Rolnikc330782F

Zbyt wysoka temperatura silnika c 330

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Napisano (edytowany)

Witam, wymieniłem termostat w c 330 na nowy, przed wymianą silnik nie dogrzewał się, teraz w cięższej pracy w cieplejsze dni temperatura dochodzi do czerwonego pola nawet lekko na nie wchodzi, termostat jak pisałem jest nowy, chłodnica nowa, pompa wody niedawno wymieniana działa, jedynie czujnik temperatury wymieniany kilka lat temu ale działa raczej poprawnie, co może być przyczyną ? Czy może tak ma być ?  Termostat jest firmy " Mera " Temp otwarcia - 8 - 78 St. C

Górny wąż chłodnicy jest gorący po rozgrzaniu silnika a dolny jest lekko ciepły.

Jeszcze jedno pytanie, przy montażu termostatu jego pozycja umieszczenia ma znaczenie ? Chodzi mi o te dziurki na bokach może mają być umieszczone w jakiejś pozycji ?

Jaka temperatura jest na zegarze na zielonym polu i na początku czerwonego ?

Ciągnik zalany płynem.

Edytowano przez Rolnikc330782F

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Zamontowany jest prawidłowo, klapką która się otwiera w stronę głowicy, chodzi mi o " przekręcanie go w boki " czy to ma może znaczenie przy montażu, ponieważ na bokach ma takie otwory - zdjęcie niżej

 

4b6e22ab49de8a94bfb51efb61ed.jpg

Edytowano przez Rolnikc330782F

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

KrzysiekC    16

Ten typ tak ma jeśli jest dobry termostat to w ciężkiej pracy i w ciepły dzień silnik będzie się grzał żeby tego uniknąć najlepiej jest chyba zamontować dodatkowy wentylator i problem z głowy. Podwójne łapki są trochę słabe a przy 4 raczej nie da się zagotować silnika no chyba ze płynu będzie mało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przed zamontowaniem nowego silnik się nie dogrzewał nawet w ciężkiej pracy co ciekawe kiedy go wyjąłem był zamknięty co mnie zdziwiło, zamontowałem ten nowy i cholera teraz do czerwonego dochodzi nawet troszke na czerwone, ale silnik się nie gotuje bo byłby gejzer z chłodnicy, także chyba się nie przegrzewa?Nie mam pojęcia czy coś robić czy zostawić to i obserwować, jeśli górny wąż jest gorący to termostat otwiera się ale ten dolny jest jedynie lekko ciepły, nawet letni kiedy temperatura jest pod czerwonym polem, czy to jest w porządku ? Obieg płynu jest bo sprawdzałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KrzysiekC    16

Ja miałem tak samo po zamontowaniu nowego termostatu jak ciagnik dostawał w palnik to tez wchodziło na czerwone. Więc postanowiłem ze dołożę 2 łopatki i problem znikną różnica jest ogromna o wiele lepiej chłodzi płyn chłodniczy niż 2 łopatki. Zawsze można też zrobić większy otwór w termostacie gdzieś czytałem że tak ktoś zrobił i pomogło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z dodatkowymi łopatkami dobry pomysł, ale dolny wąż jak pisałem nie jest gorący tylko letni, także płyn chłodny wraca do silnika to w chłodzeniu problem raczej nie leży, może być tak, że pompa się kończy i nie pompuje tak dobrze płynu ? Tyle, że jak był stary termostat to temperatura nawet na zielone wejść nie mogła, także pompa jest chyba dobra szczególnie, że widać obieg płynu po otworzeniu korka sam już nie wiem, tak jak pisałeś może ten typ tak ma przy nowym termostacie, tylko zastanawia mnie czemu przy starym nie mógł osiągnąć temperatury jeśli był zamknięty, czy mógł się za wcześnie otwierać ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec1997    15

Jak na starym termostacie  się nie grzał. To. Nowy pewnie jest wadliwy,, wyimij go i zobacz czy dalej tak jest,, 

Ja w 30 też mam dołożyny jeszcxe jeden wentylator i nie ma szans żeby go. Teraz zagrzać 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek101    129

Te termostaty mera są dupne bo to stary typ miechowy przerabiałem temat załóż taki i będzie ok

 FJcLn_yViWkLNWKAwhfdS8SaUQRB_qa4ZdOXjCva

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    107
1 godzinę temu, Rolnikc330782F napisał:

Zamontowany jest prawidłowo, klapką która się otwiera w stronę głowicy, 

 

Z  tego co napisałeś wynika ,że zamontowałeś odwrotnie - ma być grzybkiem w stronę obudowy termostatu. Właściwa kolejność : uszczelka gumowa , termostat oraz pierścień z tworzywa opierający się o powierzchnię głowicy.

