły, nawet letni kiedy temperatura jest pod czerwonym polem, czy to jest w porządku ? Obieg płynu jest bo sprawdzałem

Opublikowano

Ja miałem tak samo po zamontowaniu nowego termostatu jak ciagnik dostawał w palnik to tez wchodziło na czerwone. Więc postanowiłem ze dołożę 2 łopatki i problem znikną różnica jest ogromna o wiele lepiej chłodzi płyn chłodniczy niż 2 łopatki. Zawsze można też zrobić większy otwór w termostacie gdzieś czytałem że tak ktoś zrobił i pomogło.

Opublikowano

Z dodatkowymi łopatkami dobry pomysł, ale dolny wąż jak pisałem nie jest gorący tylko letni, także płyn chłodny wraca do silnika to w chłodzeniu problem raczej nie leży, może być tak, że pompa się kończy i nie pompuje tak dobrze płynu ? Tyle, że jak był stary termostat to temperatura nawet na zielone wejść nie mogła, także pompa jest chyba dobra szczególnie, że widać obieg płynu po otworzeniu korka sam już nie wiem, tak jak pisałeś może ten typ tak ma przy nowym termostacie, tylko zastanawia mnie czemu przy starym nie mógł osiągnąć temperatury jeśli był zamknięty, czy mógł się za wcześnie otwierać ?

Opublikowano

Jak na starym termostacie  się nie grzał. To. Nowy pewnie jest wadliwy,, wyimij go i zobacz czy dalej tak jest,, 

Ja w 30 też mam dołożyny jeszcxe jeden wentylator i nie ma szans żeby go. Teraz zagrzać 

 

Opublikowano
1 godzinę temu, Rolnikc330782F napisał:

Zamontowany jest prawidłowo, klapką która się otwiera w stronę głowicy, 

 

Z  tego co napisałeś wynika ,że zamontowałeś odwrotnie - ma być grzybkiem w stronę obudowy termostatu. Właściwa kolejność : uszczelka gumowa , termostat oraz pierścień z tworzywa opierający się o powierzchnię głowicy.

Znalezione obrazy dla zapytania: termostat c 330 montaz

Opublikowano

Wsadź termometr w chłodnice i zbadaj jaką masz temperaturę, nowe wskaźniki po pewnym czasie zaczynają zawyzac wskazania, u nas dwa lata dobrze pokazywał, a po dwóch latach zaczął wchodzić na czerwone-termometr w chłodnicy pokazał coś koło 80st.C temperaturę płynu, zegar do tej pory działa, tyle ze trzeba pamiętać że pół pierwszego czerwonego to tak naprawdę prawidlowa temperatura

Opublikowano (edytowane)
46 minut temu, andrzej78 napisał:

Z  tego co napisałeś wynika ,że zamontowałeś odwrotnie - ma być grzybkiem w stronę obudowy termostatu. Właściwa kolejność : uszczelka gumowa , termostat oraz pierścień z tworzywa opierający się o powierzchnię głowicy.

Znalezione obrazy dla zapytania: termostat c 330 montaz

Przepraszam, mój błąd pomyliło mi się, zamontowałem tak jak napisałeś.

Co do odpowiedzi Maniek101, sprzedawca zapewniał że to najlepsze termostaty, opinie na internecie z tego co czytałem też tak mowiły, a taki termostat jaki pokazałeś właśnie był wcześniej założony i tak jak pisałem co dziwne był zamknięty a w ogóle silnika nie mógł dogrzać, nawet w ciężkiej głębokiej orce w chłodniejszy dzień.

A co do tego termostatu jeszcze skoro górny wąż jest gorący to się otwiera prawda ? 

Spróbuję założyć jeszcze jeden wentylator by były na 4 łopatki, tyle że właśnie dlaczego gdy górny wąż jest gorący, silnik jest rozgrzany temperatura wchodzi lekko na czerwone pole to dolny wąż jest ledwo ciepły czy tak ma być ?

Edytowane przez Rolnikc330782F
Opublikowano (edytowane)

Kupię nowy wskaźnik i sprawdzę, też mi się wydaje że on może być winny, termometru żadnego takiego niestety nie posiadam by zmierzyć rzeczywistą temperaturę.

Edytowane przez Rolnikc330782F
Opublikowano

Przy zimnym silniku wskazówka powinna zatrzymać się na podziałce pośrodku białego pola . Termostat możesz sprawdzić bez termometru , w czasie intensywnego gazowania wody - odrywania się pęcherzy powietrza od dna naczynia termostat powinien zacząć się otwierać .