Znalezione obrazy dla zapytania: termostat c 330 montaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    10246

Wsadź termometr w chłodnice i zbadaj jaką masz temperaturę, nowe wskaźniki po pewnym czasie zaczynają zawyzac wskazania, u nas dwa lata dobrze pokazywał, a po dwóch latach zaczął wchodzić na czerwone-termometr w chłodnicy pokazał coś koło 80st.C temperaturę płynu, zegar do tej pory działa, tyle ze trzeba pamiętać że pół pierwszego czerwonego to tak naprawdę prawidlowa temperatura

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsbil    23

Najlepiej właśnie temperatura cieczy a przy okazji wentylator koniecznie 4 łopatkowy.


Ursus C360
Ursus C330
Sprzęty stare ale jadą, po swojemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
46 minut temu, andrzej78 napisał:

Z  tego co napisałeś wynika ,że zamontowałeś odwrotnie - ma być grzybkiem w stronę obudowy termostatu. Właściwa kolejność : uszczelka gumowa , termostat oraz pierścień z tworzywa opierający się o powierzchnię głowicy.

Znalezione obrazy dla zapytania: termostat c 330 montaz

Przepraszam, mój błąd pomyliło mi się, zamontowałem tak jak napisałeś.

Co do odpowiedzi Maniek101, sprzedawca zapewniał że to najlepsze termostaty, opinie na internecie z tego co czytałem też tak mowiły, a taki termostat jaki pokazałeś właśnie był wcześniej założony i tak jak pisałem co dziwne był zamknięty a w ogóle silnika nie mógł dogrzać, nawet w ciężkiej głębokiej orce w chłodniejszy dzień.

A co do tego termostatu jeszcze skoro górny wąż jest gorący to się otwiera prawda ? 

Spróbuję założyć jeszcze jeden wentylator by były na 4 łopatki, tyle że właśnie dlaczego gdy górny wąż jest gorący, silnik jest rozgrzany temperatura wchodzi lekko na czerwone pole to dolny wąż jest ledwo ciepły czy tak ma być ?

Edytowano przez Rolnikc330782F

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    107

Wadliwy może być wskaźnik , konkretnie załamanie przewodu - kapilary może powodować błędne wskazania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Kupię nowy wskaźnik i sprawdzę, też mi się wydaje że on może być winny, termometru żadnego takiego niestety nie posiadam by zmierzyć rzeczywistą temperaturę.

Edytowano przez Rolnikc330782F

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    107

Przy zimnym silniku wskazówka powinna zatrzymać się na podziałce pośrodku białego pola . Termostat możesz sprawdzić bez termometru , w czasie intensywnego gazowania wody - odrywania się pęcherzy powietrza od dna naczynia termostat powinien zacząć się otwierać .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    664

Czasem spotykałem takie rozwiązanie że ktoś po demontażu termostatu wkłada 2 plastikowe dystanse, lub w ogóle ich nie montuje i wychodzą jaja. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek101    129
21 minut temu, Rolnikc330782F napisał:

Kupię nowy wskaźnik i sprawdzę, też mi się wydaje że on może być winny, termometru żadnego takiego niestety nie posiadam by zmierzyć rzeczywistą temperaturę.

jak już będziesz zmieniał to załóż taki wskaźnik, o wiele lepszy :) ,  tylko ten termostat nie działa tak jak powinien tylko cały czas masz mały obieg i się ciągnik przegrzewa dwa razy zmieniałem ten termostat mera i to samo było ponad 90* i zimny dolny wąż, wywaliłem to w ..... założyłem nowego typu (woskowy) taki co wstawiłem i jest dobrze. W zimie nie zagrzejesz po to jest ta zasłona na chłodnice, a normalnie w polu czy nawet opryskiwaczu 80-85* i dolny wąż gorący tak jak górny

 

 

 

 Znalezione obrazy dla zapytania: trójwskaźnik c 330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1634

Dwuwskaźnikach wskazówka sie luzuje i pokazuje nie dokładnie zreszta one są pirazy drzwi.Kup termometr do 150 stopni i zmierz jaką masz temperaturę bo dolny wąż lekko ciepły a tobie się grzeje to jest niemożliwe 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    10246
40 minut temu, Rolnikc330782F napisał:

Kupię nowy wskaźnik i sprawdzę, też mi się wydaje że on może być winny, termometru żadnego takiego niestety nie posiadam by zmierzyć rzeczywistą temperaturę.