Opublikowano
21 minut temu, Rolnikc330782F napisał:

Kupię nowy wskaźnik i sprawdzę, też mi się wydaje że on może być winny, termometru żadnego takiego niestety nie posiadam by zmierzyć rzeczywistą temperaturę.

jak już będziesz zmieniał to załóż taki wskaźnik, o wiele lepszy :) ,  tylko ten termostat nie działa tak jak powinien tylko cały czas masz mały obieg i się ciągnik przegrzewa dwa razy zmieniałem ten termostat mera i to samo było ponad 90* i zimny dolny wąż, wywaliłem to w ..... założyłem nowego typu (woskowy) taki co wstawiłem i jest dobrze. W zimie nie zagrzejesz po to jest ta zasłona na chłodnice, a normalnie w polu czy nawet opryskiwaczu 80-85* i dolny wąż gorący tak jak górny

 

 

 

 Znalezione obrazy dla zapytania: trójwskaźnik c 330

Opublikowano

Dwuwskaźnikach wskazówka sie luzuje i pokazuje nie dokładnie zreszta one są pirazy drzwi.Kup termometr do 150 stopni i zmierz jaką masz temperaturę bo dolny wąż lekko ciepły a tobie się grzeje to jest niemożliwe 

Opublikowano
40 minut temu, Rolnikc330782F napisał:

Kupię nowy wskaźnik i sprawdzę, też mi się wydaje że on może być winny, termometru żadnego takiego niestety nie posiadam by zmierzyć rzeczywistą temperaturę.

Jak masz 100zl za wskaźnik wyłożyć to kup za 20 termometr uniwersalny i przyda sie jeszcze może kiedyś

Opublikowano (edytowane)

Maniek101, Jakby był mały obieg to górny wąż byłby chyba zimny?

Mi sie wydaje,że termostat jest ok tylko może wskaźnik przekłamuje bo gdyby się nie otwierał to ciągnik by się zagotował bo dostawał w palnik ostatnio w polu w cieplejszy dzień, wskazówka weszła leciutko na czerwone pole ale już dalej nie szła jak na chwilę stanąłem to wskazówka zeszła na środek zielonego, górny wąż gorący jak już pisałem dolny letni, tak jakby nie było powrotu płynu do silnika? Ale obieg plynu widać jak już pisałem.

Edytowane przez Rolnikc330782F
Opublikowano

No nie do końca ma dziwny układ w którym uszkodzony termostat lub jego brak powoduje dziwne anomalie. Przy całkowitym braku termostatu ciągnik wcale nie jest na dużym obiegu. 

Opublikowano

Maniek101, Tak w ogóle to ten " woskowy " kosztuje 20 pare złotych, za ten dałem 68, i tamten ma  być lepszy ? Termostat Waryńskiego jest tak samo zbudowany jak ten mera który kupiłem, tamten jest sporo tańszy.

Opublikowano

Na żadnym. Otwórz sobie termostat nad palnikiem gazowym i zobaczysz dlaczego. Jeśli chcesz żeby 30 była tylko na dużym wywalasz termostat, montujesz dodatkowe dystanse inaczej będzie się przegrzewać. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez miśc360
      Dzień dobry,
      W c330 na 1 stopniu przełącznika grzeje świece żarowe, czy przy kręceniu rozrusznika też powinny grzać?
      Przy kręceniu u mnie grzeją, gdzie jest oryginalny przełącznik, a ciągnik z 1973. Tylko pytanie jak ma być, bo z nudów podłączyłem kontrolkę od świec żarowych i właśnie grzeje przy kręceniu, bo sprawdzałem na odprężniku bez odpalania.
      Jak jest u was?
    • Przez prezesss89
      Witam, kupiłem kiedyś pompę c360 3p po regeneracji tylko bez dekla górnego, dekiel mam już kupiony nowy i składam sobie ją w całość tylko mam pytanie jak  powinna być założona ta sprężynka? Pompa będzie zamontowana do Ursusa c360 3p. Na pompie nie mogę znaleść kodu (ewentyalnie w którym miejscu go szukać?) 

    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez Dominik07
      Witam od jakiegos czasu przybywa mi oleju w silniku co moze byc przyczyna(new holland t3040 )
      Wykluczylismy dostawanie sie paliwa bo olej nie ma zapachu ropy
      Wiec teraz sprawdzany mozliwosc oleju hydraulicznego,wymienilismy uszczelki na pompie.
      Jesli ktos ma pomysl to prosze pisac
       
    • Przez agrosoltys13
      Witam! Szykuje mi się teraz wymiana oleju w zetorze 7011 i chciałbym się dowiedzieć o waszej opini o oleju mobil delvac. Już od 15 lat zetor chodzi na turdusie  ale słyszałem że mobil jest lepszej jakości i jest odrobinę droższy od turdusa ale może akurat warto dopłacić parę złotych do oleju.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v