Jak masz 100zl za wskaźnik wyłożyć to kup za 20 termometr uniwersalny i przyda sie jeszcze może kiedyś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Maniek101, Jakby był mały obieg to górny wąż byłby chyba zimny?

Mi sie wydaje,że termostat jest ok tylko może wskaźnik przekłamuje bo gdyby się nie otwierał to ciągnik by się zagotował bo dostawał w palnik ostatnio w polu w cieplejszy dzień, wskazówka weszła leciutko na czerwone pole ale już dalej nie szła jak na chwilę stanąłem to wskazówka zeszła na środek zielonego, górny wąż gorący jak już pisałem dolny letni, tak jakby nie było powrotu płynu do silnika? Ale obieg plynu widać jak już pisałem.

Edytowano przez Rolnikc330782F

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    664

No nie do końca ma dziwny układ w którym uszkodzony termostat lub jego brak powoduje dziwne anomalie. Przy całkowitym braku termostatu ciągnik wcale nie jest na dużym obiegu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Maniek101, Tak w ogóle to ten " woskowy " kosztuje 20 pare złotych, za ten dałem 68, i tamten ma  być lepszy ? Termostat Waryńskiego jest tak samo zbudowany jak ten mera który kupiłem, tamten jest sporo tańszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    664

Na żadnym. Otwórz sobie termostat nad palnikiem gazowym i zobaczysz dlaczego. Jeśli chcesz żeby 30 była tylko na dużym wywalasz termostat, montujesz dodatkowe dystanse inaczej będzie się przegrzewać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Elvis1090
      Witam, niedawno zauważyłem wyciek oleju na kolanie pod wydechem w ursusie 1634 , na początku odłączyłem turbinę wtedy wycieku nie było . po założeniu nowego turbo i przepracowaniu 2 godzin przypociła się uszczelka miedzy wydechem a kolektorem(nie wiem czy to poprawna nazwa) wyciek jest nieznaczny lecz co może być jego powodem?? Może to nie olej a nie przepalona ropa i zacząć od sprawdzenia końcówek wtrysków??  ciągnik nie pali oleju po zgaszeniu silnika kontrolka zapala się po 2-3 sekundach wiec ciśnienie trzyma... co sprawdzić w pierwszej kolejności proszę o poradę.
    • Przez Strachu
      Wiecie może jaka może być przyczyna tego zjawiska?? Podejrzewamy uszczelkę chociaż niedawno była wymieniana. Ostatnio wymieniliśmy olej niestety już po kilku mth ponownie stal się szary.
    • Przez Michał14
      Witam mam problem z ciśnieniem oleju w ursusie c-360 silnik jest po kapitalnym remoncie.Gdy silnik się dotarł zaczęła świecić się kontrolka od oleju więc wymieniłem pompę i nadal to samo a nawet trochę gorzej sprawdziłem na zegarze ciśnienie i nic nie pokazuje jak się okazało była dziurka w krućcu co przykręcona jest do pompy i to rurki co podaje olej do filtra.Po tej wymianie ciśnienie było na zimnym 3.4 a na ciepłym 2 po dłuższej jeździe gdy silnik się nagrzał konkretnie tak jak ma być i po paru minutach jazdy problem wrócił nie wiem co zrobić 
    • Przez dawid608d
      Witam zwracam się z prośbą czy ktos mógłby powiedzieć gdzie znajduje się czujnik temperatury Zetor 8045
    • Przez Arektoma
      Witam tak jak w tytule co może być przyczyną? 
      Same antares II 1997r. silnik chłodzony powietrzem na elektrycznym regulator obrotów. Faluje obrotami od 500-750 na biegu jałowym, po dodaniu gazu w zakres 1500 i więcej problem ustępuje. Wymienione i wyregulowane rozpylacze na nowe, zawory również ustawione co prawda nie wiem jaki powinna być wartość ustawienia zaworów ale ustawiłem 0.35mm na zimnym wszystkie równo. Pompka zasilająca paliwo sprawdzona oraz wyczyszczona. Odpala po 2-3 obrotach rozrunika za każdym razem czyli moim zdaniem normalnie. Jest mała zależność jak był mróz tak około minus 7 to falowanie było zdecydowanie mniejsze a jak złapał lekko wyższa temp. To wracał do zakresu jak pisałem wcześniej. Błagam pomocy 😉
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj